سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
نظر سنجی با ابزار دشمن
شنبه 92/12/10 ساعت 8:39 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
به بهانه درخواست فیس‌بوکی جهانگیری از "مردم"؛

آیا "فیس‌بوک" مکان مناسبی جهت نظرسنجی‌های مردمی است؟

در صورتی که معاون اول محترم ریاست جمهوری در گزارش مذکور خود، "مردم" را خطاب قرار داده و تقاضای همفکری از آن‌ها را دارد، آیا بهتر نبود در فضایی که همه مردم ایران نه تنها عده‌ای خاص و معدود به درخواست او دسترسی داشته باشند؟

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور کشور روز گذشته با انتشار مطلبی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود ضمن اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها و اجرای فاز دوم آن، از فیس‌بوکی‌ها درخواست کرده بود نظر خود را در خصوص میزان کف در آمد برای تعیین مرز یارانه بگیران و دهک‌هایی که از دریافت یارانه حدف خواهند شد بیان کنند.

اسحاق جهانگیری در گزارش فیس‌بوکی خود نوشت: اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم، مناسب دیدم ابتدا یکی از اشکالات مرحله اول را اجمالاً با هم مرور کنیم، سپس برای اجرای مرحله دوم از شما دوستان هم کمک فکری بگیرم  .  ... اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی هستیم طبق قانون، دولت مکلف است که یارانه را به متقاضیان نیازمند اختصاص دهد و برای شناسایی آن‌ها سقف درآمدی بگذارد. برخی کارشناسان، درآمد معاف از پرداخت مالیات، یعنی ماهی یک میلیون تومان (سالی 12 میلیون تومان) را به عنوان سقف درآمد برای هر خانوار جهت دریافت یارانه پیشنهاد می‌کنند و برخی دیگر نیز با توجه به جمیع جهات، درآمد ماهیانه دومیلیون و پانصد هزار تومان (سالانه سی میلیون تومان ) و برخی دیگر رقم‌هایی بین این دو را در نظر دارند. طبعاً هر قدر تعداد یارانه بگیران بیشتر شود برای تامین منابع آن باید یا قیمت حامل‌های انرژی مثل بنزین و گاز و برق و... افزایش یابد یا مقدار یارانه کمتری به افراد اختصاص داده شود  .  

یکی از سوالاتی که در این زمینه کارشناسان مسائل اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌کنند، اصل خود سوال است. یعنی صحبت از آمار و ارقام وضعیت معیشت مردم و اینکه به نظر می‌رسد معاون اول دولت از آمار و اطلاعات مربوطه ناآگاه است.

به عبارتی روشن‌تر باید پرسید که اگر جهانگیری از این آمار و ارقام اطلاع دارد چرا رقم 1 میلیون تومان – کف حقوق برای معافیت از مالیات – را در سؤال خود مطرح ساخته است؟‌ به جز این است دولت یک چنین رقمی را برای حذف دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نقدی در نظر آورده است؟

 

جدایی از این برخی اعتقاد دارند، مسئولان با این روش قصد دارد  فضا را برای حذف دهک‌های درآمدی به شیوه‌ای که خود مد نظر دارند آماده سازند.

اما نکته جالب‌تری که در این میان جلب توجه می‌کند، نوع ارتباط اسحاق جهانگیری با یارانه‌بگیرها است، به‌طوری که در نگاه اول به نظر می‌رسد، معاون اول رئیس‌جمهور تلاش دارد در فضایی به دور از رسوم اداری و دوستانه مطلب خود را با مردم در میان بگذارد و جویای نظر مردم به طور مستقیم شود، که البته امری است درخور تقدیر.

همانگونه که گفته شد، معاون اول رئیس جمهور با این نظرسنجی اینترنتی خواهان دانستن نظر "مردم" در زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کاربران شبکه‌های اجتماعی نماینده "مردم" هستند؟ چه تعداد از یارانه‌بگیران از فیس‌بوک استفاده می‌کنند؟ و ایا مردم مجبورند از یک راه غیرقانونی در کشور(استفاده از فیلترشکن ها) برای شرکت در نظرسنجی دولت استفاده کنند؟

مراجعه به ای پی های کاربران فارسی زبان فیس بوک نشان می دهد بخش اعظم و مهمی از کاربران این سایت نا ایمن که در داخل کشور فیلتر شده در خارج از مرزهای ایران هستند و اینجا این سوال مطرح است که ایا ما این نظرسنجی را قصد داریم صرفا بر مبنای نظر ایرانیان خارج نشین اعمال کنیم و مردم داخل را از شرکت در آن محروم نماییم؟!

گفتنی است، طیف بسیاری از یارانه‌بگیران کشور را افراد میانسال و بعضا افرادی که امکان دسترسی آن‌ها به شبکه‌های اجتماعی آن هم از نوع فیس‌بوک که دسترسی به آن در ایران غیر مجاز است بسیار محدود می‌باشد.

حال چگونه است، دکتر جهانگیری چنین مطلب حساسی را در جایی بیان می‌کند که کاربران آن تنها درصد قلیلی از جمعیت یارانه بگیران کشور را تشکیل می‌دهد و حتی ورود به آ‌ن هم بر اساس قوانین قضایی غیر مجاز است.

در صورتی که معاون اول محترم ریاست جمهوری در گزارش مذکور خود، "مردم" را خطاب قرار داده و تقاضای همفکری از آن‌ها را دارد، آیا بهتر نبود در فضایی که همه مردم ایران عزیز نه تنها عده‌ای خاص به درخواست او دسترسی داشته باشند؟

و آیا فضای ناایمن سایت آمریکایی فیس‌بوک که روزانه هزاران مطلب غیراخلاقی ، جاسوسی و توهین به مبانی اسلام و نظام اسلامی ایران در ان یافت می شود محیط مناسبی برای این بحث است؟

از سویی دیگر انتظار می‌رود دولتمردان، گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی خود را در فضاهایی عنوان کنند که مخاطبان اصلی آن‌ها-مردم- هم در جریان امور قرار گیرند، نه در فیس‌بوک و امثالهم که تنها بخش محدودی به آن دسترسی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: دولت یازدهم

قدرت چانه زنی
پنج شنبه 92/12/8 ساعت 12:50 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
محقق آمریکایی:

پیشرفت هسته‌ای ایران قدرت چانه‌زنی آن را بالا برده است

نویسنده و تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد: پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران امروز به عنوان یک دستاورد چشمگیر علمی موجب افزایش مشروعیت این کشور در نظام سیاسی جهان و موقعیت برتر چانه‌زنی در نشست‌های بین‌المللی شده است.
کالین کاول نویسنده و محقق آمریکایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست هسته‌ای اخیر ایران و 1+5 در وین گفت: به نظر من این تصمیمات آشکارا نشان ‌دهنده کوتاه آمدن غرب از مواضع پیشین خودش است که خصوصاً در دولت‌های قبلی پیگیری می‌شد. غرب هرگز چنین نظری نداشت که دولت‌هایی غیر از دولت‌های مورد اعتماد و هم‌پیمان آن قادر به فکر کردن هستند و می‌توانند جریان هسته‌ای خود را مدیریت یا با وی و دوستانش در این مورد صحبت کنند.
وی در ادامه افزود: جریان هسته‌ای ایران براساس خواست‌های ملی مدت‌های مدید است که یکی از پروژه‌های اصلی تمام دولت‌هایی است که در این کشور آغاز به کار می‌کردند، براساس سرمایه به دست آمده از منابع خود این کشور پا گرفت و با دستان توانای متخصصان بومی این کشور آغاز شد و امروز به حدی رسیده است که می‌تواند به تنهایی اسباب ایجاد مشروعیت در نظام سیاست جهانی و موقعیت برتر چانه‌زنی در میتینگ‌های بین‌المللی باشد.
کاولی با اشاره به اینکه ایران مسیری آهسته و پیوسته و با تکیه صرف بر داشته‌های خود اهداف هسته‌ای خویش را پیش برده است ابراز داشت: عملکرد حاکمیت ایران در سیاست خارجی همیشه مبتنی بر فرض‌هایی غیر از فرض‌های اروپا محور بوده و همواره چنان که امروز در موضوع مورد بحث می‌بینیم توانسته است سوی مقابل را به پذیرش خواسته‌هایش وادار کند و در این زمینه از هیاهوی رسانه‌ای در جهان از سوی لابی غرب نترسیده است و با قوت به مسیر خودش ادامه داده است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران در این چهار دهه حاکمیتی را در این کشور شکل داده است که دشواری‌های بسیاری را به جان خرید ولی هیچ وقت مجبور نشد در برابر غرب از ادعای خودکفایی دست بردارد و در عین حال توانست با تمام جنگ‌های روانی تبلیغاتی دنیا که به تحریک لابی اسرائیل صورت می‌گرفت مقابله کند. تاثیر این مسئله بر ارتباط بین غرب و ایران چنین خواهد بود که دست آخر نگاه استعماری آمریکا به این کشور تغییر کند و بپذیرند ایران با آنچه می‌کوشند در دنیا معرفی کنند فرق‌های بسیاری دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا امروز نه می‌تواند دوستانش مثل اسرائیل و فرانسه و عربستان را راضی نگه دارد و نه می‌تواند کشورهایی را که با‌ آنها زاویه دارد نظیر ایران را به کارهایی مجبور می‌کند که می‌خواهند.
منبع: روزنامه کیهان


برچسب‌ها: انرژی هسته ای

درخواست مادر شهید
پنج شنبه 92/12/8 ساعت 12:47 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

درخواست مادر شهید فتنه از رسانه‌ها 

مادر شهید فتنه از رسانه‌ها درخواست کرد تا مجاهدت فرزندانی که برای دفاع از کشور و ولایت خالصانه جان خود را فدا کردند را جهانی کنند.

سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان «ناب» سه‌شنبه شب با حضور خانواده شهدای فتنه در سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد.
در این مراسم از خانواده شهید «سیدعلیرضا ستاری» آخرین شهید فتنه، خانواده شهید «هادی باغبانی» که در سوریه شهید شده بود و خانواده مرحوم «امیرحسین فردی» تجلیل به عمل آمد. در این مراسم همچنین از «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی»، «برنامه تلویزیونی ثریا» و «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» با ارائه تندیس «ناب» تقدیر شد.
پس از تجلیل از مادر شهید سیدعلیرضا ستاری، وی به پشت تریبون رفت و از رسانه‌‌ها تقاضا کرد تا هیچ‌گاه نام این شهدا را از یاد نبرند و سپس گفت: بعد از جنگ، توقع نمی‌رفت چنین شهادت‌هایی در کشور رخ دهد، به همین منظور از رسانه‌‌ها تقاضا دارم، شهادت این فرزندان را که خالصانه برای دفاع از مملکت و حمایت از ولایت به درجه شهادت نائل آمدند را جهانی کرده و مطرح کنند تا با این کارشان، باورهای یکسری از جوانان را از بین نبرند.   
گفتنی است، «کتاب - سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» دارای چندین بخش اعم از «بیانات» همانند بیانات مقام معظم رهبری پیرامون جوانب مختلف فرهنگی و فرهنگ‌سازی، «محصولات» نظیر معرفی محصولات متنوع تولید و عرضه شده مرتبط با موضوع مناسبت‌های محوری سالنامه، «مؤسسات» نظیر معرفی مؤسسات، مراکز و گروه‌های فعال و عملیات محور جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، «رسانه‌ها»، نظیر معرفی سایت‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌‌ها و مجلات متنوع و موضوعی، «چهره‌ها» نظیر زندگینامه، معرفی‌نامه و تولیدات چهره‌های بارز و فعال در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب و «نکته فرهنگی» بخشی از نکات ناب و کاربردی سخنرانی‌ها، مقالات، دست‌نوشته‌‌ها و مصاحبه‌های چهره‌‌ها و عناصر فکری و گفتمان‌ساز جبهه فرهنگی انقلاب، است.

روزنامه کیهان



برچسب‌ها: شهدا

نبرد بسیج
چهارشنبه 92/12/7 ساعت 12:45 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

نبرد بسیج با استکبار در حوزه پویانمایی

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنها که سیلی‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی را از ملت بسیجی ایران خورده‌اند، آماده باشند تا پیام ضداستکباری و آزادی‌خواهی بسیجیان را در عرصه‌های دیگر هم بشنوند.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاح مرکز هنرهای رقومی بسیج که در سالن بصیرت لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد، گفت: ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان، بسیج را برای حضور فعال در تمامی عرصه ها آماده کرده تا رسالت خود را انجام دهد.

نقدی حضور بسیجیان در عرصه هنرهای رقومی را قسمتی از جهاد مقدس حزب الله دانست و افزود: این مرکز برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا تشکیل شده است.

وی محدودیت های شرعی در عرصه هنرهای نمایشی همچون تئاتر و سینما را یادآور شد و اظهار داشت: با استفاده از هنرهای رقومی، واقعیت ها و پیام ها بدون محدودیت های خاص نمایش داده می شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خودباختگی و غرور قهرمانان و مشاهیر در ورزش و هنر را یکی از معضلات دانست و تصریح کرد: قهرمانان در عرصه هنرهای رقومی همیشه در پشت صحنه هستند و هیچگاه تسلیم خواسته های نفسانی به تبعیت از شهرت نمی شوند.

وی امتیازات مهم در عرصه هنرهای رقومی را فرصت های بی نظیر عنوان کرد و گفت: قدرت تخیل، طراحی و خلاقیت بسیار بالای ایرانیان، نقاشی و صورتگری بعنوان یک هنر قدیمی و بی نظیر در کشور، سرمایه بسیار عظیم داستانی در زمینه های مختلف از جمله دینی و انقلاب اسلامی با محتوای غنی از جمله امتیازات این عرصه می باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه امروز همه شرایط برای تشکیل یک عرصه پیشرو و پیشتاز فراهم شده است، تاکید کرد: کشور و ملت ایران حامل پیام های ناب و زنده ای برای کل جامعه بشری است که فرصتی خوب و ارزشمند است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هنرهای رقومی بدون وابستگی به نماها و زیرساخت های مهندسی و پرهزینه می توان گذشته‌های دور و پیش بینی وقایع آینده را به تصویر کشید.

نقدی با اشاره به پویانمایی «پیام راشل کوری 2» اظهار داشت: آزادی قدس بیش از وابستگی به تجهیزات نظامی، وابسته به نیروهای عظیم مردمی و مسلمانان است.

وی فعالیت مراکز هنرهای رقومی بسیج را سبب شکوفایی استعدادهای پراکنده بسیجیان دانست و گفت: با ظرفیت بسیار بالای بسیجیان و ملت ایران طی چند سال آینده قدرتی مطرح در سطح منطقه و سپس از قدرت های تراز اول پویانمایی و هنرهای رقومی در سطح جهان خواهیم شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه استکبار به زودی شاهد ضرب شست بسیجیان در عرصه پویانمایی و هنرهای رقومی خواهد بود، تصریح کرد: آنها که سیلی های سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی را از ملت بسیجی ایران خورده‌اند، آماده باشند تا پیام ضداستکباری و آزادی خواهی بسیجیان را در این عرصه هم بشنوند.

وی نقش این هنرها را بعنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی یادآور شد و افزود: از جمله ویژگی های بسیار مهم این هنرها تاثیر در تولید دانش بنیان و تولید هنر بنیان و قابلیت صادرات بدون تحریم و مانع تراشی می باشد که ضمن ترویج پیام های ارزشمند به دنیا سبب اشتغال و شکوفایی اقتصادی در کشور می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با تاکید بر آموزش عمومی و گسترش فوری این هنر در میان بسیجیان، تصریح کرد: انقلاب اسلامی پیام های زیادی دارد که در دنیا مشتاقان فراوانی منتظر آن هستند و این هنر باید برای دفاع مقدس و رساندن پیام شهدا بهترین فعالیت ها را داشته باشد.

نقدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه پویانمایی و بازی های رایانه ای توسط مرکز هنرهای رقومی بسیج باید آنقدر گسترده شود تا حتی بتواند با حضور موثر در بازار، جایگزین بازی های رایانه ای فسادانگیز شود.

تا کنون 7 مرکز رقومی بسیج در شهرهای مختلف راه اندازی و مراکز دیگر نیز در سراسر کشور سازماندهی می شوند.

همچنین در این مراسم 13 محصول جدید شامل پویانمایی، نرم افزار چند رسانه ای و نماهنگ تولید شده در مرکز هنرهای رقومی بسیج رونمایی شد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: بسیج

پی بردن به ضعف امریکا
یکشنبه 92/12/4 ساعت 1:23 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

تحلیلگر صهیونیست: ‌ایرانی‌ها فهمیده‌اند که آمریکا ضعیف است 

یک تحلیلگر صهیونیست گفت ایرانی‌ها از آمریکا نمی‌ترسند چون فهمیده‌اند که ضعیف است.
تزیپی حزقیلی در مصاحبه با کانال 10 رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ایرانی‌ها از آمریکا نمی‌ترسند و آن را ضعیف می‌دانند.
به گزارش العالم، وی می‌گوید: درست است که به نظر می‌آید ما اکنون صدای جنگ را می‌شنویم ولی چنین جنگی صورت نخواهد گرفت. همه چیز طبق روال در حال انجام است.
وی افزود: «باید بفهمیم که ماجرا از چه قرار است؛ مذاکرات در ژنو ادامه دارد. از نظر ایرانی‌ها آمریکا ضعیف است، زیرا اگر قوی بود حمله می‌کرد.»
حزقیلی خاطرنشان کرد: «آمریکا ضعیف است به همین دلیل وارد توافق شد. این مسئله از نظر ایرانی‌ها به این معنا است که حتی اگر آمریکا را تهدید کنند موفق می‌شوند که نشان دهند چه کسی رئیس است.»
این تحلیلگر صهیونیست در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا ایرانی‌ها نمی‌ترسند که با این روش دستاوردهای کنونی از بین برود، اظهار داشت: «کاملا برعکس؛ مسئله این است که آنها نمی‌ترسند، اگر می‌ترسیدند آمریکایی‌ها را به چالش نمی‌کشیدند. این گامی برای به چالش کشیدن است. حال به پاسخ تاخیر کاخ سفید در پاسخگویی نگاه کنید. باید بفهمیم که ایرانی‌‌ها می‌دانند که آمریکا ضعیف است به همین دلیل به خود اجازه می‌دهند که اینگونه رفتار کنند. این مرحله دوم توافقنامه است. در خاورمیانه اینگونه صحبت می‌کنند.»

منبع: کیهان ، 4 اسفند 92



برچسب‌ها: امریکا

صهیونیست و حکم قصاص
شنبه 92/12/3 ساعت 1:27 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

آیت الله محمود رجبی

آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با تسنیم:

مستکبران و صهیونیست‌ها پشت پرده انکار حکم قصاص هستند

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشت پرده انکار حکم اسلامی قصاص مستکبران و صهیونیست‌ها قرار دارند که در طول تاریخ دشمنی خود را نسبت به اسلام نشان داده‌اند.

 

آیت‌الله محمود رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به حکم اسلامی قصاص اظهار کرد: در زمان امام خمینی(ره) برخی از افراد حکم اسلامی قصاص را غیرانسانی دانستند و امروز برخی از افراد دوباره‌‌ همان سخنان را می‌گویند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: افرادی که اجرائی شدن حکم قصاص را غیرانسانی می‌دانند سعی در مطرح شدن در جامعه دارند و سعی دارند بار دیگر ‌نقل مجالس شوند.

وی با اشاره به برخورد جدی مسئولان با مدیر مسئول روزنامه‌ای که این مطلب را منتشر کرده است، عنوان کرد: مسئولان با هوشیاری و دقت باید با سردبیر و مدیر مسئول این روزنامه برخورد جدی کنند و از سوی دیگر این روزنامه باید توقیف شود.

آیت‌الله رجبی خاطرنشان کرد: زمانی که در روزنامه‌ای مطلبی را علیه مسئله زنان چاپ کردند اگر مسئولان با این روزنامه برخورد می‌کردند امروز چنین مطالبی را که ضد اسلام و احکام الهی بود شاهد نبودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخورد قاطع مردم در روز جمعه با عاملان غیرانسانی خواندن حکم قصاص عنوان کرد: ائمه جمعه در نماز جمعه باید جواب این عاملان را بدهند، مردم نیز پس از نماز جمعه باید اعتراض خود را نسبت به زیر پا گذاشتن احکام الهی از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: پشت پرده انکار حکم اسلامی قصاص مستکبران و صهیونیست‌ها قرار دارند که در طول تاریخ دشمنی خود را نسبت به اسلام نشان داده‌اند و در این راستا مردم ایران در همه حال از انزجار و نفرت اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله رجبی خاطرنشان کرد: مسئولان هیچ‌گاه در مقابل سخنان این افراد سکوت اختیار نمی‌کنند و ازین‌رو باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

منبع: تسنیم



برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی

پرورش مذهبی فرزند
جمعه 92/12/2 ساعت 1:12 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

به نام خداوند مهربان

مراحل پروش مذهبی فرزند


پیامبر(ص) می فرماید:کودکانتان را به سه خصلت تربیت کنید:محبت پیامبرتان و خاندان او و قرائت قرآن.

شک نیست که هر سنی مقتضایی برای خودش دارد و باید طبق آن برنامه ریزی کرد. در کتب روایتی دوره 21ساله تقسیم می شود و هر کدام به دوره جزئی تری قابل تقسیم است.

7سال اول،دوره تکوین. پرورش مذهبی در حقیقت از همان روز تولد با گفتن اقامه و اذان در دو گوش کودک آغاز می شود و به تدریج این آموزش ها تا 3 سالگی تکامل می یابد.مرحله رشد دیگری از 5سالگی آغاز می شود که در این مرحله باید متوجه تفاوت کودکان در امر رشد و نمو باشیم.

7سال دوم،دوره پرورش دینی: ایمان واقعی به مذهب از حدود 12سالگی در کودک پیدا میشود و در این سن تا حدود قابل قابل توجهی میتوان معنای اصیل مذهب را به او منتقل کرد. ضمنا مبانی اخلاقی و تربیتی،به آداب معاشرت و رسوم ،سنت ها در همین دوره باید به کودک آموزش داده شود.پایان این دوره هم زمان با دوره نوجوانی است و کودک با تجربه هایی که در زمینه های مختلف بدست آورده بالنسبه فردی مستقل و صاحب نظر می شود.پیامبر(ص) فرمود:هرگاه کودکانتان زبان گشودند«لا اله الا الله را به آنان بیاموزید وهرگاه دندان شیری آنها افتاد آنان رابه نماز امرکنید.

7سال سوم،دوره ی تکوین وعمل : این دوره جوانی تقسیم میشود ،بیشتر توجه والدین بایدبه این دوران بلوغ باشدکه دوره ی رشداحساسات ونوعی تولد مجدداست .ایمان به مذهب از 16سالگی اوج میگیرد ودرصورتی که به الگوی کاذبی برخورد کردند ،درجنبه مذهب ،خطرات برایشان وجودخواهد داشت .پایان بلوغ وازحدود18سالگی ،دوره استقلال تقریبی است .دقت واستدلال منطقی در او رشدمی کندومیتوان ازین طریق به آموزش دینی او پرداخت.

ام.حیدری.

منبع: سایت ستاد احیاء فرهنگ مهدویت



برچسب‌ها: خواندنی ها

دعوای خیابانی
پنج شنبه 92/12/1 ساعت 12:16 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سرلشکر جعفری:

دعوای خیابانی سال 88 برسر "انقلاب اسلامی" بود/ برخی چهره واقعی خود را به مردم نشان نمی‌دهند

دعوای خیابانی سال88 بر سر موضوع انقلاب اسلامی بود. اگر نگاه ما اسلامی نباشد، نگاه به انقلاب اسلامی می‌شود مانند نگاه به دیگر انقلاب‌ها. در دوران دوم خرداد، برخی با نفوذ در حاکمیت، به دنبال توقف انقلاب بودند که مشکل ما نیز با همین نگاه است.

دعوای خیابانی سال 88 برسر به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در افتتاحیه نشست دو روزه مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور که در محل سابق لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی در خارج، بهتر از داخل است، گفت: انقلاب، طوفنده و با صدای رسا در حال گسترش در جهان است. هر جا نام سپاه و بسیح است، نام انقلاب اسلامی هم هست و این راه و هدف ما را بهم نزدیک می‌کند.

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: دعوای خیابانی سال88 بر سر موضوع انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی یعنی حرکت جمعی در یک جامعه و امت تحت رهبری یک فقیه عادل که جامعه را به سمت اسلامی شدن ببرد.

وی ادامه داد: پیروزی و مبارزه برای استقرار حکومت اسلامی، مرحله اول و دوم انقلاب بود و اسلامی شدن دستگاههای نظام و جامعه خودمان و بعد، جامعه جهانی، اهداف بعدی انقلاب است که ما خیلی با هدف نهایی فاصله داریم.

جعفری افزود: اگر نگاه ما اسلامی نباشد، نگاه به انقلاب اسلامی می‌شود مانند نگاه به دیگر انقلاب‌ها.

وی ادامه داد: در دوران دوم خرداد، برخی شعار توقف انقلاب را سر میداند و آنها که در حاکمیت هم نفوذ کرده بودند، توقف انقلاب را دنبال می‌کردند که مشکل ما نیز با همین نگاه است.

فرمانده کل سپاه گفت: وقتی امریکا و استکبار در دیدگاه و نظر با مخالفین راه راستین انقلاب هماهنگ می‌شوند، یک تهدید جدی علیه انقلاب اسلامی است و همه مشکلات امنیتی و داخلی و سیاسی نیز از همین موضوع است. برخی این را اعلام می‌کنند و برخی اعلام نمی‌کنند ولی در عمل همین راه را می‌روند و کاری به ارزشها و اصول انقلاب ندارند ازجمله آنها که بیشتر نگاه و الگویشان، خارجی‌ها و غربی‌هاست.

جعفری خاطرنشان کرد: برخی چهره خودشان را به مردم نشان نمی‌دهند و کار خودشان را می‌کنند که این، همان نفاق است و مشکل ما این است که اینها با دشمنان خارجی گره خورده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی تا الان بر آرمانهای سلبی مثل نفی و ایستادگی در برابر نظام سلطه و فشار اقتصادی، موفق بوده است.

جعفری ادامه داد: نسل قبلی انقلاب بر سر آرمانهای سلبی در برابر نظام سلطه ایستاده اما باید دید که آیا آرمانهای ایجابی مانند عدالت اجتماعی، پیاده شدن احکام الهی و اسلامی شدن جامعه و دستگاههای نظام هم صورت گرفته؟

وی گفت: غربی‌ها در علوم انسانی به دنبال جداکردن دین از سیاست هستند که کتابهایشان در دانشگاههای ما تدریس می‌شود و ما هم تند تند می‌خوانیم تا دکتر شوبم که البته این برای شناختن فلسفه و ایدئولوژی غربی‌ها خوب است نه برای عمل دانشجویان بسیجی.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تحول در علوم انسانی علی رغم تاکیدات رهبری هنوز صورت نگرفته، گفت: این در حالیست که روز به روز هم مدرک دکتری می‌دهیم. دانشجویان علوم انسانی باید با مبانی دینی در این علوم آشنا شوند. کشور ما بحرانی است و با بحران روبروییم و چه بحرانی بالاتر از این که آموزه‌های دانشگاهی ما متناسب با آموزه‌های انقلاب نیست. تحول باید در همه دستگاهای کشور اتفاق بیفتد نه فقط در آموزش و پرورش، وزارت علوم و ارتش و سپاه؛ این مطالبه رهبری معظم انقلاب است.

جعفری افزود: سیستم‌های اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه ها مقاومت می‌کند.

وی تصریح کرد: سیسستم‌ها و روش‌های اداره کشور عوض نشده و نیاز به تحول داد چراکه بدون آن، اهداف انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود.

جعفری خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: امیدی به نسل قبلی نداشته باشید چراکه آنان یا مسن شده‌اند و یا آموزش دیده دانشگاه‌های خارج هستند که از حالت انقلابی خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مبنای انقلابی بودن، گوش دادن به حرفهای ولی فقیه است، ادامه داد: مشکل ما با خیلی از انقلابی‌های قبلی همین است که انقلابی بوده‌اند ولی انقلابی نماندند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز در همه کشور، از سخنانی که رهبری می‌فرمایند، عقب هستیم در خالی که همه فکر می‌کنند سخنان ایشان برای دیگران است.

جعفری در پاسخ به سوالی درباره راهبرد و وظیفه دانشجویان در صدور انقلاب به خارج از مرزهای ایران، گفت: صدور انقلاب، پیش‌کش؛ کاری کنید که داخل کشور درست شود. صدور انقلاب با همین ایستادگی و مقاومت بر آرمانهای سلبی در حال انجام است و بزرگترین مقطع صدور انقلاب نیز جنگ تحمیلی بود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: تجربه بسیج باعث شده تا خیلی از کشورها به ما التماس کنند و بپرسند که چکار کرده‌اید و بسیج را در کشور ما هم راه بیندازید ولی وقتی به اعتقادات آن کشور نگاه می‌کنیم، می‌گوییم نمی‌شود، لازمه بسیج، اعتقاد به اسلام و شیعه است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم نگاه جوانگرایی در کشور گفت: این مشکل در ادارات وجود دارد بخصوص که عرصه های مدیریتی، به تفکر میانسالی و پیرمردها برگشته است.

جعفری گفت: سپاه در عرصه‌های فرهنگی، جدیدا وارد شده و تجربه قبل را ندارد و بسیج و سپاه و سپاه‌های استانی و موسساتی که به نوعی وابسته به سپاه هستند، وارد این عرصه شده‌اند. استفاده از نیروی جوان شاید مستقیم از سوی سپاه صورت نگیرد ولی موسساتی که کار فرهنگی می‌کنند مانند بنیاد خاتم‌الاوصیا ایجاد شده تا این حمایت صورت‌ بگیرد.

فرمانده کل سپاه همچنین در خصوص حضور فرماندهان سپاه در دانشگاهها گفت: استعلامی که از رهبری کردند، فرمودند فرماندهان و نظامی‌ها بیشتر در دانشگاههای خود سپاه حضور داشته باشند.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال دیگری درباره استفاده از دانشجویان بسیجی در مسئولیت‌های بسیج دانشجویی تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم که باید از نیروهای جدیدالورود خود بسیج دانشجویی در سمتهای مسئولیتی استفاده شود که ظرف 5 تا 6 ماه آینده، این موضوع در همه‌جا عملی خواهد شد.

جعفری در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دولت با نرمش قهرمانانه و با حفظ اصول وارد مذاکره شده تا یا فشار تحریم‌ها کم شود و یا مسئولین کشور از خارج ناامید شوند و بر توان داخلی تمرکز کنند، که هرنتیجه‌ای بدهد، مثبت است. البته مشروط بر اینکه کسی از خطوط قرمز عبور نکند که البته آقا هم اجازه نمی‌دهند.

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به خباثت‌های دشمنان انقلاب گفت: آنها این مواضع را می‌گیرند و به عزت ملی ما خدشه وارد می‌کنند که قطعا مسئولین می توانند بهتر موضع بگیرند که این غرور ملی، تا این حد زیر سوال نرود.

وی افزود: به دلیل مقطع حساسیتی که باید مذاکرات به جلو برود، تا بهانه دست کسی ندهیم، فعلا باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم چون کار بسیار حساسی است و هدف اصلی هم برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است که بسیار مهم است لذا باید با ملاحظه عبور کرد.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: فتنه گران

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه