سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
همگامی اصلاح طلبان با دشمنان قسم خورده
سه شنبه 93/4/31 ساعت 3:30 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی عنوان کرد

همگام بودن اصلاح‌طلبان با دشمنان قسم‌ خورده غزه و لبنان

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه غرب از وقایع و جنایات پیش آمده در فلسطین و لبنان بسیار خوشحال است، گفت: آمریکا و انگلیس تحت نفوذ صهیونیست‌ها از هر طریقی علیه مسلمانان به ایفای نقش در عرصه جهانی می‌پردازند و به همین منظور حمایت از وقایع اخیر غزه را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در این مسیر شاهد همگام بودن فتنه‌گران با دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی هم هستیم.

"حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اهمیت روز قدس برای ملت‌های مسلمان در جهان اظهار داشت: روز قدس در حقیقت روز ملت فلسطین و از اصلی‌ترین اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) است که از این طریق توانستند جریان قدس را از حیطه دولت‌ها بیرون و در متن ملت‌ها قرار دهند.
 
وی افزود: امت اسلامی و مستضعفین با ورود به این حرکت جهانی در حمایت مظلومان پیام‌های بسیار موثری را از جمله حمایت فطری هر انسانی از مظلوم را به گوش جهانیان خواهند رساند. 

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: مسئولیت امت اسلامی در مقابل ملت مظلوم و ستمدیده و کمک و همیاری به مظلومان از دیگر پیامدهای روز جهانی قدس است و اکنون شرایط به گونه‌ای است که تمامی مسلمانان موظف به حمایت از مظلومان هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی درباره اینکه رسانه‌های اصلاح طلب هیچ حمایتی از مردم مظلوم غزه نکرده و این را می‌توان حمایت از شعارهای سال 88 از سوی فتنه‌گران تلقی کرد، اظهار داشت: پس از گذشت بیش از 4 سال بخشی از اصلاح‌طلبان که در جریان فتنه مشارکت داشتند باز هم در راستا و تفکرات غرب‌گرایی گام برمی‌دارند.
 
وی بیان داشت: بعد از فتنه 88 بسیاری از نیروهای فعال این جریان در خدمت‌رسانی به رسانه‌های خارجی از هیچ تلاشی جهت براندازی نظام دریغ نکردند.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه غرب از وقایع و جنایات پیش آمده در فلسطین و لبنان بسیار خوشحال است، گفت: آمریکا و انگلیس تحت نفوذ صهیونیست‌ها از هر طریقی علیه مسلمانان به ایفای نقش در عرصه جهانی می‌پردازند و به همین منظور حمایت از جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در این مسیر شاهد همگام بودن فتنه‌گران با دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی هم هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: اصلاح طلبان

انگلیس و جیره خوارانش
سه شنبه 93/4/31 ساعت 12:48 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها که شاهد اعتراضات مردم انگلیس خبیث بر علیه بی بی سی هستیم، جای تعجب و تأمل دارد که چرا و بوسیله چه کسانی زمزمه بازگشائی شبکه استعماری انگلیس به راه افتاده. حال که مردم انگلیس و دیگر کشورها به ماهیت پلید و خبیث این شبکه شایعه پراکنی پی برده اند ظاهراً در کشور ایران اسلامی عده ای دلشان برای اربابان انگلیسی شان تنگ شده. خوب است این عده نگاهی به غزه بیاندازند و بعد خبرهای شبکه خبیث بی بی سی را در نظر بیاورند و ببینند که در این شبکه ضدانسانی چه می گذرد. اقدامات دوران فتنه 88 بی بی سی بماند که همه می دانند چه کردند...

بازگشایی مجدد شبکه شایعه‌پراکنی BBC در ایران به نفع مردم نیست

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باز شدن شبکه شایعه‌ پراکنی BBC در تهران هیچ‌گاه به نفع ایران نخواهد بود، چراکه این شبکه به نفع مردم کار نمی‌کند و به دنبال مسائل حاشیه‌ای است.
"سید مرتضی حسینی" نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به زمزمه‌های بازگشایی دفتر جهانی شبکه "BBC" فارسی در تهران، اظهار داشت: شبکه استعماری بی‌بی‌سی سال‌های سال است که کار خود را در خاورمیانه علیه مقاومت و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی آغاز کرده است.

 
وی افزود: این بنگاه شایعه پراکنی هیچ‌گاه به نفع مسلمانان و شیعیان کاری نکرده و نخواهد کرد.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند این شبکه اخبار و اطلاعات درست را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد درحالی که جز وارونه‌ جلوه دادن حقایق کاری نمی‌کند.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: شبکه بی‌بی‌سی به‌دنبال مطرح کردن پیشرفت‌ها و خوبی‌های ملت‌ها نبوده و فقط درصدد است تا نقاط ضعف ملت‌ها را پیدا کرده و بزرگ‌نمایی کند.
 
حسینی تاکید کرد: باز شدن شبکه شایعه‌ پراکنی BBC در تهران هیچ‌گاه به نفع ایران نخواهد بود، چراکه این شبکه به نفع مردم کار نمی‌کند و به دنبال مسائل حاشیه‌ای است.
 
گفتنی است؛ این روزها از گوشه و کنار جهان خبر می‌رسد که قرار است، دفتر BBC فارسی در تهران بازگشایی شود و پس از آنکه رایزنی‌هایی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران صورت گرفت، برخی افراد احیای دفاتر تعطیل شده BBC در تهران را پیگیری می‌کنند.

بخش فارسی بی‌بی‌سی زیر مجموعه‌ای از سرویس جهانی بی‌بی‌سی است، که به زبان فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون، فعالیت خبری و رسانه‌ای می‌کند و هم‌اکنون "صادق صبا" ریاست این بخش را برعهده دارد.
 
خبر بازگشایی این شبکه جاسوسی درحالی پیگیری می‌شود که این شبکه همواره نشان داده که به عنوان دست پنهان استعمار پیر انگلیس در ایران چه در دوران ستم شاهی و چه بعد از انقلاب اسلامی بوده و همواره به دنبال مهندسی افکار عمومی برای پیش بردن اهداف استعمار خود در ایران بوده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: فتنه گرانانگلیس

آوینی چه گفت
جمعه 93/4/27 ساعت 2:54 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
 

آوینی گفت حق نداری مستند را رها کنی/ پایان نامه دکترا دانشجویان بوسنیایی درباره عملیاتهای جنگی است و ما اینجا...

گروه فرهنگی مشرق - رضا برجی را باید جزو مخلص ترین سینماگران ایرانی دانست. هرمند جانبازی که در تمامی سالهای اخیر بدون حاشیه و با کمترین ادعایی فقط و فقط سعی داشته راوی صادقی باشد از جنکهای ددمنشانه ای که درکشورهای مسلمان مانند بوسنی، لبنان، افغانستان و عراق به راه افتاده اند. برجی که کار هنری خود را سالها قبل با عکاسی در مجموعه "روایت فتح" آغاز کرد این روزها سرگرم تولید مجموعه ای مستند است با عنوان "سالهای گلوله و زنبق" که نوعی تصویرنگاری است از سالهای جنگ بوسنی.
 
*** سعی کردم راوی صادق نقل قولهای مردمان بوسنی باشم
برجی با بیان جزییاتی که در این مجموعه مورد توجه قرار داده به مشرق می گوید:«برای خلق یک واقعه نگاری درست و حسابی سعی کردم تا می توانم بر جزییات تمرکز کنم. بارها و بارها و به هنگام فیلمبرداری در بوسنی مسلمانانی جلوی مرا گرفته و از ظلم و ستمی که صربها به آنها روا ساخته بودند سخن گفتند و من نیز سعی کردم بدون کمترین تحریفی این نقل قولها را ثبت کنم.»

آوینی گفت حق نداری مستند را رها کنی/ پایان نامه دکترا دانشجویان بوسنیایی درباره عملیاتهای جنگی است و ما اینجا...


رضا برجی که چندین ماه را صرف فیلمبرداری "سالهای گلوله و زنبق" کرده است درباره اینکه آیا درباره روزگار پس از جنگ بوسنی هم در این سریال اطلاعاتی به مخاطبان ارائه داده یا نه می افزاید:«سعی کردم مستندم پلی باشد میان گذشته و امروز و صدالبته نقش کشورهای مسلمانی را که چه به هنگام جنگ و چه حالا کنار مردمان بوسنی هستند را بررسی کردم. در این میان به نقش ارزنده کشور خودمان در حمایت از مسلمانان بوسنی اشاره شده است.»
 
*** آوینی گفت حق نداری مستند را رها کنی
برجی در پاسخ به این سوال که آیا وقتش نشده که یک اثر سینمایی داستانی درباره بوسنی بسازد به مشرق می گوید:«سالها قبل  در اواخر دهه 60 یک کار داستانی ساختم اما سیدبزرگوار شهیدآوینی از دستم ناراحت شد و گفت حیف تو نیست که مستند را رها کنی و به سراغ سینمای بلند بروی. وقتی به ایشان گفتم خیلیها مانند حاتمی کیا هم به سینمای بلند رفته اند او گفت تو با آنها فرق داری. استعدادی که تو در مستند داری کمتر کسی دارد پس حق نداری سینمای مستند را رها کنی.»
 
وی ادامه می دهد:«خوشحالم که حالا دو دهه بعد از آن موقع خودم هم ثمرات حرف آوینی را می بینم چون در این سالها همواره بیشتر از قبل متوجه این نکته شده ام که روحیاتم با سینمای داستانی سروکار ندارد. اما درباره ورود سینمای داستانی به جنگ بوسنی هم باید مدیران سینمایی ما وارد کارزار شده و کم کاریها را جبران کنند.»
 
*** کم کاری سینماگران ما فضا را فراهم کرده برای تحریفهای آمریکا!  
وی با اشاره به فیلمهای سطحی که در سالهای اخیر در گونه دفاع مقدس ساخته شده است اظهار می دارد:«خیلی بد است که بعد از دو دهه هنوز واقعیتها جنگ خودمان را هم درست ادا نکرده ایم و آن قدر سینمای جنگ را کمیک کرده ایم که بسیاری نسبت به فلسفه دفاع هم بدبین شده اند.»


آوینی گفت حق نداری مستند را رها کنی/ پایان نامه دکترا دانشجویان بوسنیایی درباره عملیاتهای جنگی است و ما اینجا...


برجی ادامه می دهد:«کشورهایی را داریم که یک جنگ یک ماهه را می کنند مجالی برای ساختن یک سلسله فیلم و سریال اما ما هنوز کار بزرگی در حیطه سینمای جنگ انجام نداده ایم. همین جنگ بوسنی را نگاه کنید. آن قدر که آمریکاییها که دشمن مردمان این منطقه هستند درباره اش فیلم ساخته اند ما که دوست آنها هستیم فیلم نساخته ایم.»

این کارگردان با اشاره به یکی از فیملهای آمریکایی که با محوریت جنگ بوسنی ساخته شده است اظهار می دارد:«هالیوود می آید و با تحریف واقعیت از عشق یک دختر بوسنیایی به سرباز صربی که بهش تجاوز کرده فیلم می سازد. در صورتی که من در همین مجموعه خودم حتی با یک مسلمان بوسنیایی روبرو نشدم که جز کشتار وحشیانه و تجاوز و تعدی گری نیروهای صرب بگویند.»

وی ادامه می دهد:«سینماگران ما غفلت کردند که به موضوعی چون بوسنی چنان که باید نپرداختند و فضا را فراهم کردند برای تحریفهای آمریکا.»
 
*** حتی پسر خودم هم درکی درست از جنگ ندارد
رضا برجی که سابقه ساخت مستندهایی مانند "مادران صربرنیتسا"،"لعل بدخشان" و "در امتداد غدیر" را در کارنامه دارد با اشاره به اینکه کم کاری سینماگران در تصویرگری اتفاقات مهم جهان اسلام باعث می شود نسل جوان هم چنان که باید در این باره داده نداشته باشند به مشرق می گوید:«چرا راه دور برویم. حتی وقتی با پسر خودم درباره دفاع مقدس و دوران جنگ حرف می زنم درست نمی تواند فضای آن دوران را درک کند. می دانید چرا؟ چون در سیستم آموزشی ما و بخصوص دوران تحصیلات ابتدایی کمترین اطلاعات واقعگرایانه درباره جنگ هشت ساله به دانش آموز ارائه نمی شود و از آن طرف در سینما و تلویزیون هم آثاری که واقعا با زبانی جذابیت برانگیز حرفهای دفاع مقدس را برای کودکان و نوجوانان بگویند یافت نمی شوند.»
 
*** پایان نامه دکترا دانشجویان بوسنیایی درباره عملیاتهای جنگی است و ما اینجا...
برجی ادامه می دهد:«در این زمینه شاید بتوان گفت بوسنی از ما جلوتر است چراکه در آنجا همه ساله ده ها دانشجو هستند که هر کدام درباره یکی از عملیاتهای دوران جنگشان پایان نامه هایی تفصیلی ارائه می کند که حتی درباره جزییات گفتگوهای شب عملیات یا غذایی که در شب عملیات سرو شده هم اطلاعات در اختیار مخاطب قرار داده شده اما اینجا اغلب پایان نامه هایمان به دنبال این هستند که ببینند در جنگ جهانی دوم چه گذشت!»
 
*** کارگاههای دفاع مقدس را در مدارس راه بیندازیم
رضا برجی در پایان صحبتهایش با بیان اینکه باید تصویرسازیهای دفاع مقدس را از کودکی در برابر مخاطبان بگذاریم خاطر نشان می سازد:«چرا در دوران دبستان یا دبیرستان کارگاههای آزادی را نمی گذاریم تا دانش آموزان درباره درک شان از جنگ هشت ساله صحبت کنند و از آن طرف هم گروهی از رزمندگان دوران جنگ را در این کارگاهها به کار نمی گیریم که از تجربیاتشان در آن دوران برای کودکان و نوجوانان بگویند. این یکی از دهها کاری است که می توان برای کمک به احیای فرهنگ دفاع مقدس انجام داد.»

 منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: شهدا

خیال باطل امریکائیها
یکشنبه 93/4/22 ساعت 12:31 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
آمریکایی‌ها این بار مذاکرات را با غزه پیوند دادند

ایران حمایت از گروه‌های فلسطینی را متوقف کند!/ تعداد ‌سال‌های محدودیت‌ برنامه هسته‌ای ایران باید 2 رقمی باشد

مقام آمریکایی باز هم ادعای گزینه های روی میز را مطرح کرده و مدعی شد: اگر تا بیستم جولای توافق بدست نیاید، کنگره و کاخ سفید هم نظر هستند؛ این یعنی ما باید تمام گزینه های روی میز را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یک مقام ارشد آمریکایی در وین با اشاره به مذاکرات هسته ای ادعا کرد: مواضع ایران در مذاکرات هسته اى وین ناکافى است و نمى توان با آن کار کرد .

براساس گزارش رویترز، این مقام ارشد آمریکایی افزود: در برخی از موارد بخصوص در مورد ظرفیت غنی سازی ایران اختلافات شدیدی وجود داد.

مذاکره کننده ارشد آمریکایی که قصد دارد توپ را به زمین ایران بیاندازد، ایران را مقصر اصلی عدم پیشرفت در مذاکرات معرفی کرد و افزود: پیشرفت هایی صورت گرفته اما ایران در برخی موارد هنوز موضعش را تغییر نداده که به نظر ما ناکافی است و نمی توان با آن کار کرد و این نمی تواند تضمین کند برنامه هسته ای آن ها منحصرا صلح آمیز است.

 

یک مقام ارشد آمریکایى دیگر در زمینه تمدید مذاکرات گفت: مذاکرات فقط وقتى تمدید مى شود که در روزهای باقى مانده پیشرفت قابل توجهى بدست آید.

مقام آمریکایی باز هم ادعای گزینه های روی میز را مطرح کرده و مدعی شد: اگر تا بیستم جولای توافق بدست نیاید، کنگره و کاخ سفید هم نظر هستند؛ این یعنی ما باید تمام گزینه های روی میز را مد نظر قرار دهیم.

مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت های خود مدعی شد: رقم هایی که مقامات ایران اعلام می کنند بیشتر از برنامه کنونی آن ها است. ما به طور روشن اعلام کرده ایم برای رسیدن به توافق نهایی برنامه هسته ای ایران باید به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

براساس گزارش رویترز، یکی دیگر موارد مناقشه برانگیز مذاکرات جاری مدت زمان اعمال محدودیت در برنامه های آتی هسته ای ایران است جایی که تهران 5 سال را نهایت مدت زمان خود برای اعمال محدودیت ها پیشنهاد داده و در مقابل طرف غربی این مدت زمان را 20 سال عنوان می کند.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی در این رابطه گفت: آمریکا خواهان این است که محدودیت چند سال به طول بکشد.

این مذاکره کننده ارشد آمریکایی مدت زمان اعمال محدودیت ها را از منظر دولت آمریکا دو رقمی خواند  . 

بخش دیگری از صحبت های مقام ارشد آمریکایی به صحبت های هفته گذشته وزیر امور خارجه فرانسه اختصاص داشت. فابیوس اعلام کرده بود اگرچه تا کنون گروه 1+5 رویکردی هماهنگ داشتند اما در چند روز گذشته نمایندگان حاضر در مذاکرات از سوی گروه 1+5 و شرکای روس‌مان رویکردهای متفاوتی مطرح کرده‌اند.

مقام ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات در این رابطه گفت: ما بسیار متحد هستیم، گرچه همه ما بر اساس منافع ملی خودمان حرکت می کنیم  .

 یک نکته جالب در مورد مذاکرات ایران و 1+5 در دوره های اخیر همزمانی گفتگوهای هسته ای با بحران های بین المللی است، برای مثال در دوره های گذشته بحران عراق و اوکراین، در سایه مذاکرات قرار داشتند و بخصوص در بحران عراق، گفتگوهای دو جانبه ایران و آمریکا مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

اما به نظر می‌رسد این بار آمریکایی‌ها حملات وحشیانه صهیونیستی‌ها به غزه را بهانه جدید قرار داده و به جای محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادعاهایی را در مورد نقش ایران بیان می‌کنند.

مقام دیگر آمریکایی که در باره رویکرد و طرح احتمالی کری و دیگر وزرای خارجه در مورد بحران کنونی غزه مورد پرسش قرار گرفته بود اینگونه به پرسش خبرنگار رویترز پاسخ گفت  :

وی بدون هیگونه اشاره‌ای به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کشتار کودکان بیگناه فلسطینی مدعی شد: ایران سابقه‌ای طولانی در تامین سلاح و موشک به گروه های فلسطینی مانند حماس دارد و آن راکت ها در مناطق غیر نظامی به کار برده می شوند  !

این ادعاهای مذاکره‌کنندگان آمریکایی در حالی مطرح می‌شوند که بسیاری از موشک ها و بمب‌هایی که این روزها بر سر کودکان غزه فرو می‌ریزند ساخت شرکتهای غربی و بویژه آمریکایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: امریکا

هجوم های مغولی
جمعه 93/4/20 ساعت 2:8 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سرلشکر فیروزآبادی:

باید برای هجوم‌های «مغولی» آماده بود/ برای پیشرفت کشورباید با تمام توان به دولت کمک کنیم

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز فقط بحث بازدارندگی مطرح نیست بلکه بحث مقابله با هجوم‌های مغولی مطرح است که بایستی برای آن آماده بود.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سرلشکربسیجی سید حسن فیروزآبادی با بیان اینکه امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم افزود: حساسیت شرایط امروز ابعاد زیادی دارد یکی آن است که حضرت امام خمینی (ره) اسلام منزوی را به صحنه آورد، حکومت تشکیل داد و ایران ام القرای اسلام شد تا پیام اسلام را به سراسر جهان صادر کند.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروزاسلام مدعی نجات بشریت است و همه دل‌ها را جذب کرده و این یکی از ابعاد اهمیت و حساسیت شرایط کنونی به شمار می‌رود.
 
سرلشگر فیروزآبادی تصریح کرد: زاویه دیگر اهمیت و حساسیت شرایط امروز این است که دشمنان دیروز اسلام وقتی می‌بینند اسلام در جبهه مقابل آن‌ها دایما در حال پیشروی است و هر روز سنگرهای جدیدی را به دست می‌آورد، مدام در فکر طراحی، برنامه ریزی و راهکارهایی هستند تا با اسلام مقابله کنند.

 
عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: این حقیقت که تمدن آینده جهانی می‌خواهد مبتنی بر فرهنگ انقلاب اسلامی و اسلام ناب شکل بگیرد، امروز یک تئوری نیست بلکه در عمل در حال چالش با بقایای تمدن‌های منحط گذشته است.
 
وی افزود: آزادی انسان، عبودیت انسان، ایمان، استقلال، فرهنگ، زندگی خانوادگی، بازگشت از فساد، انحراف و سلطه سرمایه داری، موضوعاتی است که اکنون در حال تحقق است.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تشکیل گروه‌های جدید تروریستی نیز اظهار داشت: این طراحی توسط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها انجام شد و سپس با کمک بعضی کشورهای منطقه به اسرائیل آنرا سامان دادند تا جوانان انقلابی مسلمان را که سربازان این تمدن برای پیشرفت در اقصا نقاط جهان بودند را به زیر گیوتین امثال داعش ببرند.
 
سرلشکر فیروزآبادی افزود: بعد از انجام این طراحی، با مرتجعین منطقه که از اسلام انقلابی احساس خطر می‌کردند تفاهم کردند و این نیروها را از سراسر جهان فریب دادند و در سوریه، سپس عراق و بعد هم در آفریقا و مناطق مختلف دنیا حتی اروپای مرکزی که اسلام در آنجا نبود بردند و هدف شان از این کار فقط کشتار نیروهای انقلابی در سراسر جهان است.
 
وی ابراز امیدواری کرد خدای متعال دل‌های این جوانان پرشور را متوجه بکند که چگونه آلت دست شیاطین قرار گرفتند و دقیقاً در جهت خلاف آنچه که قلب‌هایشان می‌خواهد، بکار گرفته شده‌اند و احساسات شان را علیه خودشان بکار می‌گیرند.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این تهدید بزرگ تر از تهدید اسرائیل است گفت: این تهدید واقعی آمریکا و انگلیس است از این رو سامان دادن این قصه کار فرهنگی، روابط بین المللی قوی و ابتکارات منطقه را می‌طلبد.
 
وی اضافه کرد: به عنوان مثال خبری می‌دیدم که عربستان، روسیه و آمریکا پیغام دادند شما علیه داعش به عراق کمک نکنید تا داعش حساب عراق را برسد بعد ما خودمان به شما برای نابودی داعش کمک می‌کنیم که این مساله نشان دهنده هدف آن‌ها برای شکستن حاکمیت انقلابی و مقاومتی در عراق و سوریه است.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی به نقش دوگانه عربستان در موضوع داعش اشاره کرد و گفت: عربستان از یک طرف از داعش ترسیده و مرزهایش را بسته و اعلام جنگ داده و از طرف دیگر پیغام می‌دهد که شماها به عراق کمک نکنید تا داعش بتواند عراق را سرنگون کند.
 
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه پرده‌های همکاری ازناب شیطان با همدیگر کنار رفته است گفت: به راحتی معلوم است که آمریکا و انگلیس در دیدار خانم کلینتون و آقای گردون در انگلیس طراحی و پایه گذاری کردند و بعد کنفرانس دوستانه سوریه را در ترکیه تشکیل دادند و آنجا این تئوری را بیان و کمک قطر و سایر کشورها را جذب کردند و سلاح فرستادند و در اردن آموزشگاه گذاشتند و نیروها را آموزش دادند و مرزها را باز و به سوریه و سپس عراق حمله کردند.
 
وی ادامه داد: عربستان خیال می‌کند با این تئوری فقط می‌تواند دشمنان خود را در منطقه سرکوب کند و کار تمام می‌شود در حالی که اگر موفق بشوند به طور قطع علیه خود عربستان هم ادامه می‌دهند.
 
سرلشکر فیروزآبادی پیچ تاریخی امروز را یک پیچ تاریخی دو طرفه خواند و گفت: از این پیچ تاریخی یا تمدن اسلام ناب عبور می‌کند و انفجار نور بیشتری در جهان اتفاق می افتد یا اینکه آن‌ها از این پیچ تاریخی عبور و چراغ‌ها را خاموش می‌کنند.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این مساله به لحاظ دفاعی و امنیتی هم بسیار حساس است که راه آن قوی شدن ماست.
 
وی افزود: یک بخش از این قوی شدن دست ماست و آن بحث دفاعی، امنیتی و نظامی است و بخش دیگر قوی شدن در فناوری، علم و ساختار نیروی انسانی است.
 
سرلشکر فیروز آبادی تاکید کرد: امروز فقط بحث بازدارندگی مطرح نیست بلکه بحث مقابله با هجوم‌های مغولی مطرح است که بایستی آماده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



بازیگران تیر 78
جمعه 93/4/20 ساعت 1:8 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

18 تیر

 

روزگار امروز بازیگران تیر 78؛ از حمایت از "همجنس‌بازی" تا شام کاری با "صهیونیست‌ها"

خبرگزاری تسنیم: "او در فیس‌بوک عکس حمایت از همجنس‌گرایان را قرار داده و نوشته است: «دوستان می‌پرسند این علامت یعنی چی، یعنی من از حق انسان‌های همجنس‌خواه برای ازدواج و تشکیل خانواده و بهره‌مندی از حقوق اجتماعی دفاع می‌کنم، یعنی من همچین آدمی هستم».

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، 15 سال پیش در چنین روزهایی فتنه‌ای در جامعه دانشگاهی کشور شکل گرفت که از نظر بسیاری از تحلیلگران مقدمه‌ای بر شکل‌گیری حوادث بعدی نظیر فتنه 88 بود. ماجرای کوی دانشگاه به‌اعتقاد برخی کارشناسان بازیگران زیادی داشت؛ از دانشجو نماهایی که داخل کوی دانشجویان را به رویارویی با نیروی انتظامی تشویق می‌کردند تا برخی مسئولان دولتی در داخل وزارت کشور که آشوبگران را برای رفتن به خیابان جمهوری و بیت رهبری تشویق می‌کردند. عده‌ای از سیاستمداران اصلاح‌طلب نیز در این میان برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای دامن زدن به این فتنه انجام داده و رسانه‌های اصلاح‌طلب بر آتش روشن شده در کوی دامن می‌زدند، اما حالا بعد از گذشت حدود 15 سال از این اتفاق این افراد کجا هستند و چه می‌کنند؟ 

1 ــ احمد باطبی
احمد باطبی به‌قول رسانه‌های غربی همان دانشجویی است که به نماد جنبش دانشجویی و حادثه کوی دانشگاه معروف شد. او همان کسی بود که با در دست گرفتن لباسی خونین در حادثه کوی دانشگاه و در معرض دوربین خبرنگاران خارجی قرار گرفتن توانست از چهره‌ای ناشناخته به چهره‌ای جهانی تبدیل شود.

او که در آن زمان اصلاً دانشجو نبود، مدتی به زندان افتاد و هم‌سلولی‌های وی بعدها در خاطراتی که در فضای اینترنت منتشر شد فاش کردند که باطبی از ابتدا دنبال پناهندگی بوده و صراحتاً اعلام کرده که مطلقاً اهل مبارزه نیست و آن نمایش را نیز صرفاً برای تدارک مقدمات دریافت پناهندگی آمریکا اجرا کرده است. او از مرخصی استعلاجی خود استفاده و نوروز 1387 ایران را ترک کرد. وی توسط یکی از رابطان حزب دموکرات کردستان و با کمک اعضای آن توانست از ایران خارج شود. دفتر سازمان ملل در اربیل امکان خروج و سفر وی را به سوئد ایجاد کرد اما وکیل او لیلی مظاهری توانست امکان سفر او به آمریکا را فراهم کند.

او بعد از ورود به آمریکا به‌عنوان فعال حقوق بشر! توانست کمکهای مالی زیادی را از دولت جورج بوش دریافت کند و بعدها عکس او در دیدار با جورج بوش به عکس معروف رسانه‌های ایرانی تبدیل شد. وی پیش از خروج از ایران در سال 2008 میلادی، به‌همراه برخی از زندانیان سیاسی همچون کیوان رفیعی، سازمانی را به‌نام مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تأسیس کرد. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در 2009 میلادی در ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یک سازمان حقوق بشری غیرانتفاعی به ثبت رسید. او همچنین از سال 2008 با بخش پارسی صدای آمریکا همکاری داشت ولی در اکتبر 2011 و در پی اعمال برخی سیاست‌ها از سوی رامین عسگرد، رئیس بخش فارسی صدای آمریکا به همکاری او به‌همراه سه نفر دیگر از برنامه سازان مطرح این رسانه خاتمه داده شد.

این عنصر ضدانقلاب در تازه‌ترین فعالیتش به حمایت از همجنس‌بازی روی آورده است و در فیس‌بوک عکس حمایت از همجنس‌گرایان را قرار داده و نوشته است: «دوستان می‌پرسند این علامت یعنی چی، یعنی من از حق انسان‌های همجنس‌خواه برای ازدواج و تشکیل خانواده و بهره‌مندی از حقوق اجتماعی دفاع می‌کنم، یعنی من همچین آدمی هستم».

او در فتنه 88 نیز در خارج از مرزهای ایران و به‌واسطه سایت‌های اینترنتی که راه‌اندازی کرده بود، به‌شدت فعال شده در حمایت از مجید توکلی، یکی از فتنه‌گرانی که با لباس زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت، روسری بر سر کرد و در مقابل دوربین قرار گرفت.

او در تازه‌ترین اقدام خود از شاهین نجفی خواننده مرتد نیز حمایت کرده در آستانه برپایی هرکدام از جلسات مذاکرات هسته‌ای با برپایی کنفرانس‌های مطبوعاتی خواهان گنجانده شدن مباحث حقوق بشری در متن مذاکرات ایران و 1+5 می‌شود و هربار نیز حاشیه‌های خبری مربوط به زندگی خانوادگی‌اش بر سایر فعالیت‌هایش سایه می‌اندازد!

باطبی همچنان در آمریکا زندگی می‌کند و دیگر نه به‌عنوان فعال دانشجویی و فعال حقوق بشری معرفی می‌شود، بلکه داستان ازدواج‌های مکرر وی او را به نمادی از 8 همسری و در عین حال مدافع حقوق همجنس‌بازان تبدیل کرده است!

باطبی دیگر از عملکرد خود در غائله 18 تیر دفاع نمی‌کند، او در تازه‌ترین اظهار نظر راجع به حوادث 15 سال پیش در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که دیگر دوست ندارد راجع به این حوادث اظهار نظری داشته باشد: «من دیگه تصمیم به گفت‌وگو درباره 18 تیر ندارم. این یک داستان قدیمی است ... حرف زدن درباره آن روزها تکرار حرفهایی است که در این چند سال زده شده ... خودم هم به‌لحاظ شخصی علاقه‌ای به مرور گذشته ندارم».

2 ــ امیرعباس فخرآور
به گزارش تــسنیم، امیرعباس فخرآور (زاده 15 تیر 1354 ــ تهران) از پایه‌گذاران جنبش مستقل! دانشجویی ایران بود. یکی از گرو‌ه‌هایی که در لوای فعالیت‌های دانشجویی عملاً به ترویج مبانی سکولاریستی در عرصه سیاست کشور و همچنین مبارزه با نظام جمهوری اسلامی می‌پرداخت. اولین فعالیت‌های سیاسی وی در داخل کشور سخنرانی او در دانشگاه ارومیه و زیر سؤال بردن اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بود. او در سال 1375 به سه سال زندان توسط شعبه چهار دادگاه انقلاب ارومیه محکوم شد. فخرآور در فاصله سالهای 1377 تا 1381 در روزنامه‌های خرداد و مشارکت و هفته‌نامه آذر خبرنگار بود و در روزنامه مشارکت با کمک عباس عبدی ستون ثابتی به‌نام «کی بدونه از مردم بهتر» داشت.

در تیرماه سال 78 از او به‌عنوان یکی از طراحان اصلی پروژه اعتراضات دانشجویی یاد شد اما بعد در سال 79 بود که به‌دلیل اقدام علیه امنیت ملی به 8 سال زندان محکوم شد. او در زندان با اشخاصی چون اکبرمحمدی، ارژنگ داوودی، سیامک پورزند، ابراهیم نبوی، عمادالدین باقی، عباس عبدی و اکبر گنجی همبند بود. او به‌همراه منوچهر محمدی دیگر فتنه‌گر سال 78 در طول مدتی که در زندان بودند، در رشته حقوق دانشگاه پیام نور تحصیل کردند و بعد در سال 85 به‌بهانه شرکت در امتحانات دانشگاه مرخصی گرفت و از ایران فرار کرد.

 

عقاید فخرآور بسیار تندتر از باقی همبندهایش بوده و البته از حمایت بیشتری هم میان سیاستمداران آمریکایی بهره‌مند بود. به همین دلیل او در 20 ژوئیه 2006 نخستین دانشجوی ایرانی لقب گرفت که پس از انقلاب اسلامی در صحن سنای آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی صحبت کرد! او البته در سال 88 هم دوباره در رسانه‌های مختلف ضدانقلاب ظاهر شد و به حمایت از فتنه سبز پرداخت. فخرآور پا را از این هم فراتر گذاشت و در اوج درگیری‌ها در تهران و مبارزه با فتنه‌گران به دیدار تزیپی لیونی وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی رفت و هر دو با دستبند سبز در مقابل دوربین عکاسان قرار گرفتند.

وی همچنین از دیدار و صرف شام با سران رژیم اشغالگر قدس با افتخار یاد کرده و گفته بود: "من یک صهیونیستم".

فخرآور با این حال چندان هم میان اپوزیسیون محبوب نیست. تیمرمن رییس بنیاد دفاع از دموکراسی در ایران فاش می‌کند:  "ریچارد پرل"، کارمند سابق پنتاگون در زمان ریگان، که کمک کرد تا عباس فخرآور در سال 2006 به این کشور بیاید، به من گفت که وی از همه آنها (اپوزیسیون ایران) بیزار است و به‌نظر ریچارد پرل، ایرانیانی که تبعید می‌شوند کارهایی می‌کنند که روی رومانیایی‌ها، مجارها و دیگر پناهندگان جنگ سرد را سفید می‌کنند. پرل اخیراً از همراهی هیئت مشورتی "ایرانین اینترپرایز اینستیتوت" که توسط فخرآور بنیان گذاری شده بود استعفا داد".

او رابطه‌های زیادی با نومحافظه‌کاران آمریکایی داشت. وی با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا که از عوامل خط‌دهنده به ضدانقلاب هستند از جمله سناتور تام کوبرن، سناتور جو لیبرمن، سناتور سنتروم و جیمز وولسی روابط دوستانه داشت. اما به‌یک‌باره پشت سر جان کری در سنای آمریکا مشاهده شد آن‌هم در حالی که خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شده بود. به گزارش تـــسنیم، او بعد از این ادعا کرد که مشاور میت رامنی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا شده بود. میت رامنی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بود که علناً خواستار حمله نظامی به ایران شده بود.

فخرآور افتخارات زیادی در طول مدتی که در خارج از ایران بوده برای خود دست و پا کرده است، یکی از این افتخارات داشتن رابطه فامیلی با رضا شاه پهلوی است! امیرعباس فخرآور در فیس‌بوک به رابطه فامیلی خود با رضا پهلوی اشاره کرده و نوشته بود: «رضا پهلوی دایی پدربزرگم است ... امروز همه‌مان با افتخار و سربلندی از رضا شاه که سمبل آبادسازی، آزادخواهی و میهن پرستی است یاد می‌کنیم».

3 ــ فریبا داوودی مهاجر
فریبا داوودی مهاجر عضو سیاست‌گذاری سازمانی به‌نام تحکیم وحدت علامه بود. او در سال 1380 پس از آشنایی با علی افشاری رئیس دانشجویی ستاد سید محمد خاتمی به‌طور جدی وارد برخی از جریان‌های سیاسی می‌شود.

علی افشاری پس از آنکه جلوی دوربین‌های تلویزیونی به خیانت‌ها و گناهانش به ملت اعتراف کرد با دختر فریبا داوودی مهاجر ازدواج کرد و از ایران خارج شد. از جمله خیانت‌های علی افشاری در زمان حضور در ایران آن‌چنان که خود اعتراف می‌کند تقلیل بعد اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود که در واقع هدف, تبدیل شدن به یک حکومت غیردینی است.

در دوران اصلاحات حکمهای فراوانی برای فریبا داوودی مهاجر به‌عنوان مشاور اعطا شد و مشاوره‌های زیادی را به مدیران اصلاح‌طلب ارائه می‌کرد, وی هدف از گرفتن پست‌های مشاوره‌ای در دوران اصلاحات را این‌چنین بیان می‌کند: تغییر قانون اساسی یکی از اهداف من بوده و به همین دلیل وقتی که فعالیت می‌کردم به این تغییر قانون اساسی اهتمام داشتم.

وی در آن دوران به‌عنوان مشاور رئیس جمهور در مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری, مشاور وزیر علوم و مشاور وزیر ارشاد اسلامی مشغول به کار بوده است.

فریبا داوودی مهاجر پس از سال‌ها بازی‌کردن نقش و تغییر چهره در گفت‌وگو با صدای آمریکا پرده از سکانسی از سناریوی غرب‌پسند خود برمی‌دارد. فریبا داوودی مهاجر در یک خانواده غیرمحجبه به دنیا آمد و رشد کرد. او چادر را شخصاً به‌عنوان پوشش انتخاب کرد ولی پس از سال‌ها، در برنامه شبکه ماهواره‌ای VOA برای نخستین بار مقابل دوربین کشف حجاب کرد. او دلیل این تصمیم را اعتراض به فرهنگ مردسالار عنوان کرد.

فریبا داوودی مهاجر، بعد از آن در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا نقابی دیگر از چهره خود برداشت و صراحتاً اعلام کرد مذهب را کنار گذاشته است.

وی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر کنار گذاشتن مذهب خود گفت: بله، من مذهب را  به‌طور عملی کنار گذاشته‌ام، یعنی حجاب و آداب مذهبی را کنار گذاشتم.

فریبا داوودی مهاجر نیز مانند دیگر اعضای اپوزیسیون جمهوری اسلامی سیاست‌هایی را در پیش می‌گیرد که در برخی موارد صدای اپوزیسیون را هم در می‌آورد، یکی از این مواضع حمایت از همجنس‌بازان بود. مشاور مرکز استراتژیک دولت اصلاحات، در راستای اجرای پروژه‌های ضدفرهنگی خود، بخشی را به حمایت از همجنس‌بازی اختصاص داده و در صفحه اجتماعی خود به تبلیغ این اقدام ضداخلاقی و ضددینی می‌پردازد.

فریبا داوودی مهاجر در بسیاری از سایت‌های ضدانقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مطلب می‌نویسد و به‌گفته خودش برای نوشتن مقالات ضدایرانی در این سایت‌ها مبالغی دریافت می‌کند.

علی افشاری داماد داوودی مهاجر می‌گوید زندگی مادرزنش در آمریکا از دستمزد زحمات و کار بدون استراحت در بنیادهای غیردولتی آمریکا تأمین می‌شود، برای مثال یکی از بنیادهای آمریکایی که داوودی مهاجر در آن فعالیت دارد، سازمان اعاده ملی دموکراسی NED است که عمده فعالیت آن در ایجاد انقلاب‌های مخملی در کشورهای مختلف است.

وی با بنیاد NED همکاری گسترده‌ای داشته است، بنیادی که کنار بنیادهای سوروس، کارنگی و ویلسون با پوشش دموکراسی به براندازی نظام‌های هدف می‌پردازد.

منبع: تسنیم



برچسب‌ها: فتنه گران

مطالبه جدید اصلاح طلبان
پنج شنبه 93/4/19 ساعت 7:22 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
مطالبه جدید اصلاح طلبان از اعتدال؛

انقلاب در خصوصی سازی برای اصلاحات سیاسی

حجاریان: اقتصاد ما 80 درصدش دولتی است و این باید برعکس شود.گاهی نیاز است که انقلاب صورت بگیرد، نه به معنای انقلاب سیاسی بلکه در اقتصاد ... اگر راه اقتصاد کشور در سطح کلان بازشود؛ شاید به تبع آن، بسیاری از مشکلات سیاسی حل شود.
گروه سیاسی مشرق - دومین شماره از سری جدید «ماهنامه ایران فردا» سراغ «سعید حجاریان» رفته تا درباره اوضاع اصلاح طلبی و نسبت آن با دولت «حسن روحانی» به گفتگو بنشیند. «حجاریان» در بخشی از سخنان خود به تقدم بروز انقلاب اقتصادی در ایران برای اصلاح سیاسی تأکید کرده است. این موضوع علیرغم ایده های گذشته برخی اصلاح طلبان است که معتقد بودند، اصلاحات سیاسی بر اصلاحات اقتصادی ارجحیت و تقدم دارد.

آیا این موضوع بدان معناست که برخی از اصلاح طلبان به موجی نو و جدید از خصوصی سازی در جهت منافع اصلاحات می اندیشند و آن را بعنوان یک مطالبه جدی از دولت درخواست می کنند؟ بنابر این، از این پس باید با دقت محور اصلی "ایده ارجحیت انقلاب اقتصادی بر اصلاح سیاسی" را مورد رصد و بررسی قرار داد تا هدف اصلی آن بدرستی کشف شود.

«حجاریان» می گوید:

«فاصله ای که دولت قبلی بین ملت و دولت انداخت، براحتی ترمیم نمی شود ... بدلیل مشکلات بسیار زیاد بجا مانده از دولت قبل ... این فاصله ترمیم نشده است. آقای «روحانی» سعی دارد با استفاده از سیاست خارجی و حذف تحریم ها بر بخشی از مشکلات غلبه کند ... در این صورت، بخش زیادی از فاصله دولت- ملت ترمیم می شود ...

الآن در کشور ما، یک ساختار بسیار بزرگ و کاملاً بروکراتیک است و بروکراسی عظیم ساخت اداری ما؛ بخش زیادی از درآمدهای کشور را می بلعد. اقتصاد ما به قول بعضی ها، 80 درصدش دولتی است و این باید برعکس شود و 20 درصدش دولتی باشد و 80 درصد خصوصی شود ... گاهی اوقات نیاز است که انقلاب صورت بگیرد، نه به معنای انقلاب سیاسی بلکه   ]انقلاب[ در اقتصاد؛ الآن مورد نیاز است. این خیلی سخت است و شاید، لازم باشد که برای تحقق اش، هزینه هم داده شود اما باید از یک جایی؛ شروع شود ...

انقلاب در خصوصی سازی برای اصلاحات سیاسی

(خبرنگار: برای انجام این اصلاحات ساختاری، باید همه بار به دوش یک فرد مثل رئیس جمهور باشد یا نیاز به شکل گیری یک مطالبه عمومی و همان فشار از پایین نیز هست؟) شرایط کشورها با هم فرق دارد. مثلاً چین بعد از «مائو» تغییر ساختار داد، مردم این کار را نکردند بلکه در میان سران حزب؛ وحدت بوجود آمد و همگی این تصمیم را گرفتند و پای آن ایستادند و تغییر را انجام دادند ... بنابر این، مهمترین عامل این است که بالایی ها با هم بسازند و ببینند؛ راه درست چیست و به وحدت برسند و محکم پای آن بایستند. در چین دوره گذار، 20 سال طول کشید ...

فشار از پایین به تنهایی فایده ای ندارد. اگر از بالا توافق ایجاد شود و اراده ای شکل بگیرد، از همان بالا؛ می توانند بدنه را بسیج کنند ... در ایران دولت به معنای عام، خیلی زیاد در زندگی مردم دخالت می کند. اگر این مئسله حل شود و راه اقتصاد کشور در سطح کلان بازشود؛ شاید به تبع آن، بسیاری از مشکلات سیاسی حل شود»[1].

چندی پیش، «روزنامه شرق» - نزدیک به کارگزاران سازندگی- در گزارشی از اظهارات «محمدرضا نعمت زاده» (وزیر صعنت، معدن و تجارت) درباره اصلاح روند خصوصی سازی، نوشت: «اوایل عمر «دولت یازدهم»، خبری مبنی بر توقف "اصل 44" منتشر شد که حالابه نظر می رسد؛ عزم دولت در تغییر رویه خصوصی سازی جدی است. چندی پیش هم خبر توقف خصوصی سازی در «وزارت نفت» مطرح شد. زمانیکه این وزارتخانه، رسماً اعلام کرد تا اطلاع ثانوی شرکتی را واگذار نمی کند تا واگذاری ها بر اساس موازین اصل 44 انجام شود ... «وزیر صنعت» درصدد باز پس گیری برخی از شرکت هایی است که بدرستی واگذار نشده است»[2].

انقلاب در خصوصی سازی برای اصلاحات سیاسی

این در حالیست که پیش از این، اصلاح طلبان تندرو بارها نسبت به آنچه آن را قدرت اقتصادی نهادهای نظامی و امنیتی در دوره خصوصی سازی 8 ساله «احمدی نژاد» نامیده بودند؛ انتقاد کرده و یکی از مهمترین موانع بر سر راه اصلاحات را بافت اقتصادی کشور معرفی کرده بودند.

بسیاری از نظریه پردازان سیاسی غرب در کل معتقدند که فرآیند اصلاحات سیاسی و اقتصادی بمنظور تغییر در حکومت های مورد نظر، به هم گره خورده است. اغلب تفاوت ها بر سر ارجحیت یکی بر دیگری است. برای نمونه سال ها پیش، «زبیگنیو «برژینسکی» یک نمودار مرحله بندی شده همراه با زمان بندی های مورد نیاز برای مراحل مختلف فرآیند انتقالی دولت های بازمانده از شوروی سابق به دولت های لیبرال را ترسیم کرده بود.

گام اول (1- 5 سال) نمودار پیشنهادی وی شامل: ساخت بخش سیاسی براساس دموکراسی، ایجاد مطبوعات آزاد، خروج از حالت تک حزبی و بالاخره حذف کنترل و نظارت دولت بر امور قانونی و حقوقی و آزادسازی اقتصادی، می شد. گام دوم (3- 10 سال) شامل: تغییر قانون اساسی، اصلاحات انتخابات و ایجاد ائتلاف های گوناگون و اصلاح سیستم بانکداری، می شد. گام سوم (5 تا 15 سال) شامل: تشکیل احزاب سیاسی باثبات، ساخت قوه قضائیه مستقل از دولت با فرهنگ لیبرال در این حوزه و خصوصی سازی گسترده می شد.

«برژینسکی» معتقد بود برای ورود از یک مرحله به مرحله بعد باید، مرحله پیشین کامل اجراء شده باشد و همچنین به گام ابتدایی بعنوان راهبردی ترین گام نگاه می کرد؛ بطوری که اعتقاد داشت در صورت عقیم ماندن یا طولانی شدن گام اول؛ نتیجه بخشی کل پروسه تهدید می شود[3].



[1]گفتگو با «سعید حجاریان»: «روحانی تنهاست»- «مهدی قدیمی»- «ماهنامه ایران فردا»- سری جدید، شماره 2- تیرماه 1393 ه.ش

[2]«بنگاه های واگذارشده در حال بازگشت به دولت است»- «روزنامه شرق»- 10/4/1393

[3]«بازخوانی تحولات اوکراین/ آمریکا و پروژه انتقال اصلاحات اوکراین، از فاز اقتصادی به فاز سیاسی»- «پایگاه خبری- تحلیلی مشرق»- 6/12/1392: به نقل از: «مجله اکونومیست»- 19May, 1993- «اوکراین پاره جگر اقتصاد روسیه است!»- ترجمه از «ماهنامه گزارش»- شماره 41- تیرماه 1373 ه.ش

همچنین رجوع شود به: «بازخوانی تحولات اوکراین/ یوشچنکو و تیموشنکو؛ دو محصول خصوصی‌سازی مدنظر آمریکا»- «پایگاه خبری- تحلیلی مشرق»- 5/12/1392

مشرق نیوز



برچسب‌ها: اصلاح طلبان

ضرب و شتم حاج اقا طباطبائی
سه شنبه 93/4/17 ساعت 2:44 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
پسر حاج سید رضا طباطبایی در گفتگو با مشرق:

حاج آقا آن‌قدر خونریزی داشت که سه بار لباس‌هایش را عوض کردیم/ عملکرد کلانتری محل زیر صفر است

به خانه آمدیم دیدیم که یک جنازه روی زمین افتاده؛ تمام سر و صورتش خونی بود، استخوان گونه‌ها و سرشان شکسته بود و لخته خون بالا می‌آوردند. حاج آقا را با همان حالت در خانه نگه داشتیم تا مثلاً صحنه را به هم نزده باشیم و پلیس بتواند پیگیری کند اما هیچ کس نیامد.

گروه احتماعی مشرق- حاج آقا سید رضا طباطبایی پسرعموی علامه طباطبایی و از دوستان نزدیک آیت‌الله حق‌شناس و فردی شناخته‌شده و محبوب در محله بازار مولوی تهران هستند. حاج آقای طباطبایی متأسفانه چند روز پیش مورد حمله و ضرب و شتم شدید اراذل و اوباش محله بازار قرار گرفتند.

 

پیرو مصاحبه قبلی مشرق با حجت‌الاسلام والمسلمین "ظفر قاسمی" مدیر حوزه علمیه "فیلسوف‌الدوله" درباره ماجرای حمله اراذل و اوباش به حاج آقا طباطبایی، و پس از پیگیری‌های بعدی درباره علل و عوامل بروز این حادثه، موفق شدیم با سید غلامعلی طباطبایی فرزند آخر حاج آقا طباطبایی مصاحبه‌ای ترتیب دهیم و درباره جزئیات بیش‌تری از اتفاقی که برای حاج آقا افتاده، شخصیت و جایگاه حاج آقا، و همچنین رابطه حاج آقا با آیت‌الله حق‌شناس مؤسس حوزه فیلسوف‌الدوله، با ایشان گفتگو کنیم که مشروح این مصاحبه در ادامه آمده است.

 


لطفاً خودتان را معرفی کنید و برای‌مان تعریف کنید که چه اتفاقی برای حاج آقا افتاده است.

 

من سید غلامعلی طباطبایی فرزند آخر حاج آقا طباطبایی هستم. روز جمعه چند نفر در خانه حاج آقا را می‌زنند و ایشان هم به تصور این‌که طلبه‌های حوزه هستند، چون طلبه‌ها مکرر به ایشان سر می‌زدند، در خانه را باز می‌کنند. این افراد که البته نمی‌دانیم چند نفر بوده‌اند وارد خانه می‌شوند و ظاهراً مدتی هم آن‌جا می‌مانند و حتی با حاج آقا مشغول صحبت هم می‌شوند. به نظر می‌رسید حداقل نیم ساعتی در منزل بوده‌اند. از پنج ته سیگاری که در خانه پیدا کردیم، این‌گونه برمی‌آید. آمده‌اند داخل خانه و هرچه را می‌توانسته‌اند، برده‌اند: چرخ خیاطی، سشوار، لباس، پول. قطعاً معتاد بوده‌اند، چون همین خرده‌ریزه‌ها را برداشته‌اند و فرار کرده‌اند.

حاج آقا آن‌قدر خونریزی داشت که سه بار لباس‌هایش را عوض کردیم/اگر از کسی شکایت داشته باشیم عملکرد کلانتری محل زیر صفر است/قبلا هم چاقو زیر گلوی حاج آقا گذاشته‌اند/پدرم از جوانی از دوستان نزدیک آیت‌الله حق‌شناس بود

 

به دلیل وخامت حال پدرم، ایشان نمی‌توانند خیلی حرف بزنند و حتی حافظه‌شان هم مختل شده است. اما بعضی از حرف‌هایی را که بین‌شان رد و بدل شده به خاطر می‌آورند. مثلاً می‌گوید: "به آن‌ها گفتم سیگار نکشید، من اذیت می‌شوم، ولی به حرفم اعتنایی نکردند... من را خیلی زدند. گلویم را گرفتند و فشار دادند. خیلی من را زدند." وقتی هم‌شیره‌ام با ما تماس گرفتند و ما به خانه آمدیم، دیدیم که یک جنازه روی زمین افتاده است. تمام سر و صورتش خونی شده بود، استخوان زیر گونه‌هایش شکسته بود. سرشان هم شکسته بود. شدیداً خون بالا می‌آوردند. حتی لخته خون بالا می‌آوردند.

 

زنگ زدیم به پلیس، اما هیچ‌کس نیامد. مجبور شدیم زنگ زدیم به یکی از اقوام و حاج آقا را بردیم به بیمارستان سوم شعبان. آن‌جا چون دیدند خون بالا می‌آورد، گفتند احتمالاً خون‌ریزی داخلی باشد. معاینه کردند و گفتند: خدا را شکر خون‌ریزی داخلی نیست. گفتند: زیر گونه‌ها که ضربه خورده خون‌ریزی دارد و خون از طریق بینی وارد حلق می‌شود و از دهان ایشان بیرون می‌آید.

 


ظاهراً بیمارستان سوم شعبان مایل نبوده‌اند که حاج آقا را پذیرش کنند.

 

بله. ابتدا نمی‌خواستند حاج آقا را پذیرش کنند. دکتر می‌گفت: "از ناحیه صورت خونریزی دارد و ما امکانات آن را نداریم که ایشان را مداوا کنیم. بنابراین نباید بیمارتان را پذیرش کنیم، ولی چون می‌ترسیم از حال برود و فردا ما گرفتار شویم، یک سری مقدمات اولیه را انجام می‌دهیم." گفتند چون ما متخصص نداریم، باید ایشان را از این‌جا ببرید، چون ممکن است اتفاقی بیفتد و بعد پای ما گیر است.

 

وظیفه بیمارستان سوم شعبان این بود که ما را به یک بیمارستان دیگر معرفی کنند و هماهنگی‌های لازم را انجام بدهند، اما سرپرستار می‌گفت: هر چه با بیمارستان‌های دولتی دیگر تماس می‌گیرم تا پذیرش از آن‌ها بگیرم، هیچ‌کدام پذیرش نمی‌دهند. خودتان باید بیمارتان را ببرید.

حاج آقا آن‌قدر خونریزی داشت که سه بار لباس‌هایش را عوض کردیم/اگر از کسی شکایت داشته باشیم عملکرد کلانتری محل زیر صفر است/قبلا هم چاقو زیر گلوی حاج آقا گذاشته‌اند/پدرم از جوانی از دوستان نزدیک آیت‌الله حق‌شناس بود


بعد از سوم شعبان، حاج آقا را بردیم به بیمارستان امیر اعلم. آن‌جا به ما گفتند: ما فقط متخصص بینی هستیم. اگر متخصص فک و صورت می‌خواهید باید فردا بیمارتان را بیاورید. بعد بررسی کردیم دیدیم بیمارستانی که همه امکاناتش کامل باشد، بیمارستان شریعتی است. آن‌جا رفتیم و چون عکس‌های اولیه را گرفته بودیم و اقدامات اولیه انجام شده بود، خوب به ما رسیدگی کردند.

 


درباره تماسی هم که با نیروی انتظامی گرفتید و مراجعه نکردند توضیح بدهید. ظاهراً کلانتری محل می‌گوید هر چه از دستشان برمی‌آید برای برقراری امنیت انجام داده‌اند.

 

اصلاً! ما اگر از همه هم راضی باشیم، از کلانتری محل اصلاً راضی نیستیم. کلانتری در آن محل عملکردش صفر است. صفر که هیچ، باید عملکردش را منفی حساب کنید. زیر صفر است. ما با 110 هم آن‌قدر تماس گرفته بودیم که اپراتورها ما را می‌شناختند. می‌گفتند: "طباطبایی؟ فلان جا؟" خودشان به ما گفتند با 197 تماس بگیرید و شکایت کنید که چرا از کلانتری به ما کمکی نمی‌شود.

 

بعد از ماجرا هم بچه‌های حوزه علمیه پیگیر شدند و بالأخره رئیس کلانتری 113 بازار، سرهنگ "تمیزی" را با خود به بیمارستان آوردند. اعتراض کردیم که آن‌جا بالأخره حوزه علمیه هست، بازار هست، مسجد امین‌الدوله هست. برقراری امنیت در اینجا برای کلانتری کاری ندارد. همه کاری می‌توانند بکنند. ایشان هم می‌گفتند که این‌ها همه فلان جا جمع می‌شوند و باید شهرداری بیاید و جمع‌شان کند. شهرداری هم می‌گوید فلان نهاد باید این کار را انجام بدهد.


 

مسئول برقراری امنیت نیروی انتظامی است. شنیده‌ایم که قبلاً هم در این محله از این نوع اتفاقات افتاده است. درست است؟

 

بله. این دفعه اول نیست. اما چون می‌دیدیم نیروی انتظامی پیگیری نمی‌کند، ما هم سرسری می‌گرفتیم. نهایت کاری هم که کردند این بود که جناب سرهنگ به ما یک برگه‌ای دادند و گفتند این را پر کنید که گزارش کنیم. اما پلیس 110 که وظیفه دارد داخل خانه بیاید و گزارش تهیه کند و صحنه را ببیند، حتی به ما سری هم نزدند. ما حتی نیم ساعت حاج آقا را با همان حالت خون‌ریزی که داشتند در خانه نگه داشتیم تا مثلاً صحنه را به هم نزده باشیم و پلیس بتواند پیگیری کند. اما هیچ کس نیامد.

 

حاج آقا آن‌قدر خونریزی داشت که سه بار لباس‌هایش را عوض کردیم/اگر از کسی شکایت داشته باشیم عملکرد کلانتری محل زیر صفر است/قبلا هم چاقو زیر گلوی حاج آقا گذاشته‌اند/پدرم از جوانی از دوستان نزدیک آیت‌الله حق‌شناس بود


 

از کلانتری محل تا خانه حاج آقا حداکثر ده دقیقه است، آن هم پلیسی که با موتور می‌آید. حتی اگر نخواهیم نیروهای گشت را در نظر بگیریم. اما ما 30 دقیقه منتظر ماندیم بدون آن‌که کسی به دادمان برسد. ما که حاج آقا را بردیم بیمارستان، بعدها پسرم رفته بود سر بازار، دیده بود دارند دنبال می‌گردند که از کدام راه باید بیایند و به خانه ما برسند!

 

بعد هم که پلیس 110 آمده گزارش بنویسد، پسرم می‌گوید آمده‌اند وارد خانه که شده‌اند، از دو سه تا پله آمده‌اند بالا، از همان‌جا داخل اتاق نگاه کرده‌اند و یک گزارشی نوشته‌اند و رفته‌اند. اگر الآن هم گزارش را نگاه کنید، نوشته: فرد شاکی به اسم سید حسن طباطبایی، که ایشان نوه حاج آقا هستند، "ایشان تعریف کرده‌اند که این اتفاق افتاده است!" همین چند خط را در گزارش نوشته‌اند! البته تصویر این گزارش هم الان موجود هست.


 

ظاهراً قبلاً هم برای ایشان اتفاق مشابهی افتاده است.

 

بله، قبلاً هم آمده‌اند و چاقو گذاشته‌اند زیر گلوی حاج آقا و گفته‌اند: پول بده. البته حاج آقا هم از نظر مالی هیچ کم و کسری ندارد. اما مثلاً در عرض پانزده روز 400 – 500 هزار تومان خرج می‌کردند. می‌پرسیدیم: خب شما یک نفر چه خرجی دارید؟ حاج آقا می‌گفتند: صبح‌ها می‌آیند از من دشت می‌گیرند. بازاری‌ها می‌آیند می‌گویند: یک پولی به ما بده که برکت روزمان باشد. حاج آقا هم پول به آن‌ها می‌داد.

 

حتی معتادها هم می‌آمدند و می‌گفتند: حاج آقا یک پولی به ما بده. حاج آقا به آن‌ها هم حتی پول می‌داد. از بازار که رد می‌شد، هر کس حاج آقا را می‌دید، به ایشان سلام می‌کرد. واقعاً هیچ‌کس نبود که سلام و علیک با ایشان نداشته باشد. همه می‌آمدند جلو و سلام می‌کردند و حاج آقا را می‌بوسیدند. این معتادهایی هم که حمله کرده‌اند، احتمالاً غریبه بوده‌اند، چون همه معتادهای محل هم حاج آقا را می‌شناسند.

 

حتی کسبه محل هم وقتی ما نباشیم، چون این بغل کار می‌کنند، می‌آیند و می‌گویند: حاج آقا حالتان خوب است؟ اگر هر کاری یا چیزی بود، به ما بگویید. خلاصه، همه جویای حال حاج آقا هستند و ایشان را می‌شناسند.

حاج آقا آن‌قدر خونریزی داشت که سه بار لباس‌هایش را عوض کردیم/اگر از کسی شکایت داشته باشیم عملکرد کلانتری محل زیر صفر است/قبلا هم چاقو زیر گلوی حاج آقا گذاشته‌اند/پدرم از جوانی از دوستان نزدیک آیت‌الله حق‌شناس بود

 

شرایط کنونی حاج آقا چه‌طور است؟

 

چون خون خیلی زیادی از ایشان رفته، دچار ضعف بسیار شدید هستند. داریم به ایشان رسیدگی می‌کنیم تا شرایطشان بهتر شود. اما آن‌قدر حاج آقا خون بالا می‌آوردند که مجبور شدیم سه بار کامل لباس‌هایشان را عوض کنیم.


چرا حاج آقا در خانه تنها زندگی می‌کردند؟

 

دو برادر بنده سر همان کوچه‌ای که خانه حاج آقا است، مغازه دارند و مرتب سر می‌زنند، اما چون از 50 سال پیش به هر حال محل کار حاج آقا نزدیک آن خانه بود، ایشان هم آن‌جا زندگی می‌کردند و همان‌جا راحت‌تر بودند. ضمن این‌که بالأخره حاج آقا هنوز هم می‌رفتند به بازار و سرکشی می‌کردند و سر می‌زدند به کسبه اهل محل، طلبه‌های حوزه هم به منزل ایشان رفت و آمد می‌کردند و به هوای همین حوزه و مسجد امین‌الدوله خود حاج آقا می‌گفتند: این‌جا راحت‌تر هستم. بچه‌ها هم سر می‌زنند، برنامه‌ای برای خودمان داریم که معمولاً صبح‌ها و شب‌ها سر می‌زنیم.

 


بیش‌تر از حاج آقا برایمان بگویید، و از ارتباط ایشان با آیت‌الله حق‌شناس.

 

حاج آقا حداقل طبق شناسنامه رسمی متولد سال 1301 هستند. الآن 92 سالشان است. از ارتباط ایشان با حاج آقای حق‌شناس هم همین اندازه بگویم که اگر آقای حق‌شناس کسالتی داشتند و نمی‌توانستند نماز جماعت تشریف بیاورند، پدر بنده به جای ایشان امام جماعت می‌شدند.

 

آیت‌الله حق‌شناس مرد بسیار بزرگواری بودند و خیلی اهل رعایت بودند. هر جایی و غذای هر کسی را نمی‌خوردند و خیلی به بحث خمس و حلال و حرامی لقمه و این‌ها اهمیت می‌دادند. ایشان می‌آمدند خانه ما می‌نشستند و می‌گفتند: من هر جایی که می‌روم فقط چای می‌خورم، حتی قند هم نمی‌خورم، چون بالأخره چای آب است و حداقل چیزی است که می‌توان جاهای دیگر خورد. اما آیت‌الله حق‌شناس بعضی شب‌ها حتی می‌آمدند در خانه ما می‌گفتند: عیال منزل نیست. غذا دارید به من بدهید؟ یعنی تا این حد به ما اعتماد داشتند که می‌آمدند این‌گونه از غذای پدر ما می‌بردند یا با ایشان هم‌سفره می‌شدند.

حاج آقا آن‌قدر خونریزی داشت که سه بار لباس‌هایش را عوض کردیم/اگر از کسی شکایت داشته باشیم عملکرد کلانتری محل زیر صفر است/قبلا هم چاقو زیر گلوی حاج آقا گذاشته‌اند/پدرم از جوانی از دوستان نزدیک آیت‌الله حق‌شناس بود

 

یادم هست که وقتی کودک بودیم پدرم در شیرینی‌فروشی کار می‌کرد، در مغازه دیگران. خودش وقتی گرسنه می‌شد، حتی یک آب‌نبات هم از مغازه نمی‌خورد. می‌گفت: این‌ها مال مردم است. ما هم که دم مغازه می‌رفتیم، بعضی وقت‌ها چیزی به ما می‌داد، اول وزنش می‌کرد، پولش را حساب می‌کرد و توی دخل می‌گذاشت، بعد می‌داد ما بخوریم.

 

البته خود صاحب مغازه و صاحب کار پدرم می‌گفت: حاج آقا این چه کاری است!؟ اما به هر حال پدرم رعایت می‌کرد. حتی من خودم همین الآن هم که به خانه حاج آقا می‌روم، نانی با خودم می‌برم، اول می‌پرسند: قیمتش چه‌قدر می‌شود؟ یعنی هنوز هم همان اندازه رعایت می‌کنند، با آن‌که بالأخره سنی از ایشان گذشته است. و با آن‌که اولین بار خمس خود من را خودشان حساب کردند و می‌دانند که من خمس می‌دهم، اما باز هم رعایت می‌کنند.  

منبع: مشرق نیوز



محصول امریکا، انگلیس و صهیونیست ها
سه شنبه 93/4/17 ساعت 2:14 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
اسنودن افشاگر آمریکایی:

داعش‌ محصول مشترک آمریکا ، انگلیس و اسرائیل است

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده فاش کرد، داعش و «ابوبکر البغدادی» محصول مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «ادوارد اسنودن» گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در پروژه‌ای تحت عنوان «لانه زنبور» مشارکت داشتند و هدف از این پروژه، جمع کردن همه تندروها از نقاط مختلف جهان در یک مکان بود. اسنودن که هم‌‌اکنون در روسیه به سر می‌برد، افزود: براساس این طرح، باید دین و مذهب جدیدی در خاورمیانه به وجود می‌آمد که شعارهای اسلامی داشته باشد و احکام سختگیرانه‌ای را به اجرا می‌گذاشت و هرگونه افکار و دیدگاه دیگر را به شدت رد می‌کرد.
براساس اسناد فاش شده توسط اسنودن، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که تنها راه حفاظت از اسرائیل، ایجاد جریانی در نزدیکی مرزهای اسرائیل است که سلاح خود را به سمت کشورهای اسلامی نشانه بگیرد نه اسرائیل.
اسنودن گفت، «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش، یک سال تمام تحت آموزش فشرده نیروهای موساد بوده و درمورد علم سخنوری و الهیات هم دوره‌هایی را گذرانده است.
اسنودن در سال 2013 پس از فرار از آمریکا، اطلاعات فوق سری این کشور را به «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» داده است.
در همین حال، «عیسی الغیث» عضو مجلس شورای عربستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: گروه‌های تروریستی القاعده و داعش ساخته و پرداخته عربستان هستند و این گروه‌ها در دامن کشور سعودی پرورش یافته‌اند.وی با حمله به برخی مبلغان و روحانیان تندرو گفت: اکنون برخی محافل در عربستان در حال تربیت نیروهای داعش هستند، برخی مبلغان فتنه‌جو به دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات دولتی و موسسات خیریه رفت و آمد می‌کنند و بذر تندروی را در دل مردم عربستان می‌کارند.
مشاور رئیس‌جمهور افغانستان و پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» هم داعش را ابزار واشنگتن برای تجزیه عراق دانستند. 

منبع: کیهان




خاطراتی از رهبر انقلاب
دوشنبه 93/4/16 ساعت 2:37 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

وزیری که ماهیانه 2400 تومان برایش می‌ماند

وزیری هست که اگر از حقوق ماهیانه‌اش، اقساطی را که باید بدهد، کم کنند، برایش 2400 تومان می‌ماند...

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir ،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب طی بیاناتی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت در تاریخ 1370.6.3 فرمودند:
 
شاید مردم ما هم هنوز به بطن کارهای برادران مسؤول در دولت، درست واقف نیستند. البته یک چیزی شنیده‌اند و یک چیزی می‌دانند، ولی خصوصیاتی را که افراد آشنای با اعضای دولت می‌توانند بدانند و بفهمند، یقیناً مردم بعضی از آنها را نمی‌دانند، بعضی را هم باور نمی‌کنند. مثلاً اگر به مردم گفته شود که در بین وزرای جناب آقای هاشمی - بنابر آنچه که مسموع بنده است - وزیری هست که اگر از حقوق ماهیانه‌اش، اقساطی را که باید بدهد، کم کنند، برایش 2400 تومان می‌ماند، آیا واقعاً این را تصور می‌کنند که در کارگزاران یک دولت - کسانی که بیت‌المال و امکانات در اختیار اینهاست - کسانی پیدا می‌شوند که این‌طور زندگی و این‌گونه صرف و خرج می‌کنند؟ اینها چیزهای باارزشی است، و ما خدا را بر داشتن شماها شکر می‌گزاریم و از خدا می‌خواهیم که شما را در راه خیر و صلاح و سداد، همواره موفق بدارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران




 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه