سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
مهلکه
سه شنبه 92/6/26 ساعت 1:46 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

سرلشکر جعفری در جمع خبرنگاران:

آمریکا به سوریه حمله نظامی کند سپاه به وظیفه‌اش عمل خواهد کرد/خود را در مهلکه نیندازند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: آمریکا اگر در سوریه حرکت نظامی کند، قطعاً با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود و سپاه پاسداران نیز در آن زمان به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد اقدام سپاه مقابل ماجراجویی احتمالی آمریکا در سوریه اظهار داشت: ان‌شاءالله که آنها عاقلانه تصمیم می‌گیرند و خودشان را در مهلکه نمی‌اندازند.

وی ادامه داد: آمریکا اگر در سوریه حرکت نظامی کند، قطعاً با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود. سپاه پاسداران نیز در آن زمان به وظیفه خودش عمل خواهد کرد.


منبع: تسنیم



برچسب‌ها: سپاه پاسداران

کدام گوری رفته؟
دوشنبه 92/6/25 ساعت 9:49 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بی‌بی‌سی داغدار شد رجوی کدام گوری رفته؟!  


شبکه دولتی انگلیس منافقین پادگان اشرف را «دوزخیان روی زمین» که منفور همه واقع شده‌اند توصیف کرد.
وبسایت بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی جانبدارانه به قلم یکی از عناصر فراری، از اینکه نه گروه‌های اپوزیسیون و نه دولت‌های غربی نسبت به تار و مار شدن بقایای سازمان تروریستی منافقین در پادگان اشرف موضع مؤثری اتخاذ نکرده‌اند، ابراز تأسف کرد.
بی‌بی‌سی در ابتدای تحلیل خود خاطرنشان می‌کند: به نظر می‌رسد سپاه و حکومت ایران در بیست و پنجمین سالگرد عملیات مرصاد در پی آنند که با اظهار شادی از نابود ساختن مخالفان در پی مرعوب ساختن آنها و نمایش نفوذ حتی درخارج از مرزهای ایران هستند. آنها همچنین در پی‌آنند به غرب و آمریکا نیز پیام دهند که قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در ورای مرزهای آن نباید دست کم گرفت و هم از این رو به سود آنها است که در حمله نظامی به سوریه خویشتندار باشند. به نظر می‌رسد سوریه خط قرمز جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی کوشیده است با بهره‌جویی از این حادثه و قدرت‌نمایی به آمریکا فشار وارد کند.
مهرداد درویش‌پور با بیان اینکه به نظر می‌رسد حتی آمریکا و غرب نیز در حال حاضر تمایل به محکومیت ماجرای حمله به اردوگاه اشرف را ندارند، می‌افزاید: آیا تلاش آمریکا و غرب برای توافق با ایران در مذاکرات هسته‌ای علت این سکوت و بی‌تفاوتی نسبی در برابر این ماجراست؟ و یا شاید تمرکز آمریکا برسر جلب حمایت بین‌المللی برای حمله نظامی احتمالی به سوریه و تلاش برای باز داشتن ایران از مداخله گسترده‌تر در سوریه باعث شده نسبت به این حادثه واکنش سنگینی از خود نشان ندهد؟ به ویژه آن که مخالفت گسترده با حمله نظامی به سوریه دولت اوباما را در مخمصه قرار داده است و آنرا به عقب‌نشینی‌هایی واداشته است.
وی واکنش ایرانیان مقیم خارج نسبت به تار و مار منافقین در پادگان اشرف را شگفت‌انگیز توصیف کرد و نوشت: بیشتر واکنش‌ها نسبتاً سرد بود. به گونه‌ای که جز خود مجاهدین- هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از جهان- در اعتراض به این جنایت بزرگ حتی تظاهراتی برگزار نکرد. شاید ترس از متهم شدن به همراهی با مجاهدین ]منافقین[ و یا نظر نه چندان مثبت ایرانیان به «سازمان» دلیل این انفعال عمومی باشد. اما حتی در اغلب اعلامیه‌های منتشر شده توسط گروه‌های گوناگون اپوزیسیون و کنشگران سیاسی و اجتماعی فعال نیز همدردی چندانی با مجاهدین به چشم نمی‌خورد. در بیشتر این بیانیه‌ها در کنار محکوم کردن حکومت ایران و عراق سران سازمان نیز به دلیل اصرارشان در باقی نگاه داشتن این افراد در کمپ اشرف شریک جرم خوانده شده‌اند. در برخی از اطلاعیه‌های دیگر اگر هم به نقش و مسئولیت سران سازمان اشاره نشده باشد، دستکم بر مرزبندی و اشاره به «اختلافات عمیق» با آنان تأکید شده تا مبادا این همدردی مورد بهره‌برداری احتمالی قرار گیرد.
تحلیلگر بی‌بی‌سی در ادامه می‌نویسد: رفتار سران سازمان نیز چندان خالی از شگفتی نیست. نخست آن که مسعود رجوی تاکنون سخنی در این باره نگفته است. دیگر آن که سران سازمان و از جمله مریم رجوی در سخنرانی خود بار دیگر بررسی اشتباهات در محاسبه‌های سازمان- که تاکنون قربانیان سنگینی از آنان گرفته است را مسکوت گذاشته‌اند. به راستی هنوز روشن نیست چرا به رغم روشن بودن احتمال حمله دوباره به قرارگاه اشرف، همچنان 100 تن از مهمترین سران سازمان در آنجا باقی مانده بودند؟ پاسخ سران سازمان به این پرسش و انتقاد چیست؟
بی‌بی‌سی در پایان نوشت: آیاخوش‌بینی سازمان در دست‌کم گرفتن قدرت رژیم و یا امید به حمله نظامی زودرس به ایران بار دیگر از آنان قربانی گرفته است؟ به نظر می‌رسد پس از عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) این بزرگترین ضربه‌ای است که سازمان بدلیل محاسبات غیرواقع‌بینانه از موقعیت خود، حکومت و شرایط بین‌المللی خورده است؟ سازمان مجاهدین خلق به رغم آن که با یکی از سنگین‌ترین تلفات نظامی و انسانی در طول حیات خود روبرو شد، نتوانست به دلیل سیاست‌های کنونی خود همدردی درخور توجهی را در میان ایرانیان و یا در عرصه بین‌المللی برانگیزد.

کیهان



برچسب‌ها: منافقین

اعتبار جهانی
یکشنبه 92/6/24 ساعت 12:30 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

فریدمن: برنامه هسته‌ای اعتبار جهانی برای ایران است 
مدیر اطلاعاتی موسسه استراتفور، لفاظی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را بی‌محتوا اما هماهنگ شده با آمریکا توصیف کرد.
جرج فریدمن که سابقه مدیریت در سازمان سیا را داراست، ضمن تحلیلی نوشت: آمریکا، آشکارا ایران را به دلیل تهدید اسرائیل تقبیح می‌کند اما در حمله نظامی به تهران محتاطانه عمل می‌کند، زیرا نگران است ایران با بی‌ثبات کردن منطقه واکنش نشان دهد. ضمن آنکه، واشنگتن هنوز باور ندارد برنامه هسته‌ای تهران براساس ادعای اسرائیلی‌ها در مرحله پیشرفته قرار دارد. وی می‌افزاید: برنامه هسته‌ای ارزش فوق‌العاده‌ای برای ایرانی‌ها دارد که ضمن تقویت جایگاه ایران در جهان اسلام، اعتبار جهانی سیاسی سودمندی به این کشور اعطا کرده است.
فریدمن ادامه ادامه است: برنامه هسته‌ای ایران، این امکان را ایجاد کرده تا تهران در جایگاهی برابر با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان قرار گیرد و به لحاظ روانی فضایی فراهم کرده که در آن تمایل جمهوری اسلامی به مذاکره با آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به معنای امتیاز گرفتن بوده است.
فریدمن با بیان اینکه آمریکا از عواقب شکست در درگیری با ایران می‌ترسد، نوشت: سناریوی انتقال ویروس استاکس‌نت که گفته می‌شود تلاشی از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای تضعیف برنامه هسته‌ای ایران با استفاده از جنگ سایبری بود، می‌تواند در این زمینه عبرت‌آموز باشد. هر چند آمریکایی‌ها استاکس‌نت را به عنوان موفقیتی بزرگ ستودند، اما برخلاف باور اسرائیلی‌ها، نتوانست برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند و از این بابت، ارسال این ویروس یک شکست محسوب می‌شد.
وی آنگاه خاطر نشان کرد: مقامات تل‌آویو سال‌ها درباره حمله به ایران بلوف زده‌اند، بدون اینکه اقدامی بکار بندند چرا که خطر شکست آنها قطعی خواهد بود. مقامات اسرائیل اگر به دنبال وادار کردن آمریکایی‌ها برای مشارکت در این حمله هستند، لفاظی بی‌فایده است. اما واشنگتن به دنبال افزایش فشارها بر ایران با هدف منزوی کردن این کشور است.
فریدمن افزود: رهایی از شر برنامه هسته‌ای تهران بدون دلیلی روشن برای اثبات اهداف آن، سیاست آمریکا را تشکیل نمی‌دهد. سیاست واشنگتن براساس مهار ایران بدون درگیر شدن در جنگ است و برای تحقق چنین هدفی، لفاظی‌های اسرائیلی‌ها کمک‌کننده است. به جای اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را به عنوان عاملی که آمریکا را وادار به حمله می‌کند، قلمداد کنیم، بهتر است لفاظی‌های وی را برای راهبرد واشنگتن ارزشمند بدانیم.
وی نتیجه‌گیری کرده است: جنگ‌طلبی اسرائیل نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله نیست، بلکه به معنی حمایت از دستور کار آمریکا برای منزوی کردن و حفظ فشار روی ایران است. این به معنای سخنرانی‌های بیشتر از سوی نتانیاهو و ترس بیشتر از جنگ است. در واقع این کار برای تشدید فشار روانی است.

کیهان



برچسب‌ها: انرژی هسته ای

واکنش رویتر
چهارشنبه 92/6/20 ساعت 2:30 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

واکنش رویترز به انتصاب مسئول مذاکرات

روزنامه تهران امروز نوشت: یک تحلیل‌گر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک در لندن گفته انتصاب ظریف به عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده این است که غرب اکنون طرفی را در مقابل خود دارد که خواستار معامله است. مارک فیتزپاتریک تحلیل‌گر موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی، به رویترز گفته است: «شرکای مذاکره‌کننده ایران از خبر سپرده شدن مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به ظریف خوشحال خواهند شد. آنها پس از سال‌ها مذاکره اکنون طرف گفت وگویی برای صحبت دارند که خواستار معامله است».وی گفته: «البته این بدین معنی نیست که نگرانی‌های غرب رفع شده است».

منبع: مشرق نیوز



دستاوردهای سپاه
سه شنبه 92/6/19 ساعت 2:39 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

نمایش دستاوردهای سپاه در هفته دفاع مقدس

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده است از توسعه دامنه خشونت جنگ و ناامنی و بحران که در نهایت فاصله آن فقر، عقب‌ماندگی و آوارگی کشورها و ملت‌های مسلمان است، جلوگیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سردار حسین سلامی" درباره امنیت پایدار در منطقه و نقش ایران اظهار داشت: ایران عامل امنیت پایدار برای کل منطقه است و تلاش جمهوری اسلامی همواره بر این بوده که از توسعه دامنه خشونت جنگ و ناامنی و بحران که در نهایت فاصله آن فقر، عقب‌ماندگی و آوارگی کشورها و ملت‌های مسلمان است جلوگیری کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های فراوانی در سطوح مختلف دیپلماتیک و سیاسی انجام داده  است، نیروهایی که در تلاش برای برهم زدن امنیت در منطقه هستند عموما نیروهای فرامنطقه‌ای هستند که با فعال کردن انرژی‌های نیابتی در منطقه بحران را در مناطق مختلف سرزمین‌های اسلامی دامن می‌زنند.   
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اجازه نمی‌دهند که سیاست امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر اعتماد متقابل بین همه کشورهای مسلمان است شکل بگیرد، آنها با توسعه دامنه ایران هراسی سعی می‌کنند که یک قطب‌بندی امنیتی و سیاسی در منطقه انجام بدهند.   
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و دولت‌هایی که به نوعی با جمهوری اسلامی ایران دوست و متحد هستند را در یک سو و کشورهای متحد، مرتجع و دست‌نشانده آمریکا را در سویی دیگر قرار بدهند تا از این پدیده ایران‌هراسی، یک شکاف سیاسی و امنیتی ایجاد کنند و اجازه ندهند که تعادل و ثبات سیاسی بر اساس تعامل و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز کشورها شکل بگیرد.   
 
سردار سلامی اظهار کرد: آنها تلاش می‌کنند درگیری‌های طایفه‌ای و فرقه‌ای به خصوص احساسات شیعه و سنی را نسبت به هم تحریک کنند که این نیازمند هوشیاری علما و مسئولان و دست‌اندرکاران کشورهای اسلامی است که اسیر چنین توطئه‌هایی نشوند.   
 
وی گفت: ایران برای محیط امنیت داخلی خود یک امنیت پایدار را تعریف کرد، این امنیت پایدار متک‍ی بر ترکیب مشارکت مردمی در امنیت، ابعاد اطلاعاتی، انتظامی، امنیتی و همین‌طور نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است، به شکلی که ما امنیت را یک مفهوم توضیع شده و ساختارها و زیر ساختارها و ساز و کارهای امنیت را در درون پیکره اجتماعی توضیح کردیم.
 
وی افزود: مردم را با استفاده از بسیج با امنیت گره زدیم، مرزها را کاملا از طریق حفاظت‌های الکترونیکی، فیزیکی و هم از طریق استقرار و گسترش نیروها و هم از طریق مسلح کردن مردمانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند، مستعد کردیم. در عمق هم با استفاده از اشراف اطلاعاتی و ایجاد ساز و کارهایی برای پاسخ‌های زمانی بسیار کوتاه و مناسب توانستیم به هر پدیده‌ای این ساز و کار را بر اساس تجربیاتی که از سال‌های گذشته به دست آوردیم ایجاد کنیم.   
 
جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که بعضی از کشورهای عربی و غربی به دنبال این هستند که بیداری اسلامی را در منطقه سرکوب کنند یا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند؟ گفت: استرات‍ژی غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها از ابتدا حقیقت یک پیش‌دستی در تغییر چهره سیاسی منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و جهان اسلام بوده است، قبل از آنکه سیستم‌های بهار عربی فرا برسد و تحولات سیاسی از طریق آگاهی توده‌های اجتماعی اتفاق بیافتد، امریکایی‌ها قصد داشتند تا این تحولات را از راس حکومت‌ها انجام بدهند ولی چون حکومت‌ها نمی‌توانستند پذیرای چنین وضعی باشند، در واقع چشم هایشان را بر روی محیط بسته بودند و در نهایت دچار یک غافلگیری شدند.

سردار سلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال معکوس‌سازی روند بیداری اسلامی هستند، به دنبال این هستند تا در نقاطی که بیداری اسلامی در جریان است مدیریت مهار اعمال کنند و در جایی که این اتفاق افتاده بتوانند روندها را معکوس کنند مانند مصر، لیبی و تونس.

وی افزود: در نقاط دیگری هم تلاش می‌کنند که پاتک‌های خودشان را نسبت به بیداری اسلامی در محیط‌های دیگری مثل سوریه اجرا کنند و این‌ها افق‌های حرکت آن‌ها در منطقه را نشان می‌دهد ولی در عین حال نیروهای آگاه و جریانات آگاه بیداری اسلامی هم‌چنان به مبارزاتشان برای دستیابی به هدف نهایی ادامه می‌دهند و این درگیری‌ها سیمای امروز منطقه جهان اسلام و غرب آسیا را شکل می‌دهد.   
 
سردار سلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که هفته دفاع مقدس نزدیک است سپاه چه دستاورد و اقداماتی را انجام داده است، گفت: در هفته دفاع مقدس بخشی از توانمندی‌های دفاعی، توانمندی‌هایی که قبلا داشتیم و توانمندی‌هایی نوین را به محضر ملت شریف ایران نمایش خواهیم داد و از نزدیک با دستاوردهای نوین دفاعی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول 1 سال گذشته به آن رسیده است، آشنل خواهیم شد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: سپاه پاسداران

جزئیات خواندنی از هلاکت منافقین
یکشنبه 92/6/17 ساعت 2:20 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
جانشین فرمانده سپاه تشریح کرد:
جزئیات خواندنی از هلاکت منافقین در اشرف؛ احتمال هلاکت رجوی/ منافقین به اندازه بمب اتم آمریکا در ژاپن، از ایران و عراق قربانی گرفت

رجانیوز - گروه سیاسی: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه شب گذشته گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در تشریح پیامدهای عملیات و حمله هفته گذشته جوانان عراقی به پادگان اشرف و کشته شدن تعدادی از کادرها و اعضای اصلی شورای رهبری منافقین، به بیان جزئیاتی خواندنی از این حمله پرداخت.

 

به گزارش رجانیوز، سردارسرتیپ پاسدار حسین سلامی که در خصوص «راهبرد ایران در تأمین امنیت ملی و منطقه‌ای» سخن می‌گفت، اظهار داشت: استفاده از گروهک‌های تروریستی نیابتی یک تغییر راهبرد و چرخش استراتژی عملیاتی آمریکایی‌هاست که ریشه در واقعیت‌های گذشته و مداخلات آمریکا در جهان اسلام دارد. 

سردار سلامی افزود: آمریکا متوجه شده فصل مبارزات مستقیم و اشغال‌های سرزمینی سپری شده و به‌دلیل ناکامی‌هایی که در اشغال افغانستان و عراق به دست آورده، دست به این چرخش استراتژی زده است. 

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: آمریکا که القاعده را نماد تروریسم می‌دانست، امروز از آن به عنوان نیروی میدانی در سوریه علیه نظام این کشور استفاده می‌کند. 

دلیل اصلی حذف منافقین از لیست تروریست‌ها توسط آمریکا

سردار سلامی افزود: آمریکا همچنین با حذف گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریست‌ها، سعی کرد به این گروهک میدان عمل بدهد تا در جهت استراتژی‌های آنها در کشور اسلامی عراق عمل کند. 

وی خاطر نشان کرد:‌ آمریکایی‌ها از مداخله زمینی تغییر جهت داده‌اند و عدم تعادل قوا در زمین را با استفاده از قدرت هوایی و موشکی می‌خواهند جبران کنند و اتفاقی که ممکن است در سوریه بیافتد تابع همین ضابطه عملیاتی است. 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: گروه‌های تروریستی ممکن است در فضاهای مختلفی شکل گرفته باشند، اما به دلیل اینکه آنها برای بقا نیازمندی‌هایی دارند سعی می‌کنند یک مکمل استراتژیک پیدا کنند.

سردار سلامی افزود: لذا در این زمان یک نوع استراتژیک منافع بین گروهک‌های تروریستی و قدرت‌های استکباری ایجاد می‌شود و امروز که انرژی ارتش‌های بزرگ تمام شده و کشورها قادر به نبردهای کلاسیک بزرگ نیستند، از این گروهک‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حمله نهم شهریور مردم عراق به اردوگاه اشرف، تصریح کرد: همه تحولاتی که امروز می‌بینیم، ریشه‌های دور و نزدیک در واقعیات دارد.

حمله به اشرف اهمیت راهبردی وسیع در تحولات منطقه خواهد داشت

«یکی از اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاد و دارای اهمیت راهبردی وسیعی در تحولات منطقه خواهد بود، حمله جوانان عراقی به اردوگاه اشرف و کشته شدن تعداد زیادی از کادرهای اصلی و اعضای شورای رهبری منافقین بود»  

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: این عملیات به دلیل احتمال حمله آمریکا به سوریه فرصت ظهور و بازتاب گسترده رسانه‌ای پیدا نکرد؛ عملیاتی که از لحاظ مقیاس تأثیر از بسیاری از عملیات‌های گذشته بزرگ‌تر و تأثیر آن بر حیات گروهک منافقین بسیار بیشتر از عملیات «مرصاد» بود. 

سلامی با بیان اینکه این عملیات تراکم بغضی است که مردم مسلمان عراق از گروهک منافقین داشتند، افزود: منافقین تاریخ بسیار آلوده، ننگ‌آور و کریهی برای مردم عراق ایجاد کردند و اوج خباثت و خیانت‌های آنها سرکوب نهضت شعبانیه بود.

منافقین در بسیاری از انفجارهای عراق دست داشتند 

وی اضافه کرد: آنها سپر تهاجمی صدام به مردم عراق شدند که 25 هزار شهید مردم این کشور حاصل آن بود و جنایت آنها در عراق به همین موضوع ختم نشد و امروزه هم در بسیاری از انفجارات، نقش اساسی دارند. منافقین همچنین در برهم زدن روابط همسایگان عراق و قومیت‌ها در این کشور ایفای نقش می‌کنند و لذا مردم عراق نمی‌توانند وجود یک گروهک خشن سرکوبگر و تروریست تحت حمایت آمریکا را تحمل کنند. 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: عملیات اخیر عکس‌العمل و بازتاب تمام خاطرات تلخی بود که مردم عراق از حضور منافقین در این کشور داشته‌اند و البته منافقین فقط برای ملت عراق خشونت، ترور و آشوب را به همراه نداشته‌اند بلکه آنها در ایران نیز همین اقدامات را انجام داده‌اند.

سلامی تأکید کرد: از 17 هزار شهید ترور ایران 16 هزار نفر آن توسط منافقین به شهادت رسیدند و این 10 درصد مجموع شهدای 8 سال جنگ خارجی ما با مقیاس جهانی بود.

وی ادامه داد: خود منافقین اعلام کردند که 99 عملیات در دوران دفاع مقدس علیه ایران انجام دادند و 9 هزار و 300 شهید از ما گرفتند

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات غرورآفرین «مرصاد» گفت: عملیات مرصاد با رشادت رزمندگان ما و درخشش هوانیروز و نیروی هوایی با پیروزی همراه بود. 

سردار سلامی افزود: در این عملیات هزار و 600 نفر از منافقین به درک واصل شدند و آنها عملیات‌های خمپاره‌زنی در تهران را در دستور کار قرار داده بودند. 

عملیات فرزندان نهضت شعبانیه علیه منافقین خودجوش بود

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که فرزندان آن بازماندگان جنایات عراق اجازه ندهند این گروهک مأمن امنی در عراق پیدا کنند و این یک عملیات خودجوش بود که توسط فرزندان نهضت شعبانیه صورت گرفت.  

سردار سلامی متذکر شد: از حدود 2 سال پیش مردم مسلمان عراق که از جنایات و خیانت‌های منافقین به تنگ آمده بودند، روزانه تجمعات سنگینی علیه منافقین در مقابل اردوگاه اشرف برپا می‌کردند تا اینکه دولت عراق تحت‌فشار مردم مجبور شد 3 هزار نفر از منافقین که نزدیک به تمام جمعیت آنها بود را به مقر لیبرتی در بغداد منتقل کند. 

وی افزود: در این زمان حماقت و اشتباه بزرگ رهبر این گروهک این بود که دست به یک تفکیک زد و 100 نفر از اصلی‌ترین و مؤثرترین کادرهای اصلی منافقین را در اشرف نگه داشت و فکر می‌کرد با تغییر دولت در عراق و حفظ بخشی از اردوگاه اشرف می‌تواند نیروهای خود را از لیبرتی به این اردوگاه منتقل کند. 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اردوگاه اشرف اردوگاهی بزرگ و با مقیاسی حدود 6 در 7 کیلومتر است، گفت: دولت عراق بارها اخطار داده بود که حفظ امنیت اردوگاه بسیار سخت است و منافقین باید آنجا را ترک کنند؛ با این حال هر چه دولت عراق اصرار کرد آنها نپذیرفتند و دولت عراق با استقرار ارتش در اطراف اردوگاه توانست امنیت نسبی را برقرار کند.

وی با اشاره به اعضای منافقین که در این حمله به هلاکت رسیدند، گفت: گیتی گیوه‌چیان فرمانده کل نیروهای نظامی اشرف و عنصر رده سوم و مسئول اطلاعات کل اشرف به همراه تمام افرادش و همچنین کادرهای اصلی شورای رهبری در این اردوگاه مستقر بودند که همگی وسایل نظامی در اختیار داشتند و گویا برای عملیات آماده بودند اما عملیات مردم به قدری برق‌آسا و غافلگیرکننده در مکان، زمان و روش بود که نه ارتش عراق متوجه شد و نه آنها توان مقابله داشتند

50 درصد از کادر رهبری اصلی منافقین نابود شدند

سلامی خاطرنشان کرد: جوانان و بازماندگان شهدای ناشی از ترور و قتل‌ عام‌های منافقین دست به این اقدام بزرگ زدند و 52 نفر از کادرهای اصلی و مؤثر منافقین به هلاکت رسیدند و این یعنی 50 درصد از کادر رهبری اصلی منافقین نابود شد که این آستانه تحمل این گروهک خارج است. 

وی با بیان اینکه این عملیات را نمی‌توان حتی با کشتن بن‌لادن مقایسه کرد، افزود: مردم دیگر حضور آنها را در عراق نخواهند پذیرفت و عراق دیگر نمی‌تواند مأمن امنی برای حضور منافقین حتی با حمایت آمریکا باشد. 

احتمال کشته شدن رجوی

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بعد از گذشت چند روز مسعود رجوی هنوز واکنشی نشان نداده است، گفت:‌ این یعنی اینکه یا مسعود رجوی کشته شده و اعلام نمی‌کنند یا اینکه آنقدر تصمیم آنها در تفکیک قوا احمقانه بوده که قادر نیستند پاسخگوی آن باشند و به سکوت روی آورده‌اند و این نشان‌دهنده یک فروپاشی روحی عمیق است. 

اطلاعات هسته‌یی ما را منافقین به اسرائیل می‌دادند

سلامی ادامه داد: تمام اینهایی که در اشرف کشته شدند، از 35 سال پیش تاکنون در تمام جنایات ایران و عراق نقش اول را بازی کرده‌اند؛ اینها بودند که با جاسوسی در محیط هسته‌ای بخشی از اطلاعات مستند را با بخشی از اطلاعات خیالی به صورت درهم در جهان ارائه کردند تا جهانیان علیه ما موضع بگیرند و همین‌ها بودند که در ترور دانشمندان هسته‌ای ما نقش داشتند و اطلاعات این دانشمندان را به اسرائیل منتقل می‌کردند. 

وی با اشاره به عکس‌العمل غربی‌ها به این عملیات خاطرنشان کرد: منافقین به اندازه قتل عام‌های اتمی آمریکا در ژاپن از ایران و عراق قربانی گرفتند اما آمریکایی‌ها و غربی‌ها هیچ واکنشی نشان نداده‌اند؛ با این حال برای کشته شدن این 52 نفر با آنها احساس همدردی می‌کنند و آن را فاجعه بزرگ انسانی می‌دانند. 

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به وضعیت داخلی گروهک منافقین اظهار داشت: در این گروهک تحت عنوان انقلاب ایدئولوژیک همه همسران و شوهران را مجبور به طلاق اجباری کردند و همه چیز را به پای مسعود رجوی ریختند که این یک فروپاشی اخلاقی بود. 

سردار سلامی ادامه داد: در جابه‌جایی به لیبرتی 200 نفر از آنها فرار کردند که هیچ‌یک حتی روش کار با موبایل را هم بلد نبودند و اینترنت را نمی‌شناختند؛ آنها در یک اسارت ذهنی و خفقان فکری بودند و در گذشته زندگی می‌کردند. آنها فقط باید تلویزیون سیمای نفاق را می‌دیدند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در عملیات مرصاد فقط سه کادر اصلی در میان کشته شدگان منافقین بودند اما در عملیات اخیر 52 نفر از کادرهای اصلی و مؤثر کشته شده‌اند. 

بیداری اسلامی شبکه میدانی آمریکا را برهم زد

سردار سلامی تصریح کرد: بیداری اسلامی شبکه میدانی آمریکا را برهم زد و آنها عمق استراتژیک اطلاعات منطقه‌ای خود را در حال فروپاشی دیدند؛ لذا گروهک منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کردند و به آنها امکانات دادند تا میدان عمل پیدا کنند. 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز معاون وزیر خارجه آمریکا با مریم رجوی ابراز همدردی و اعلام می‌کند آمریکا از نیروهای منافقین در لیبرتی حفاظت می‌کند که این نشان‌دهنده منافع مشترک آنها علیه ایران و عراق است. 

سردار سلامی همچنین با اشاره به موضوع امنیت ملی اظهار داشت: کره امنیت ملی یک کشور بایستی تو پُر باشد و باید امنیت مفهومی توزیع شده در تمام پیکره جامعه باشد که نیاز به مشارکت همگانی دارد. 

در ایران سازه‌های امنیت در تمام ارکان کشور مستحکم است

وی تصریح کرد: در ایران سازه‌های امنیت در تمام ارکان کشور مستحکم است و امنیت مردمی شده و مردم رابطه بسیار خوبی با نظام اسلامی دارند که این سه دهه و فتنه عجیب 88 نیز نشان داد مردم برای دفاع از انقلاب در تمام صحنه‌ها پیشگام مخاطرات هستند. 

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ایران دارای سیستم اطلاعاتی مردمی 70 میلیونی است و ساختارهای اطلاعاتی ما کاملاً هوشمند هستند. 

سلامی افزود: پایگاه‌های بسیج پاسخ‌های زمانی را به هر موضوعی به کم‌ترین زمان کاهش دادند و دارای نفوذناپذیرترین و عمیق‌ترین محیط امنیتی هستیم. 

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای امنیت نیاز به برنامه‌ریزی، مجاهدت، تلاش و مشارکت وسیع مردمی داریم و تمام این سازوکارها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ایجاد شده، خاطر نشان کرد: ملت ما جنگ‌ها و بحران‌های بزرگ دیده و مقاومت‌های بزرگی داشته و در کنار آن پیشرفت نیز کرده که این منحصربه‌فرد است.

منبع: رجانیوز



برچسب‌ها: منافقین

قدرتهای شیطانی
جمعه 92/6/15 ساعت 2:56 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سردار نقدی: تهاجم فرهنگی ابزار قدرت‌های شیطانی برای حمله به کشورها است

رئیس سازمان بسیج متضعفین گفت: زورگویان و قدرت‌های شیطانی جهان از ابزارهای مختلف برای حمله به کشورها استفاده می‌کنند که یکی از آنها تهاجم فرهنگی است.

 

خبرگزاری فارس: سردار نقدی: تهاجم فرهنگی ابزار قدرت‌های شیطانی برای حمله به کشورها است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی سازمان ورزشی بسیج کشور گرامیداشت شهید اخلاقی در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تبریک موفقیت‌های ورزشی ورزشکاران بسیجی اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق عنایت دهد که روحیه پهلوانی و جوانمردی را تا پایان عمر داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به ورزشکاران حاضر در المپیاد مذکور گفت: امروز به سرزمین قهرمانان بزرگی پای گذاشته‌اید که همه مدیون قهرمانان نام‌آور آن هستیم.

وی میرزا کوچک‌خان جنگلی را مردی بزرگ نامید و تصریح کرد: میرزا کوچک‌خان منادی اسلام بود.

نقدی با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک، از حاضران خواست در پایان مراسم مذکور بر سر مزار این رادمرد بزرگ حضور یابند.

*شهید املاکی جوانمردترین شهید دفاع مقدس/رئیس‌علی دلواری الگوی قهرمانی بسیج

وی وجود 8 هزار شهید دفاع مقدس در گیلان را نشانه روحیه جوانمردی مردم این استان دانست و افزود: شهید املاکی بااخلاق‌ترین شهید دفاع مقدس بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهید املاکی را قهرمانی با روحیه جوانمردی خواند و تصریح کرد: شهید املاکی فرمانده بزرگ یک لشکر بود که ماسک خود را به صورت یک بسیجی زد و الگوی تمام بسیجیان است.

وی با گرامیداشت یاد شهید رئیس‌علی دلواری تصریح کرد: رئیس‌علی دلواری الگوی قهرمانی بسیجیان است. 

نقدی، در ادامه با بیان اینکه امروز زورگویان مستکبر هر روز به کشوری حمله می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز زورگویان مستکبر می‌خواهند به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه حمله کند.

وی با اشاره به اینکه زورگویان مستکبر هر روز به کشوری حمله می‌کنند، گفت: زمانی که به ایران حمله کردند ملت ایران با ایستادگی پیروز شد و ثابت شد که اسلام کشورها را به جلو می‌برد.

*پیشرفت چشمگیر ایران در پرتاب ماهواره پس از قطع رابطه با آمریکا/تهاجم فرهنگی ابزار قدرت‌های شیطانی برای حمله به کشورهاست

نقدی، با بیان اینکه پس از قطع رابطه با آمریکا به پیشرفت‌های چشمیگری از جمله پرتاب ماهواره به فضا دست یافتیم، متذکر شد: آمریکا به بهانه‌های واهی به افغانستان و عراق حمله کرد و امروز نیز زورگویان مستکبر می‌خواهند به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه حمله کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از دست زورگویان نجات پیدا کنیم باید قوی باشیم زیرا زورگویان و قدرت‌های شیطانی جهان از ابزارهای مختلف برای حمله به کشورها استفاده می‌کنند که یکی از آنها تهاجم فرهنگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تهذیب، تحصیل و ورزش را خواست مقام معظم رهبری از جوانان خواند و اضافه کرد: شهید فهمیده و املاکی و دیگر شهدا برای تمام آزادگان جهان الگو هستند.

*تهذیب، اسلحه‌ای در مقابل ابزار دشمن

وی با اشاره به اینکه تهذیب، تحصیل و ورزش، اسلحه‌ای در مقابل ابزار دشمن است، خاطرنشان کرد: ابزار دشمن زر، زور و تزویر است و دشمن برای اینکه ما را نوکر خود کند از این ابزارها استفاده می‌کند.

نقدی، گفت: در مقابل ابزار زر دشمن باید از سلاح تهذیب استفاده کرد و اگر روح انسان بزرگ باشد خود را به پول نمی‌فروشد.

وی، تهذیب را به معنای ساختن نفس دانست و اظهار کرد:‌ تهذیب با گناه نکردن و انجام واجبات محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه با علم می‌توان ترفند دشمن را خنثی کرد، یادآور شد:‌ در مقابل زور باید قوی باشیم و به ورزش بپردازیم تا زیر بار زور نرویم و به کسی ظلم نمی‌کنیم زیرا اگر انسان ضعیف باشد در مقابل زورگویان مجبور به تسلیم است.

وی، با اشاره به اینکه نوجوانان بسیج وارد عرصه قهرمانی و ورزش شده‌اند، گفت: موفقیت در ورزش دارای دو ویژگی توکل به خدای متعال و تلاش است.

نقدی، جوان ورزشکار بسیجی را خستگی‌ناپذیر خواند و متذکر شد: با پشتکار می‌توان بر سکوهای قهرمانی قرار گرفت و مهم‌تر از آن بندگی خداوند است و ورزشکاری که قرآن را بر دست می‌گیرد اعتقاد او از قهرمانی مهم‌تر است.

*شکست تروریسم‌ها در سوریه و فتنه سلاح شیمیایی

وی همچنین پس از سخنرانی در اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی سازمان ورزش بسیج کشور در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منطقه اظهار کرد: از آنجا که تروریسم‌ها در 6 ماه اخیر شکست خورده بودند برای جلوگیری از این شکست فتنه استفاده از سلاح شیمیایی را به راه انداختند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تروریسم‌ها همین اقدام را در عراق و افغانستان انجام دادند، تصریح کرد: این‌ها زورگویان مستکبری هستند که هر روز به کشوری حمله می‌کنند و اکنون برای سرپوش گذاشتن روی شکست خود سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کردند در حالی که خودشان استفاده کننده‌ترین این سلاح‌ها هستند که نمونه بارز آن در دوران دفاع مقدس مشهود است.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد مذکور خاطرنشان کرد: این المپیاد فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی نوجوانان بسیجی است.

*نمایش لافندبازی در مقابل سردار نقدی/رژه دانش‌آموزان بسیجی در مقابل سردار نقدی

به گزارش فارس، در پایان مراسم اختتامیه المپیاد مذکور نمایش لافند‌بازی در مقابل سردار نقدی توسط هنرمندان گیلانی اجرا شد.

همچنین ورزشکاران بسیجی نوجوان در مقابل سردار نقدی رژه رفتند و عکس هر شهیدی روی پیراهن ورزشکاران بسیجی نوجوان از استان‌های کشور نقش بسته بود.

تجلیل از خانواده شهید غلامی یکی دیگر از برنامه‌های مراسم مذکور بود که سجاد غلامی فرزند شهید غلامی مورد تجلیل قرار گرفت و از مادر شهید کیومرث علوی نیز قدردانی شد.

علی سجادی ورزشکار نوجوان گیلان در المپیاد مذکور به عنوان ورزشکار با اخلاق شناخته شد.

در پایان مراسم المپیاد مذکور تیم‌های خراسان رضوی، گیلان و استان فارس به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند توزیع جوایز از دیگر برنامه‌های مراسم بود.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: تهاجم فرهنگی

واکنش مایکل مان
جمعه 92/6/15 ساعت 1:32 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
واکنش مایکل مان به واگذاری مذاکرات هسته‌ای به وزارت خارجه
سخنگوی اشتون: برای مذاکره با ایران در اسرع وقت، آمادگی کامل داریم

سخنگوی کاترین اشتون، نماینده کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران برای از سر گیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در اسرع وقت اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی اشتون: برای مذاکره با ایران در اسرع وقت، آمادگی کامل داریم

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» در واکنش به خبر واگذاری مسئولیت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه، گفت آنها از این تصمیم آگاه شده‌اند و آمادگی کامل دارند مذاکرات هسته‌ای با ایران را «در اسرع وقت» از سر بگیرند.

امروز، پنجشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران اعلام کرد مسئولیت مذاکرات هسته‌ای ایران به وزارت خارجه این کشور محول شده است.

پیش از این، شورای عالی امنیت ملی مسئولیت سرپرستی مذاکرات هسته‌ای را به عهده داشت.

مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران برای حل آنچه کشورهای غربی به آن «مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران» می‌گویند، انجام می‌شوند.

آمریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها برنامه هسته‌ای ایران را به داشتن اهداف نظامی متهم کرده‌اند. آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا این ادعا را به بهانه‌ای برای وضع چندین دور تحریم‌های یکجانبه علیه تهران تبدیل کرده‌اند.

تهران ضمن رد این ادعاها تصریح کرده است به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز را برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: فارس نیوز




لطیفه ها و پیامک های طنز
پنج شنبه 92/6/14 ساعت 1:54 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

لطیفه ها و پیامک های طنزی که مردم سوریه در مورد موشک های آمریکایی برای هم میفرستند


مردم سوریه با شنیدن خبر شلیک و سقوط دو موشک بالستیک در دریای مدیترانه، اقدام به انتشار پیامک ها و لطیفه های بامزه در این باره کرده اند



شهروندان سوریه با انتشار لطیفه هایی درباره خبر شلیک دو موشک بالستیک در دریای مدیترانه - که در راستای تهدید و فشار علیه آن کشور انجام شد- و در آب های شرق مدیترانه سقوط کرد، با جنگ روانی غرب به مقابله برخاسته اند.
این در حالی است که برخی منابع خبری، از هدف قرار گرفتن این موشک ها توسط پدافند ضدهوایی سوریه خبر می دهند.
در همین حال، پنتاگون (وزارت جنگ آمریکا) با صدور بیانیه ای، هرگونه ارتباط میان شلیک این موشک ها و حمله به سوریه را منتفی دانست.
اما ساعتی پس از انتشار این خبر، سوری های خوش ذوق، سیلی از "کامنت" ها و نظرات مطایبه آمیز را در ذیل آن درج کرده اند. شماری از لطیفه ها و نظرات جالبی که شهروندان با انتشار و درج آنها ذیل اخبار مربوط به شلیک این دو موشک، آنها را به تمسخر گرفته اند، به شرح زیر است:
- خبر فوری: دو موشک در حالی که لباس شنا بر تن داشتند در ساحل لاذقیه رؤیت شدند!
- خبر فوری: موشک های آمریکایی برای شنا در سواحل نیلگون سوریه آمده بودند!
- خبر فوری: مشاهده دو موشک که شناکنان به سوی منطقه "جبله" در حال حرکت بودند.
- خبر فوری: بلندگوهای مساجد شهرهای ساحلی سوریه، خبری مبنی بر گم شدن یک موشک پخش کرده اند.
- در نظر دیگری با اشاره به استفاده از "موج انفجار" که از روش های ماهیگیری است، آمده است: جوانان مناطق ساحلی سوریه، پس از سقوط دو موشک در دریا، برای جمع آوری ماهی ها در طول ساحل مستقر شده اند!
- یک منبع آگاه اعلام کرد که این دو موشک با اعلام جدایی از کشتی جنگی امریکا، به نیروی دریایی سوریه در دریای مدیترانه پیوستند!
- در یک پیامک دیگر با به سخره گرفتن شلیک این موشک ها و ارتباط دادن آن به کمبود سوخت در سوریه آمده است: یک منبع، علت تأخیر دو موشک در رسیدن به اهدافی در خاک سوریه را تمام شدن سوخت آنها اعلام کردند. خدا ازتو نگذرد معاون نخست وزیر (قدری جمیل)! وضعیت کمبود سوخت تا این حد وخیم شده است؟!
- منابع سوری اعلام کردند: ترافیک شدید کشی های روسیه و امریکا در دریای مدیترانه باعث تأخیر در رسیدن این دو موشک به خاک سوریه شده است!
- خبر فوری: مردم طرطوس پلاکاردهایی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است: خیلی خوش آمدید! چقدر دیر کردید!
***
این پیامک ها همچنین به تأثیر دو موشک مذکور بر سیاستمداران لبنان نیز پرداخته اند، به طوری که یکی از پیامک ها با اشاره به توقع مردم سوریه برای انجام اقدامی غیر از محکومیت تجاوز به سوریه از سوی میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نوشته است: میشل سلیمان در بالکن در انتظار رسیدن موشک هاست تا هر چه سریع تر بیانیه محکومیت را تدوین و صادر نماید!
فایز غصن (وزیر دفاع لبنان) رادارهایش را به کار انداخته و با پیژامه، در بالکن ایستاده است تا موشک ها را رصد کند.
احمد فتفت، [از سران گروههای لبنانی مخالف دولت سوریه]، خود را آماده کرده است تا در صورت رسیدن موشک های مذکور از آنها با چایی پذیرایی کند.
و در یکی از متفاوت ترین این لطیفه ها آمده است: "یک گشت دریایی طایفه آل جعفر، دو موشک مذکور را ربوده و در ازای آزادی آنها، خواستار دریافت یک کشتی جنگی شده اند"!

 منبع:نورآسمان به نقل از العالم


برچسب‌ها: سوریه

سردار سلیمانی:تا آخر از سوریه حمایت می کنیم
پنج شنبه 92/6/14 ساعت 1:35 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
 سردار سلیمانی در مجلس خبرگان:

تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم/ آمریکا در قضیه سوریه به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید



تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم/ آمریکا در قضیه سوریه به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت:‌ آمریکا در مصر به دنبال دموکراسی، در سوریه به دنبال حقوق بشر و در ایران نگران بحث هسته‌ای نیست بلکه هدف اصلی‌‌اش این است که خط مقاومت را بشکند؛ ما تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم.

 

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در نطق دیروز وی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در این جلسه به قضیه عراق و اردوگاه اشرف پرداخت که بیش از 50 نفر از آنها کشته شدند که بسیاری از آنها از سران منافقین بودند و 10 نفر نیز مفقود شدند و این قضیه ، مهمتر از حمله مرصاد بود و در واقع وعده خداوند محقق شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش دیگری از سخنان سردار سلیمانی درباره مسئله سوریه به نقل از وی  گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا ما از سوریه اینقدر حمایت می‌کنیم که باید در پاسخ آنها گفت که ما به تبلیغات دشمن توجه نداریم چرا که سوریه خط مقدم مقاومت بوده و این واقعیت انکارناپذیر است؛ ما وظیفه داریم از مسلمانان حمایت کنیم زیرا آنها زیر فشار و ظلم هستند.

وی افزود: سردار سلیمانی در این اجلاس تصریح کرد که در قضیه حمله به سوریه 7 کشور یعنی قطر، ترکیه، عربستان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و اسرائیل در خط مقدم قرار دارند و در واقع معتقد به سقوط بشاراسد هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد که در حال حاضر سران رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه اصرار عجیبی دارند که بشار برود و حتی می‌گویند اگر القاعده هم بیاید بهتر از بشار است.

وی به بیان بخش دیگری از سخنان سردار سلیمانی پرداخت و به نقل از وی گفت: پس از سقوط قذافی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس 4 میلیارد دلار در لیبی سرمایه‌گذاری کرد تا ایران در آنجا نفوذ نداشته باشد گفت: در حال حاضر برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس ایران‌هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و اولویت اصلی‌شان این موضوع است.

* ایران موقعیت خوبی در کشورهای اسلامی دارد

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در این اجلاس به بحث جنگ شیعه و سنی اشاره کرد و تاکید کرد که برخی کشورهای منطقه از نفوذ ایران در کشورهای اسلامی هراس دارند و در همین راستا قطر در سوریه 12 میلیارد دلار هزینه کرده اما باید گفت با همه این موارد ایران موقعیت خوبی در کشورهای اسلامی دارد، وقتی صدام سقوط کرد با افرادی مختلفی صحبت شد که این کشور را اداره کنند، اما با توجه به مرجعیت شیعه در عراق و نفوذ ایران، آمریکا نتوانست به هدفش برسد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی تصریح کرد که  95 درصد کسانی که در سوریه می‌جنگند از خارج وارد این کشور شده‌اند و رهبرانشان در خارج هستند و 5 درصد باقیمانده نیز فراریان ارتش به حساب می‌آیند که ارتش آزاد را تشکیل داده‌اند و برخی سلفی‌های سوریه نیز جزء این 5 درصد هستند.

*جبهه النصره پاتوقی از کشورهای مختلف شده است

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش دیگری از سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی اظهار داشت: سردار سلیمانی گفت که جبهه النصره پاتوقی از کشورهای مختلف شده است و کارهای بسیار وحشیانه‌‌ای انجام می‌دهند که برخی از آنها بقدری فجیع است که نمی‌توان گفت، بطوری که برخی از مخالفان اسد می‌گویند اگر انتخابات صورت گیرد به بشار رای می‌دهند و معتقدند بشار از آنها دموکراتیک‌تر‌ است، علمای اهل سنت عراق و روحانیون به دست القاعده کشته می‌شوند تا جنگ شیعه و سنی به راه بیا‌ندازد.

* قضیه سوریه برای آمریکا حیثیتی شده است

وی به نقل از سردار سلیمانی گفت: در حمله به سوریه آمریکا روش‌های مختلفی برای سرنگونی بشار آزمایش کرد، فشار سیاسی و ورود القاعده از جمله آنها است و آخرین بهانه هم استفاده از سلاح شیمیایی است که در این قضیه هم به نتیجه نمی‌رسند.

این عضو مجلس خبرگان اظهار داشت:  سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد که آمریکا در مصر به دنبال دموکراسی، در سوریه به دنبال حقوق بشر و در ایران نگران بحث هسته‌ای نیست بلکه هدف اصلی‌شان این است که خط مقاومت را بشکنند؛ ما تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم و الان قضیه سوریه برای آمریکا حیثیتی شده از این رو این همه دست و پا زده و حتی در ظاهر می‌خواهد موفقیت‌آمیز بیرون بیاید.

منبع: بسیج پرس




 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه