سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
قدرت چانه زنی
پنج شنبه 92/12/8 ساعت 12:50 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
محقق آمریکایی:

پیشرفت هسته‌ای ایران قدرت چانه‌زنی آن را بالا برده است

نویسنده و تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد: پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران امروز به عنوان یک دستاورد چشمگیر علمی موجب افزایش مشروعیت این کشور در نظام سیاسی جهان و موقعیت برتر چانه‌زنی در نشست‌های بین‌المللی شده است.
کالین کاول نویسنده و محقق آمریکایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست هسته‌ای اخیر ایران و 1+5 در وین گفت: به نظر من این تصمیمات آشکارا نشان ‌دهنده کوتاه آمدن غرب از مواضع پیشین خودش است که خصوصاً در دولت‌های قبلی پیگیری می‌شد. غرب هرگز چنین نظری نداشت که دولت‌هایی غیر از دولت‌های مورد اعتماد و هم‌پیمان آن قادر به فکر کردن هستند و می‌توانند جریان هسته‌ای خود را مدیریت یا با وی و دوستانش در این مورد صحبت کنند.
وی در ادامه افزود: جریان هسته‌ای ایران براساس خواست‌های ملی مدت‌های مدید است که یکی از پروژه‌های اصلی تمام دولت‌هایی است که در این کشور آغاز به کار می‌کردند، براساس سرمایه به دست آمده از منابع خود این کشور پا گرفت و با دستان توانای متخصصان بومی این کشور آغاز شد و امروز به حدی رسیده است که می‌تواند به تنهایی اسباب ایجاد مشروعیت در نظام سیاست جهانی و موقعیت برتر چانه‌زنی در میتینگ‌های بین‌المللی باشد.
کاولی با اشاره به اینکه ایران مسیری آهسته و پیوسته و با تکیه صرف بر داشته‌های خود اهداف هسته‌ای خویش را پیش برده است ابراز داشت: عملکرد حاکمیت ایران در سیاست خارجی همیشه مبتنی بر فرض‌هایی غیر از فرض‌های اروپا محور بوده و همواره چنان که امروز در موضوع مورد بحث می‌بینیم توانسته است سوی مقابل را به پذیرش خواسته‌هایش وادار کند و در این زمینه از هیاهوی رسانه‌ای در جهان از سوی لابی غرب نترسیده است و با قوت به مسیر خودش ادامه داده است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران در این چهار دهه حاکمیتی را در این کشور شکل داده است که دشواری‌های بسیاری را به جان خرید ولی هیچ وقت مجبور نشد در برابر غرب از ادعای خودکفایی دست بردارد و در عین حال توانست با تمام جنگ‌های روانی تبلیغاتی دنیا که به تحریک لابی اسرائیل صورت می‌گرفت مقابله کند. تاثیر این مسئله بر ارتباط بین غرب و ایران چنین خواهد بود که دست آخر نگاه استعماری آمریکا به این کشور تغییر کند و بپذیرند ایران با آنچه می‌کوشند در دنیا معرفی کنند فرق‌های بسیاری دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا امروز نه می‌تواند دوستانش مثل اسرائیل و فرانسه و عربستان را راضی نگه دارد و نه می‌تواند کشورهایی را که با‌ آنها زاویه دارد نظیر ایران را به کارهایی مجبور می‌کند که می‌خواهند.
منبع: روزنامه کیهان


برچسب‌ها: انرژی هسته ای

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه