سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
صریح القلم شدن ممنوع القلم ها
دوشنبه 92/10/30 ساعت 4:8 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

سیاست یک بام و دو هوا راه به کجا می‌برد؟! 

«نمی‌توان در دولت مدعی آزادی و صریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم‌ها شد اما از آن‌سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد.»


«نمی‌توان در دولت مدعی آزادی و صریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم‌ها شد اما از آن‌سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد.»
پایگاه اینترنتی جهان‌نیوز در نقد مواضع متناقض وزیر ارشاد نوشت: وی اخیراً در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران و دسترسی همگان به این شبکه اجتماعی شده است. آقای جنتی گفته «تلاش ما بر این است که با همکاری سایر وزرایی که در دولت هستند بتوانیم شرایطی فراهم بکنیم که همه در ایران به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند برای اینکه این فقط یک وسیله ارتباطی است که افراد می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو و مکاتبه کنند و دیدگاه‌هایشان را بیان کنند.»
با این حال وزیر ارشاد دولت اعتدال درست در همان روزهایی که در مصاحبه با رسانه‌های خارجی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران شده بود، در مقام رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف و تعطیلی هفته‌نامه «یالثارات» داد. او در بیان علت تعطیلی یالثارات می‌گوید «مجوز نشریه یالثارات می‌توانست لغو شود و این هفته‌نامه به دلیل نشر اکاذیب، توهین آشکار و استفاده از ادبیات لمپنیسم در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. در این نشریه نوعی لمپنیسم در به‌کارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می‌شود.»
آنچه مورد تعجب است، تساهل و تسامح وزیر ارشاد در قبال یک رسانه خارجی  و اشد مجازات در قبال یک هفته‌نامه داخلی است. آقای جنتی در قبال یالثارات نه حکم به تذکر یا توبیخ و نه فقط حکم به قضایی شدن بلکه حکم به توقیف آن داده‌اند. برخوردهای سخت علی جنتی در برابر یالثارات  و نیز دادگاهی کردن «وطن امروز» و «9 دی» دو جریده دیگر منتقد دولت، در شرایطی است که «آزادی» جزء کلید واژه‌های دولت یازدهم بوده است از جمله خود وی در همان مصاحبه با الجزیره می‌گوید‌ «‌در شرایط جدید سیاست دولت ‌آقای دکتر حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهور، ایجاد آزادی‌های بیشتر در حوزه مطبوعات، در حوزه انتشار کتاب، در حوزه ساخت فیلم‌ها و تولید فیلم‌های سینمایی است. تلاش ما در حوزه وزارت فرهنگ این است که هیچ روزنامه‌ای توقیف نشود.»
در کنار این دکتر حسن روحانی رئیس جمهور نیز 17 دی ماه جاری در جمع استانداران تاکید می‌کند «از نقد و انتقاد نباید بهراسیم و نباید ناراحت شویم، آزاد بگذاریم هر کس نقد دارد، مخصوصاً نقد سالم، سازنده و دلسوزانه، این بهترین کمک برای ما است.»
جهان‌نیوز تاکید کرد: با این همه آنچه از مرور شعارها و سخنان دولتی‌ها و سنجش آن با عملکردهایشان به ذهن متبادر می‌شود، تناقض در شعار و عمل است. نمی‌توان در دولت مدعی آزادی و صریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم‌ها شد اما از آن سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد. منطقی نیست که برای آزادی شبکه خارجی و صهیونیستی فیس‌بوک تلاش کرد اما یک هفته‌نامه داخلی را تحمل نکرد. این چه آزادی و نقدپذیری است که حکم به توقیف یالثارات و رفع فیلتر فیس‌بوک می‌دهد؟ آزادی و آزادی بیان و عقیده در هنگام تحمل مخالف معنا پیدا می‌کند و الا انتشار ده‌ها روزنامه و ایجاد صدها سایت و وبلاگ حامی دولت و تحمل همسونویسان چه ارزشی دارد؟!
در ادامه این مطلب آمده است: آنگونه که وزیر محترم گفته‌اند ایشان سه سال است که عضو فیس‌بوک هستند و قاعدتاً خوب می‌دانند که مدیریت فیس‌بوک در خارج کشور بوده و زیر نظر وزارت ارشاد نیست و نیز می‌دانند که فیس‌بوک- جدای از مطالب مفید- حاوی زشت‌ترین، مبتذل‌ترین و موهن‌ترین مطالب و تصاویر است. با این وجود چگونه تحمل می‌کنند که این سایت رفع فیلتر شود؟ اگر مطلبی با محتوای مجرمانه در این سایت- که از خارج مدیریت می‌شود و تابع هیئت نظارت نیست- منتشر شود تکلیف چیست؟ در سال 89 انتشار مطالب و کاریکاتورهای موهنی علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در فیس‌بوک صهیونیستی موج عظیم اعتراضات را در جهان اسلام به راه انداخت تا جایی که این شبکه در برخی کشورهای اسلامی فیلتر شد. با این وجود فیس بوک حاضر به حذف آن مطالب نشد. با این حال بر چه اساسی وزیر محترم خواستار آزادی فعالیت شبکه‌ای در ایران می‌شود که در انتشار زشت‌ترین مطالب و عکس‌ها و فیلم‌های خلاف اخلاق و قانون و شرع نه تنها قابل قیاس با یالثارات نیست بلکه در قیاس با سایر رسانه‌های مبتذل و موهن خارجی نیز گوی سبقت را ربوده و به اعتراف بسیار از صاحب‌نظران غربی منشأ نابسامانی‌ها و آسیب‌های فراوانی بوده است. نگاهی گذرا به برخی صفحات فیس‌بوک انبوهی از محتواهای «مستهجن»،‌«لمپن» و «سخیف» را نمایان خواهد کرد.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: دولت یازدهم

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به خبر توافق
یکشنبه 92/10/29 ساعت 10:53 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به خبر توافق ایران و امارات بر سر جزایر سه‌گانه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد اصل خبر توافق ایران و امارت بر سر جزایر سه‌گانه تردید جدی دارم گفت: در هر صورت باید وزارت امور خارجه در این رابطه توضیحات لازم را به مردم اعلام کند.

علاء‌الدین بروجردی در پی انتشار خبری مبنی بر توافق ایران و امارات متحده عربی بر سر جزایر سه‌گانه، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد اصل این اخبار تردید جدی دارم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هر صورت باید وزارت امور خارجه در این رابطه توضیحات لازم را به مردم اعلام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سایت خبری امریکایی دیفنس‌نیوز(defensnews) که اخبار و اطلاعات حوزه دفاعی این کشور را پوشش می‌دهد در خبری اختصاصی و با استناد به منابع اگاه آمریکایی مدعی شده است ایران و امارت متحده عربی بر سر جزایر سه‌گانه  به توافق رسیده‌اند.

بر اساس ادعای این سایت خبری  مذاکرات ایران و امارات متحده عربی از که 6ماه قبل و با وساطت سلطان‌قابوس پادشاه  آغاز شده بود در اواخر ماه دسامبر سال 2013 میلادی به پایان رسیده است.
 
همچنین این سایت خبری با اشاره به محتوای توافق مذکور مدعی شده است که توافق در رابطه با جزایر تنب‌بزک و تنب‌کوچک نهایی شده ولی در مورد جزیره ابوموسی هنوز به توافق نهایی دست نیافته‌اند.

دیفنس‌نیوز در ادامه می‌افزاید توافق صورت گرفته در مورد جزایر تنب‌بزگ و کوچک به این صورت است که حق‌بهره‌بردای از بستر این دو جزیره همچنان در اختیار ایران باقی خواهد ماند اما مالکیت ارضی این دو جزیره به امارت متحده عربی واگذار شده است.

همچنین در یکی از بند‌های این توافقنامه ذکر شده است که قرار است ایران در ازای وساطت "سلطان قابوس" در مذاکرات هسته‌ای و توافق بر سر جزایر سه‌گانه تا 2 سال آینده نفت و گاز رایگان در اختیار این کشور قرار دهد.


این در حالی است، پیش از این علاء‌الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخی اظهارات درباره نوع روابط با امارات در خصوص جزایر سه‌گانه گفت: سیاست ما درباره امارات متحده عربی که پیوسته هم گفته‌ایم، این است که در راستای رفع سوء‌تفاهم آماده مذاکره با این کشور هستیم.

وی افزود: طبیعی است که جزایر سه‌گانه بخش جدانشدنی خاک جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی ایران بوده و قابل مذاکره نیست.

نماینده بروجرد تاکید کرد: رفع هرگونه سوء‌تفاهمات در این رابطه، قابل مذاکره است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایران علاقمند به داشتن روابط خوب با تمام همسایگان از جمله امارات متحده عربی است.

ناگفته نماند، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی با صدور بیانیه‌ای اخبار جعلی در خصوص جزایر ایرانی خلیج فارس را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: اخبار منتشره در برخی سایت‌های عربی در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس کاملا بی اساس و جعلی است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: سایت‌هایی که هیچگونه جایگاه و اعتباری ندارند به منظور فضا سازی منفی مبادرت به انتشار اخبار غیر واقعی و ساختگی می نمایند و تلاش دارند با این اقدام کاملا غیر حرفه‌ای برای خود جایگاهی کسب نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: سیاسی

طرح محرومیت زدایی بسیج
جمعه 92/10/27 ساعت 11:15 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

اجرای طرح محرومیت‌زدایی در قم توسط بسیج

مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی طالب(ع) در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران، در مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع)، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیاء (ص)، فرماندار و جمعی از مسئولین قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سردار مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع)، در سخنرانی خود با اشاره به فعالیت های دشمنان برای عقب ماندن کشور، اظهار داشت: از آغاز نهضت اسلامی دشمنان تمام تلاش خود را می کردند که ما به این باور برسیم که نمی توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هرچه تلاش کردند و زحمت کشیدن نتیجه نگرفتند و یا نتایج برعکس گرفتند، ادامه داد: قبل از انقلاب کشور در حال حرکت بود ولی نه به جلو بلکه در حال عقبگرد بود ولی امروز نظام اسلامی استوار در حال پاسداری از انقلاب اسلامی است و در حال قدم برداشتن برای قله های بلند می باشد.

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) خاطرنشان شد: بعد از انقلاب با تمام تلاش ها باز هم نتوانسته ایم که نام قم را در حد خود بدرخشانیم ولی تمام سعی خودرا می کنیم با تلاش شبانه روز و گام های محکم مسئولان این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

در ادامه مراسم سردار سید ضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران، با اشاره به نقش سپاه در کمک به محرومیت زدایی، اظهار داشت: یکی از کارهایی که سپاه را مردم دار و مردم دوست و مردم یار کرده است قرارگاه سازندگی می باشد، که این قرارگاه در ابتدا در مرزها و جاده های مرزی فعالیت می کرد ولی با پیشرفت و گسترش بیشتر و در دست گرفتن پروژه های بزرگ تبدیل به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) شد.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در زمان صلح به عنوان قرارگاه سازندگی و در زمان جنگ به عنوان قرار گاه مهندسی می باشد، اضافه کرد: تمام پروژه های قرارگاه به گونه ای با آمادگی رزم ارتباط دارد و تمام کارهای قرارگاه در راستای آمادگی رزم می باشد.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر به سود حاصله از این پروژه ها اشاره کرد و خاطرنشان شد: تمام سودهایی که توسط قرارگاه جذب می شود تمام آن در مناطق محروم کل کشور تقسیم می شود و برای آبادانی و عمرانی آنها مصرف می شود که اینها هدیه ای از طرف رهبری برای مردم می باشد.

وی در پایان به پروژه های سازندگی در قم اشاره کرد و ادامه داد: در استان قم 70 پروژه های در حال اجرا می باشد.

گفتنی است در پایان مراسم از فعالان در زمینه محرومیت‌زدایی در شهر قم با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: بسیج

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه