سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
عامل دفع فتنه
چهارشنبه 91/10/13 ساعت 2:58 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

دکتر دستغیب نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

 بینش سیاسی بسیجیان، عاملی برای دفع فتنه در کشور است
 نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: الگوی بسیج در بسیاری از کشورهای منطقه به خاطر بیداری اسلامی و شباهت ها با جمهوری اسلامی مورد نظر قرار گفته و بهترین راهکار برای حفظ دستاوردهای بیداری اسلامی در کشورها و ترمیم و پالایش و بهره گیری از امکانات، الگوی بسیج می باشد.
تاریخ  :  1391/10/12


موضوع : اخبار بسیج

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، دکتر سید احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون عملکرد سازمان بسیج مستضعفین گفت: محور قرار گرفتن بحث علمی و تخصصی شدن فعالیت ها و پیگیری و نظارت مستمر نشان دهنده تغییر بسیار اساسی می باشد و یک انقلاب و تحول اساسی در بسیج بوجود آورده است.

دکتر دستغیب ورود بسیج در حوزه های مختلف به صورت عملیاتی و کاربردی را اتفاقی بزرگ دانسته و تصریح کرد: این تغییر در چند سال اخیر به خوبی حس می شود که به خاطر توجه بسیج به حوزه علم و فناوری است.

وی پیرامون معرفی دستورالعمل قابل تبعیت بسیج برای دیگر کشورها خاطرنشان کرد: نهادهای مردمی در دنیا فضاسازی زیادی می کنند ولی منضبط ترین و بزرگترین نهاد مردمی در دنیا، بسیج است و الگوی بسیج در بسیاری از کشورهای منطقه به خاطر بیداری اسلامی و شباهت ها با جمهوری اسلامی مورد نظر قرار گفته و بهترین راهکار برای حفظ دستاوردهای بیداری اسلامی در کشورها و ترمیم و پالایش و بهره گیری از امکانات، الگوی بسیج می باشد.

نماینده مردم شیراز بر تقویت و حضور جدی بسیج در بحث بین الملل علی الخصوص در زمینه بسیج سازندگی تاکید کرده و ادامه داد: معرفی الگوی بسیج در بعضی کشورها موثر بوده مانند ساماندهی نیروهای مردمی و دفع توطئه های خارجی براندازانه توسط خود مردم.

وی وظایف مجلس و سایر دستگاه ها در قبال بسیج را یادآور شده و اظهار داشت: مجلس باید رویکرد خود را نسبت به بسیج تغییر دهد چون بسیج جنبه های مختلفی دارد و تشکیل کمیته بسیج نیز در همین راستا می باشد چرا که معتقد به فعالیت بسیج فراتر از بحث دفاعی در همه زمینه ها هستیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به پیشروی بسیج در زمینه های مختلف همچون بهداشت و درمان، عمران، فرهنگی، ورزشی و... تصریح کرد: باید در تمامی کمیسیون های مجلس، فرد مرتبطی برای امر بسیج در راستای کار تشکیلاتی داشته باشیم.

وی به شکاف موجود در بودجه و نظام برنامه ریزی برای بسیج در مجلس و دولت اشاره کرده و افزود: در حال حاضر بودجه بسیج و سامانه حمایتی اعتبارات بسیج با حجم ماموریت های گسترده بسیج همخوانی ندارد و بسیار پایین تر از حجم فعالیت ها و ماموریت های محوله است و نکته قابل توجه این است که هزینه تمام شده در فعالیت های بسیج، بسیار پایین تر از دستگاه های دیگر است.

دکتر دستغیب ضمن تاکید بر هماهنگی دولت و مجلس در زمینه بسیج خاطرنشان کرد: در خصوص قوانین خلا چندانی در زمینه بسیج وجود ندارد و در برنامه پنجم هم احکام خوبی مشخص شده و مهم پشتیبانی از این احکام و اجرایی کردن آنهاست.

وی تجربه تامین امنیت در تمامی نقاط کشور و حتی مرزها توسط بسیجیان و مردم و دفع برخی حوادث تروریستی توسط بسیجیان جان بر کف را یادآور شده و گفت: بسیج به عنوان یک سازمان کارآزموده و فنی تاکنون امتحانات سختی را با موفقیت پشت سر گذاشته و نیاز به آزمون و خطا ندارد و بهترین روش برای تامین امنیت و دفع فتنه، بهره مندی از نهادهای مردمی است که بسیج مردمی ترین نهاد کشور است.
نماینده مردم شیراز، تامین امنیت توسط مردم را بهترین امنیت دانسته و تصریح کرد: افزایش بینش سیاسی و آگاهی نسبت به مسائل روز در میان بسیجیان، عاملی برای دفع فتنه در کشور است.
منبع: سایت بسیج مستضعفین


برچسب‌ها: سیاسی

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه