سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
سخنرانی تاریخی اسد
یکشنبه 91/10/17 ساعت 8:13 عصر | نوشته ‌شده به دست | ( نظرات )
محورهای سخنرانی تاریخی بشار اسد در خانه فرهنگ و هنر مرکز دمشق:
بشار اسد در سخنرانی مهم خود در دمشق اظهار داشت جنگ کنونی در سوریه ،‌جنگ میان ملت و تروریستهای خارجی است و در عین حال از ایران و چین و روسیه ....

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، سخنرانی بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره اوضاع این کشور و منطقه که از لحظاتی پیش آغاز شده است در  بیشتر شبکه های خبری مهم جهان مانند سی ان ان، بی بی سی،  الجزیره،‌ العربیه،‌ العالم، المنار، پرس تی وی،‌ روسیا الیوم، فرانس بیست و چهار، شبکه های تلویزیونی سوریه، الجزیره مستقیم، بی بی سی عربی، سی سی تی وی چین در حال پخش است.



بشار اسد در آغاز سخنرانی خود در خانه فرهنگ و هنر در مرکز دمشق با بیان اینکه هم اکنون تمامی خاک سوریه را مشکلاتی دربر گرفته از یافت نشدن هیچ گونه مکانی برای امنیت حتی در خیابانها و جنگل های این کشور سخن گفت.

وی در ادامه اظهار داشت؛ هم اکنون که سراسر سوریه را درد و رنج فرا گرفته، وجدان های بیداری هستند که باید به این کشور بازگشته و از پشت ابرهای سیاه نور خورشید به تمامی کشور بتابد.

اسد اظهار داشت: تحرک ملی تنها مرهم برای بهبود جراحات عمیقی است که به جامعه سوریه وارد شده و این تحرک ملی تنها گزینه برای ابقای سوریه در مرزهای جغرافیایی خود و بازگشت فرهنگ به تمامی این کشور و همه شهروندان است.

رئیس جمهور سوریه در ادامه سخنرانی خود، با بیان اینکه گروه های تروریستی و تکفیری تمامی زیرساخت های سوریه را از بین بردند، و کودکان را از ورود به مدرسه منع کردند با طرح سوالی افزود که آیا این جنایات برای قدرت است و یا درگیری بین شهروندان سوری و دشمنان آنهاست.

بشار اسد گروه های تکفیری و تروریستی را نه تنها دشمن ملت سوریه بلکه دشمن خدا دانست و افزود که آنها درصدد ایجاد انقلابی در سوریه بودند که با سد هموطنان مواجه شده و هنگامی که از اقدامات خود شکست خوردند، نقاب صلح آمیز بودن این تظاهرات را از چهره برداشتند و دست به سلاح بردند.

بشار اسد بار دیگر با طرح سوالی اظهار داشت که به زعم مخالفان سوریه انقلاب این کشور به متفکران نیازمند است آیا چنین متفکرانی هم اکنون وجود دارند؟ چه کسی این متفکران را می شناسد و چه کسی فرمانده به زعم آنها این انقلاب را برعهده دارد؟

وی در ادامه سخنان خود گفت که گروه های تکفیری در آغاز اعتراضات در پشت پرده دست به اقداماتی زدند که پس از چند وقت و با شکست طرح های آنها اقدام به عملیات های تروریستی کرده و افراد مسلحی را به سوریه وارد کردند.

وی در ادامه از همکاری برخی از مزدوران با تکفیری ها در پیاده سازی اقدامات تروریستی خبر داد.

رئیس جمهور سوریه در سخنان خود با اشاره به اقدامات برخی کشورهای همجوار سوریه اظهار داشتند؛ این کشورها در حق سوریه ستم روا داشتند و دست به کشتار ملت سوریه زدند، اما با این وجود ما قدرتمندتر از قبل به کار خود ادامه داده و این اقدامات را فراموش نخواهیم کرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حکومت سوریه آزاد و با حاکمیت ملی به کار خود ادامه خواهد داد، افزود: این کشور حاکمیت خارجی را قبول نکرده و این همان چیزی است که غرب را نگران کرده است. غرب و برخی کشورهای عربی به دنبال سوء استفاده از حوادث داخلی سوریه هستند که از طریق آن به مقاومت آسیب برسانند.

بشار اسد در خلال سخنرانی خود با ابراز تشکر از ایران، روسیه و چین افزود که سوریه از این سه کشور و تمامی کشورهایی که از سوریه حمایت کرده و تن به خواسته های غربی ها در جامعه بین المللی ندادند تشکر می نماید.

اسد همچنین در ادامه تصریح کرد که به معنی واقعی کلمه در جنگی که بر ما روا داشته غلبه خواهیم کرد و با قدرت در مقابل این جنگ پایداری کرده و از هموطنان و شهروندان سوری حمایت می کند.

بشار اسد همچنین از ضرورت ایجاد اصلاحات در سوریه سخن گفت و افزود که ایجاد اصلاحات و تعدیلات در کشور در یکی از دستان ما و مبارزه با تروریسم در دیگر دست ماست. 

رئیس جمهور سوریه در ادامه بااشاره به اینکه از روز اول با حل دیپلماتیک بحران سوریه سخن گفتیم، ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه از طریق راه حلی دیپلماتیک و با کمترین خونریزی پایان یابد.


بشار اسد همچنین با طرح سوالی در مورد اینکه آیا می شود با تروریست ها و عروسک هایی که ساخته دست غربی ها هستند گفتگو کرد، افزود؛ ما با افرادی مذاکره می کنیم که بنده غرب نباشند.

بشار اسد با بیان اینکه اوضاع اجتماعی در شهرهایی همچون حمص و در آن رو بهبودی است، راه حل اساسی برای بازگشت امنیت به شهرهای این کشور را مبارزه با تروریست دانست.

رئیس جمهور سوریه در مورد گفتگوهای سیاسی در این کشور هم سخن گفت و ابراز داشت؛ حکومت سوریه آماده گفتگو با هر فرد یا حزبی است که سلاح خود را بر زمین گذاشته و به دنبال ایجاد ثبات در کشور باشد.

اسد راه حل سیاسی پایان بحران در این کشور را چندین مرحله دانست که مرحله اول آن پایبندی کشورهای مسلح کننده تروریست ها به پایان کمک تسلیحاتی و مالی خود به گروه های شبکه نظامی و تکفیری و همچنین پایان تمامی اقدامات تروریستی دانست که براساس آن آوارگان سوری به کشور بازگردند.

اسد همچنین از ایجاد مکانیزمی سخن گفت که براساس آن مرزهای سوریه امن شود و پس از آن حکمت این کشور بتواند با تمامی طیف های سوری وارد مذاکره شده و پس از آن کنفرانس گفتگوی ملی در این کشور منعقد شود.

وی همچنین مرحله دوم طرح خود را آغاز به کار نشستی فراگیر برای گفتگو براساس اتحاد سوریه و رد هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی اعلام داشت که پس از آن همه پرسی در این کشور صورت می گیرد و حکومتی برپایه حضور تمامی طیف های سوری آغاز به کار می کند.

وی همچنین از برگزاری انتخابات پارلمانی جدید پس از همه پرسی قانون اساسی این کشور خبر داد.

مرحله سوم طرح بشار اسد حاکی از آن است که پس از پایان یافتن اقدامات اخیر دولتی جدید براساس قانون اساسی مورد تفاهم همه طیف ها تشکیل می شود و سپس نشست عمومی با موضوعیت آشتی ملی برگزار شده و پس از آن تمایم بازداشت شدگان با عفو مواجه شده و اقدامات برای بازسازی زیرساخت های سوریه از سر گرفته می شود.

رئیس جمهور سوریه در ادامه با بیان اینکه دولت کنونی سوریه را مکلف کرده است که این طرح را دنبال کند، از پیگیری تمامی مراحل این طرح تا حصول نتیجه خبر داد.

اسد همچنین در سخنان خود به مبارزه با تروریست هم اشاره کرد و افزود که ما برای مبارزه با گروه های تروریستی متوقف نخواهیم شد و افزود که هیچ گونه مدارایی با گروه های تروریستی نخواهیم داشت.

اسد در ادامه اظهار داشت که سوریه نصیحت را مورد قبول می داند اما هرگونه دیکته رفتار از سوی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی را نمی پذیرد.

همچنین؛ سوریه هرگونه استبداد را محکوم کرده و با هر تفسیری که از این موضوع به پایان یافتن حاکمیت مردم در سوریه می انجامد، موافق نیست و آنرا رد می کند.

بشار اسد همچنین بروز بهار عربی (بیداری اسلامی) در سوریه را نامربوط دانست و آنرا چیزی همانند حباب صابونی دانست که زود از بین می رود.

وی همچنین خون شهدای سوری را نشان دهنده دروغی بودن ادعاهای غرب در مورد بروز بهار عربی در سوریه دانست و از جوانان روستای راس العین به دلیل مانع شدن ورود افراد مسلح از طریق خاک ترکیه به سوریه قدردانی کرد.

بشار اسد در ادامه سخنرانی خود، از ارتش سوریه و هر گروه و دسته ای که از شهروندان این کشور در طول دو سال اخیر حمایت کردند، قدردانی کرد و آنچه را که طی دو سال اخیر در سوریه گذشته است، حادثه ای دردآور برشمرد.

بشار اسد در ادامه با اعلام وابستگی خود به ملت سوریه خود را یکی از مردم این کشور دانست و افزود که تمامی منصب ها از بین رفتنی هستنند و آن چیزی که باقی می ماند، تنها وطن و مردم آن است.

وی در پایان سخنرانی خود با بیان اینکه دولت و ملت سوریه دست به دست یکدیگر آینده این کشور را می سازند، نسبت به آینده سوریه ابراز امیدواری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: سوریه

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه