سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
نامزدهای رنگارنگ اصلاح طلبان
یکشنبه 91/10/17 ساعت 7:55 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
انشقاق بیشتر در میان اصلاحات
طیف های تندرو و فعال در فتنه 88 که هم اکنون در شرایط انزوا به سر می برند، در پروژه تحریم انتخابات مجلس، شکست سختی را متحمل شدند و اکنون نگرانند که در انتخابات آینده منزوی تر شوند.


"عماریون"-یک عضو حزب منحله مشارکت نسبت به انشقاق بیشتر در میان جبهه اصلاحات هشدار داد.
نجفقلی حبیبی با اشاره به تحرکات برخی اصلاح طلبان برای تکثیر «مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور- مناسک» گفت: هنوز درباره این طرح بحثی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح نشده است، اما دوستان باید مراقبت کنند که شکاف ها بیشتر نشده و طرح مناسک منجر به جدا شدن آقای کواکبیان از اصلاح طلبان نشود، چرا که این به ضرر خودشان خواهد بود.
وی که با ایسنا مصاحبه می کرد، در عین حال گفت: شنیده ایم که برخی تلاش هایی می کنند که جریان بدلی اصلاح طلب را درست کنند، امیدوارم دوستان ما مراقب باشند تا در این دام ها نیفتند و در مورد آقای کواکبیان چنین اتفاقی پیش نیاید.
طیف های تندرو و فعال در فتنه 88 که هم اکنون در شرایط انزوا به سر می برند، در پروژه تحریم انتخابات مجلس، شکست سختی را متحمل شدند و اکنون نگرانند که در انتخابات آینده منزوی تر شوند. به همین دلیل طیف یاد شده، گروه ها و اشخاصی را که در صدد جدا کردن حساب خود و حضور در انتخابات برمی آیند، مورد اتهام و ترور شخصیت قرار می دهند و برچسب هایی نظیر اصلاح طلب بدلی، عامل نهادهای امنیتی و... را به آنها می چسبانند.
همزمان داریوش قنبری که در مجلس هشتم سخنگویی فراکسیون اصلاح طلبان را بر عهده داشت به نامزدی حسن روحانی تمایل نشان داده و گفته است: اگر نظر آقای خاتمی بر کاندیداتوری حسن روحانی مثبت باشد، قطعاً ایشان مورد حمایت اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.
وی به آریا گفته است: اگرچه در مقاطعی آقای حسن روحانی را به عنوان یک شخصیت اصولگرا می شناختند اما موضع گیری های اخیر ایشان به اصلاح طلبان نزدیک است و در مجموع این موضع گیری ها قطعاً در کسب پایگاه در میان اصلاح طلبان تأثیر خاص خودش را خواهد داشت.
قنبری تأکید کرد: از آنجایی که در شرایط فعلی اصلاح طلبان تشکل چندانی ندارند بنابراین گزینه نهایی اصلاح طلبان از زبان آقای خاتمی اعلام می شود و تا زمانی که ایشان اعلام نظر قطعی نکند کاندیدای اصلاح طلبان مشخص نخواهد شد.
این نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم ادامه داد: در صورت حمایت اصلاح طلبان از کاندیداتوری حسن روحانی احتمال موفقیت ایشان در انتخابات بالا خواهد بود البته آقای روحانی ظرفیت تشکیل دولت وحدت ملی را نیز دارد زیرا ایشان در مجموع شخصیت معتدلی است با این حال صادق زیباکلام چند روز پیش در مصاحبه ای اعلام کرد: چهره و شخصیت ایده آل از نظر من که اصلاح طلبان می توانند پشت او قرار بگیرند آقای ناطق نوری و در مرتبه بعدی آقای قالیباف است. آقای ناطق نوری تا به الان که آخر آذر هستیم نگفته که می خواهد نامزد ریاست جمهوری شود، برعکس گفته که نامزد نخواهد شد؛ آقای ناطق نوری چهره ای اصولگرا اما تا حدودی مستقل است و می تواند یک دولت میانه رو، معتدل و در جهت آشتی ملی کشور تشکیل دهد.
این اصلاح طلب حامی هاشمی در ادامه مصاحبه با نشریه پنجره به تخطئه مواضع تندروانه موسوی خوئینی ها پرداخت و گفت: آقای خوئینی ها نماینده همه اصلاح طلبان نیست. وقتی او می گوید نامزد اجاره ای نمی خواهیم باید از ایشان سؤال شود که آقای موسوی خوئینی ها شما مقصودتان چیست و چرا می گویید اگر ناطق نوری نامزد شود با وی نباید همکاری کنیم؟ خطاب به آقای موسوی خوئینی ها می گویم با تمام احترامی که برای شما قائلم اصلاً صحبت شما را درست نمی دانم. به ایشان می گویم آقای خوئینی ها فرض بگیریم الان مرداد سال 1392 است و نامزد اختصاصی اصلاح طلبان خاتمی، عبدالله نوری یا هر شخص دیگری که می خواهد باشد در انتخابات پیروز شده سؤال این است که دولت اصلاحات پس از مرداد 92 چه کار می تواند کند؟ پاسخ؛ هیچ کاری نمی تواند بکند چون مجلس،قوه قضائیه، صدا و سیما، احزاب و شخصیت های اصولگرا و... مخالفش هستند. آقای موسوی خوئینی ها چرا اصرار دارید که تجربه دوم خرداد 76 دوباره تکرار شود؟ چرا اصرار دارید دولت اصلاحات بیاید بدون اینکه پیشرفتی کند. اگر آقای ناطق نوری رئیس جمهور شود خیلی بیشتر می تواند به اصلاح طلبان کمک کند.
زیبا کلام در مورد رابطه خوئینی ها با هاشمی گفت: آقای موسوی خوئینی ها کلاً چشم دیدن آقای هاشمی رفسنجانی را ندارد و هر وقت پای هاشمی رفسنجانی وسط می آید ایشان مسائل قدیمی را پیش می کشد، در حالی که عالم سیاست، عالم بغض و کینه و نفرت و دشمنی نیست. آقای موسوی خوئینی ها باید به فکر دموکراسی باشد، نباید به دنبال تسویه حساب های دهه شصت، پنجاه یا حتی چهل باشد. من تردید دارم که اساساً دموکراسی برای آقای موسوی خوئینی ها اهمیتی داشته باشد یا این مسئله برای وی مهم باشد، به همین خاطر ایشان به دنبال راه حل ها و فرمول هایی که دموکراسی را در ایران تحقق ببخشد نمی رود... او در کل برای خاتمی هم تره خرد نمی کند.

منبع: سایت عماریون



برچسب‌ها: سیاسی

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه