سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
مشکلات کارگران را دریابید نه دیگران
شنبه 93/5/11 ساعت 9:6 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

وزارت کار به جای دخالت در امور شهرداری، به مشکلات کارگران رسیدگی کند/ چراغ سبز وزارت کار برای استیضاح "ربیعی"

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتقاد مسئولان وزارت کار از طرح تکریم بانوان شهرداری تهران با استناد به کنوانسیون‌های بین‌المللی، استنادی ایدئولوژیک است، گفت: اطلاعیه‌ای که معاون این وزارتخانه داده است، این حق را به مجلس برای استیضاح وزیر کار به عنوان یک مسئله بسیار مهمی که در اعتقادات و ایدئولوژی اسلامی خدشه وارد می‌کند، می‌تواند مورد پیگیری قرار دهد.

"بیژن نوباوه‌وطن" نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقاد مسئولان وزارت کار از طرح تکریم بانوان شهرداری تهران، اظهار داشت: اگر وزارت کار می‌توانست در این خصوص نامه‌ای بنویسد باید در مورد رعایت حقوق کارگران نامه می‌نوشت که متأسفانه در کشور ما مغفول مانده و تاکنون هیچ گونه اقدام مثبتی از سوی این وزارت‌خانه صورت نگرفته است.   
 
وی ادامه داد: اگر وزارت کار فکر می‌کند که با اکرام بانوان و دادن حق انتخاب به آنها برای محیطی آرام و پاک‌تر می‌تواند بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی اعتراض کند، باید مشخص کند براساس کدام کنوانسیون؟ آیا بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ازدواج هم‌جنس‌بازان را به رسمیت شناخته‌اند؟ و آیا کنوانسیون‌های بین‌المللی کشورهای غربی، حقوق زنان را براساس آن چیز که باید، انجام می‌دهند؟

نوباوه با طرح این سوال که از چه زمانی وزارت کار ما براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به مسائل داخلی نگاه می‌کند، افزود: آیا براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور ما را 8 سال مورد تهاجم قرار دادند، آیا کنوانسیون‌های بین‌المللی کشته شدن زنان و کودکان در کشورمان را در این 8 سال محکوم کردند که وزارت کار به آن‌ها استناد می‌کند.

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: گمان می‌کنم که استناد وزارت کار استنادی ایدئولوژیک است و این‌ها اعتقادی به طرح اکرام ندارند.

وی با بیان اینکه وزارت کار این حق را ندارد که بخواهد در این خصوص اظهار نظر کند، اظهار داشت: بهتر است این وزارتخانه به مسائل کارگری بپردازد که در حال حاضر بیش از میلیون‌ها نفر از آنان مشکل دارند و حق کارگران هر روز تضعیف شده و آنها هیچ کاری انجام نمی‌دهند.
 
نوباوه وطن با بیان اینکه این مسائل مربوط به وزارت کار نیست که این وزارت‌خانه بخواهد خود را وارد این مسائل کند، گفت: اطلاعیه‌ای که معاون این وزارتخانه داده است، این حق را به مجلس برای استیضاح وزیر کار به عنوان یک مسئله بسیار مهمی که در اعتقادات و ایدئولوژی اسلامی خدشه وارد می‌کند، می‌تواند مورد پیگیری قرار دهد و این مسئله به نظر ما مسئله بسیار مهمی است که قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.   
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران مورد حمایت صد در صدی مجلس است و قبلا نیز در کمیته مشترکی که با شورای شهر تهران و نمایندگان شهرداری تشکیل دادیم از این طرح تکریم کردیم، چراکه اقدام شهرداری، اقدامی در جهت حفظ حقوق بانوان در کشور بوده که ممکن است مورد تعدی قرار گیرد، ضمن آنکه این کار را باید در همه ارگان‌ها انجام دهیم تا همانگونه که خانم‌ها محیط ورزشی و مطالعاتی مناسب دارند محیط کاری امن و آرام‌تری نیز برایشان فراهم شود، نگاهی جز این نگاه، نگاه اسلامی نیست و ما قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: دولت یازدهم

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه