سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
خیال باطل امریکائیها
یکشنبه 93/4/22 ساعت 12:31 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
آمریکایی‌ها این بار مذاکرات را با غزه پیوند دادند

ایران حمایت از گروه‌های فلسطینی را متوقف کند!/ تعداد ‌سال‌های محدودیت‌ برنامه هسته‌ای ایران باید 2 رقمی باشد

مقام آمریکایی باز هم ادعای گزینه های روی میز را مطرح کرده و مدعی شد: اگر تا بیستم جولای توافق بدست نیاید، کنگره و کاخ سفید هم نظر هستند؛ این یعنی ما باید تمام گزینه های روی میز را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یک مقام ارشد آمریکایی در وین با اشاره به مذاکرات هسته ای ادعا کرد: مواضع ایران در مذاکرات هسته اى وین ناکافى است و نمى توان با آن کار کرد .

براساس گزارش رویترز، این مقام ارشد آمریکایی افزود: در برخی از موارد بخصوص در مورد ظرفیت غنی سازی ایران اختلافات شدیدی وجود داد.

مذاکره کننده ارشد آمریکایی که قصد دارد توپ را به زمین ایران بیاندازد، ایران را مقصر اصلی عدم پیشرفت در مذاکرات معرفی کرد و افزود: پیشرفت هایی صورت گرفته اما ایران در برخی موارد هنوز موضعش را تغییر نداده که به نظر ما ناکافی است و نمی توان با آن کار کرد و این نمی تواند تضمین کند برنامه هسته ای آن ها منحصرا صلح آمیز است.

 

یک مقام ارشد آمریکایى دیگر در زمینه تمدید مذاکرات گفت: مذاکرات فقط وقتى تمدید مى شود که در روزهای باقى مانده پیشرفت قابل توجهى بدست آید.

مقام آمریکایی باز هم ادعای گزینه های روی میز را مطرح کرده و مدعی شد: اگر تا بیستم جولای توافق بدست نیاید، کنگره و کاخ سفید هم نظر هستند؛ این یعنی ما باید تمام گزینه های روی میز را مد نظر قرار دهیم.

مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت های خود مدعی شد: رقم هایی که مقامات ایران اعلام می کنند بیشتر از برنامه کنونی آن ها است. ما به طور روشن اعلام کرده ایم برای رسیدن به توافق نهایی برنامه هسته ای ایران باید به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

براساس گزارش رویترز، یکی دیگر موارد مناقشه برانگیز مذاکرات جاری مدت زمان اعمال محدودیت در برنامه های آتی هسته ای ایران است جایی که تهران 5 سال را نهایت مدت زمان خود برای اعمال محدودیت ها پیشنهاد داده و در مقابل طرف غربی این مدت زمان را 20 سال عنوان می کند.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی در این رابطه گفت: آمریکا خواهان این است که محدودیت چند سال به طول بکشد.

این مذاکره کننده ارشد آمریکایی مدت زمان اعمال محدودیت ها را از منظر دولت آمریکا دو رقمی خواند  . 

بخش دیگری از صحبت های مقام ارشد آمریکایی به صحبت های هفته گذشته وزیر امور خارجه فرانسه اختصاص داشت. فابیوس اعلام کرده بود اگرچه تا کنون گروه 1+5 رویکردی هماهنگ داشتند اما در چند روز گذشته نمایندگان حاضر در مذاکرات از سوی گروه 1+5 و شرکای روس‌مان رویکردهای متفاوتی مطرح کرده‌اند.

مقام ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات در این رابطه گفت: ما بسیار متحد هستیم، گرچه همه ما بر اساس منافع ملی خودمان حرکت می کنیم  .

 یک نکته جالب در مورد مذاکرات ایران و 1+5 در دوره های اخیر همزمانی گفتگوهای هسته ای با بحران های بین المللی است، برای مثال در دوره های گذشته بحران عراق و اوکراین، در سایه مذاکرات قرار داشتند و بخصوص در بحران عراق، گفتگوهای دو جانبه ایران و آمریکا مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

اما به نظر می‌رسد این بار آمریکایی‌ها حملات وحشیانه صهیونیستی‌ها به غزه را بهانه جدید قرار داده و به جای محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادعاهایی را در مورد نقش ایران بیان می‌کنند.

مقام دیگر آمریکایی که در باره رویکرد و طرح احتمالی کری و دیگر وزرای خارجه در مورد بحران کنونی غزه مورد پرسش قرار گرفته بود اینگونه به پرسش خبرنگار رویترز پاسخ گفت  :

وی بدون هیگونه اشاره‌ای به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کشتار کودکان بیگناه فلسطینی مدعی شد: ایران سابقه‌ای طولانی در تامین سلاح و موشک به گروه های فلسطینی مانند حماس دارد و آن راکت ها در مناطق غیر نظامی به کار برده می شوند  !

این ادعاهای مذاکره‌کنندگان آمریکایی در حالی مطرح می‌شوند که بسیاری از موشک ها و بمب‌هایی که این روزها بر سر کودکان غزه فرو می‌ریزند ساخت شرکتهای غربی و بویژه آمریکایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: امریکا

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه