سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
بازی سیاسی در دانشگاه ها
دوشنبه 93/4/16 ساعت 2:33 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نباید بگذاریم مانند دوران اصلاحات بازی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها باب شود/وزارت علوم به ابلاغیه حجاب‌وعفاف ورود کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه نباید بگذاریم مانند دوره اصلاحات جریان‌های جدید و بازی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها باب شود، گفت: کسی که خواهان سیاسی کاری در محیط دانشگاه است، قطعا خیانت کرده و روند علمی کشور را با رکود مواجه می‌کند.
"ابراهیم کلانتری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکهعملکرد نادرست، عزل و نصب‌های سیاسی، پررنگ کردن مسائل سیاسی و توجه نکردن به تذکرات نمایندگان، طرح استیضاح وزیر را رقم زد، اظهار داشت: فرجی‌دانا می‌بایست با استفاده از رفتارهای مناسب دغدغه‌ها را برطرف کند.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه قطعا بردن دانشگاه‌ها به سمت فضاهای سیاسی‌کاری یک سم مهلک است، اضافه کرد: سوق دادن فضای علمی دانشگاه‌ها به سمت و سوی سیاسی کاری یک آسیب جدی بوده و این امری روشن است و هیچ تردیدی در آن نیست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان، بیان داشت: تذکرات و رهنمود‌های رهبر انقلاب چراغ راه دانشگاهیان و اندیشمندان علمی بوده و مورد قبول همه‌ آنان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری با بیان اینکه سالهای سال با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های وی فضای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به سمت تحول علمی پیش رفته و به جایگاه قابل قبول در دنیای جدید رسیده‌، گفت: امروز نباید بگذاریم مانند دوره اصلاحات جریان‌های جدید و بازی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها باب شود.

وی اظهارداشت: کسی که خواهان سیاسی کاری در محیط دانشگاه است، قطعا خیانت کرده و روند علمی کشور را با رکود مواجه می‌کند. چرا که این امر ضربه بزرگی به جامعه علمی است، لذا هیچ‌کس مجاز نیست که فضای علمی را دست‌خوش اینگونه اعمال قرار دهد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری ادامه داد: البته با‌شناختی که از وزارت علوم داریم، آن‌ها انسان‌های دلسوز و عالمی هستند که تنها دغدغه علمی و پیشرفت کشور را دارند ولی تلقی عمومی از آنها بیانگر چیزی دیگر است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه زمانی که رهبر معظم انقلاب راه را نشان می‌دهد، همه مسئولین مکلفند با دقت آن را انجام دهند، گفت: در گام نخست برای پیشبرد اهداف علمی کشور، مدیران، وزیر علوم، روسای دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌بایست با استفاده از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب راه را برای همگان روشن کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری با اشاره به اینکه وزیر علوم باید در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه آزاد نیز نقش خود را ایفا کند و ابلاغیه این دانشگاه درباره حجاب و عفاف امری نامطلوب است، تصریح کرد: امر فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها به عهده حراست نیست؛ اما این نهاد باید در زمینه رعایت حجاب و عفاف که امری ملی است، دخالت داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش تذکرات در صحنه و جلوگیری از برخی تخلفات حجاب وعفاف قطعا تنها وظیفه حراست دانشگاه‌هاست، اگر در یک دانشگاه تخلفی به صورت آشکار پیش بیاید، حراست‌ها مسئول اصلی این جریان‌ها هستند.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگ سازی حجاب و عفاف نباید اشتباه شود که تنها به عهده نهاد فرهنگی دانشگاه بوده و مابقی مسئولیت‌ها تعطیل شود، کار فرهنگی قطعا باید انجام شده و حوزه‌های دیگر هم باید به موقع کارها را انجام دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران



 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه