سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
راه حل فتنه های منطقه
دوشنبه 93/4/9 ساعت 1:11 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
رئیس انجمن علمای عراق:

عمل به توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای راه‌حل فتنه‌های منطقه است

رئیس انجمن علمای عراق تصریح کرد که باید همه مسلمانان و به ویژه علمای اسلام رهنمود‌ها و توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران را به اجرا درآورند تا فتنه‌های مذهبی در منطقه خاموش شود.



شیخ خالد الملا رئیس انجمن علمای عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العالم و در پاسخ به این سئوال که «این هشدارهای رهبر انقلاب اسلامی بر چه اساسی می‌تواند باشد؟» با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حوادث عراق و برحذر داشتن ایشان از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، گفت: آقای خامنه‌ای در اظهارات خود در حضور خانواده‌های شهدا به مناسبت شهادت شهید بهشتی در سال 1981 و همکاران وی و مسئولان دیگر ایرانی، بر سه محور اصلی در رابطه با عراق تاکید کردند و باید با هوشیاری و عمق نظر به این محور‌ها توجه کنیم. ما علمای عراق این سه محور اصلی را مورد بررسی قرار دادیم. شورای علمای عراق نیز نشست فوق العاده‌ای را برگزار کرد تا این مسائل را بررسی کند. اولین محور تاکید رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران بر این بود که دشمنان اسلام بر فتنه انگیزی و ایجاد جنگ بین مسلمانان از طریق مطرح کردن مسائل مذهبی روی آورده‌اند؛ تا بین شیعه و سنی تفرقه و جنگ راه بیندازند و این مسائل را در جوامع اسلامی ریشه‌دار کنند. در حقیقت همان‌طور که آیت‌الله خامنه‌ای ایراد فرمودند این جنگ، جنگ مسلمانان با همه تروریسم و همه افراط‌گرایی است.
وی افزود: محور دوم اظهارات رهبر انقلاب اسلامی مسئله رسانه‌های خارجی است. رسانه‌هایی که با پرونده‌هایی خارج از اسلام به منطقه می‌نگرند. سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی نیز تلاش می‌کنند بر مشکلات ایجاد شده بین مسلمانان بیفزایند و همواره تلاش می‌کنند حقیقت را برای افکار عمومی جهان و مسلمانان به گونه دیگری جلوه دهند. از این‌رو دروغ‌پردازی و تحریف و تزویر حقایق صورت می‌گیرد به طوری که به تروریست‌های گروه داعش لقب شخصیت‌های انقلابی داده می‌شود بنابراین علاوه بر اینکه خود این مسئله گمراهی است منجر به گمراه کردن مردم در جامعه بین‌الملل نیز می‌شود.
رئیس انجمن علمای عراق در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: محور سوم سخنان آیت‌الله خامنه‌ای بسیار مهم بود. ایشان یادآور شدند کسانی که این گروه‌های تروریستی را تحریک می‌کنند و با آن‌ها همکاری و هماهنگی دارند بقایای حزب شکست‌خورده بعث عراق هستند. این شخصیت‌های بعثی از ورود این گروه‌های تروریستی و اختلافات سیاسی موجود بین سیاستمداران عراقی که از حد و مرز معقول آن فراتر رفته بود سوء استفاده کرده‌اند. آنها همچنین از خیانت‌های برخی فرماندهان امنیتی و دولتی و سیاسی که باعث تسهیل ورود افراطیون تروریسم به شهر موصل و سقوط این شهر شد سوء استفاده می‌کنند.
مجری شبکه العالم در ادامه پرسید: «آیا تحرکات موجود در منطقه توطئه آمریکایی - اسرائیلی است؟» شیخ خالدالملا در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: من فکر می‌کنم بر مسائلی که رهبر انقلاب اسلامی در زمینه اوضاع عراق مطرح کردند باید تاکید کرد. زیرا وقتی به طور عمیق به آن فکر می‌کنیم و آن را با واقعیت‌های عملی موجود بررسی می‌کنیم می‌بینیم دخالت‌های خارجی و سوءاستفاده از گروهک‌هایی که ضد اسلام هستند باعث شد تا ما به کشتار یکدیگر بپردازیم. وقتی که گروه داعش به موصل و صلاح‌الدین وارد شدند از حمایت‌های خارجی استفاده کردند. البته لازم به ذکر است که نیروهای داعش وابسته به جریان‌های اهل سنت نیستند؛ زیرا آنها تنها جنایتکارانی هستند که به هتک حرمت‌ها و تجاوز به زنان و ریختن خون مردم و سوزاندن کلیسا‌ها و مساجد و سرقت اموال عمومی و ویران کردن مراکز مقدس می‌پردازند. امروز عشایر اهل سنت نیز با ارتش عراق هستند و از گردان‌های دفاع ملی که از داوطلبان مبارزه با تروریست‌‌ها تشکیل شد حمایت می‌کنند و در حال آزادسازی صلاح‌الدین از لوث این گروهک‌های تروریستی هستند و به سمت شهر موصل در حرکتند تا این شهر را نیز آزاد کنند زیرا جنایتکاران داعش بویی از انسانیت نبرده‌اند. پس باید دوباره بر این مطلب تاکید کنیم  که این اشخاص تندرو و افراطی به نیابت از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و گروه‌های ماسونی دشمن اسلام در حال جنگ با مسلمانان هستند. زیرا آنها علمای اسلام را می‌کشند و کلیسا‌ها را به آتش می‌کشند و مسجد‌ها را ویران می‌کنند و زنان را مورد تجاوز قرار می‌دهند. اینها همه جنایت‌های وحشیانه مربوط به دوران بربریت است. امروز متاسفانه رژیم صهیونیستی غاصب، به ما با حالت تمسخر می‌نگرد زیرا ما در حال کشتن یکدیگر هستیم. از این رو امیدوارم مسائل مهمی که از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای استفاده می‌شود به مسائلی تبدیل شود که همه مسلمانان به آن عمل نمایند و در صف اول این مسلمانان بزرگان و علمای اسلام هستند که باید این مسائل مهم را مورد توجه قرار دهند و به اجرا درآورند تا جوی‌هایی از خون مردم راه نیفتد و فتنه‌ها خاموش شود. ما هم‌اکنون در ماه مبارک رمضان هستیم. ماهی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره آن فرمودند هرگاه ماه مبارک رمضان آمد درهای بهشت باز می‌شود و درهای جهنم بسته می‌شود و شیاطین با غل و زنجیر بسته خواهند شد؛ پس بار دیگر تاکید می‌کند که ما باید به سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران عمل کنیم. 

منبع: کیهان



برچسب‌ها: امام خامنه ای

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه