سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
متهم فتنه88 و غائله ای دیگر
چهارشنبه 93/3/28 ساعت 5:42 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

متهم فتنه 88 در پی ایجاد غائله‌ای دیگر/ دستگاه قضا با فراریان فتنه برخوردی قاطع دارد

گویا سعید حجاریان همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد و در جریان اخبار روز داخلی نیست که حداقل بداند قوه قضاییه با متهمان متواری فتنه 88 برخوردی قاطعانه دارد و قرار نیست افرادی که با آشوب طلبی و لشکرکشی‌های خیابانی به نام(اعتراض)! به همنوایی با معاندان خارج نشین نظام پیوستند و کشور را درگیر چالش‌ها و حوادث مختلف کردند؛ از تیررس قانون مصون بمانند و به خیال وی به راحتی به ایران بازگردند و هیزم بر آتش فتنه‌ای دیگر بریزند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ سال 88 پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای از طرفداران آشوب طلب یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز غائله‌ای مخرب را در کشور کلید زدند که فضای سیاسی اجتماعی ایران را دستخوش حوادث و بحران‌های مختلف کرد.



هرچند که ایران اسلامی مدتی درگیر حوادث بر جای مانده از اردو کشی‌های خیابانی عده‌ای قانون شکن بود اما رهبری داهیانه و رهنمودهای به هنگام مقام معظم رهبری، ملت ایران را از کوره راه این حوادث عبور داد و آرامش را بر فضای کشور حاکم کرد که این تنها یک روی سکه خاموش کردن آتش فتنه 88 بود و روی دیگر آن برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضا با متهمان این فتنه بزرگ بود که با دستگیری برخی عوامل جریان ساز در این آشوب مسیر فتنه مسدود شد.

تلاش "حجاریان" برای ایجاد فتنه‌ای دیگر

بر اساس این گزارش؛ با گذشت نزدیک به 5 سال از فتنه 88 برخی معاندان نظام که در جریان این فتنه دستگیر شده بودند دست به تحرکات تازه‌ای زده‌اند تا به خیال خام خود جرقه آتش فتنه‌ای دیگر را روشن کنند.



حجاریان در دادگاه فتنه 88


"سعید حجاریان" تئورسین اصلاح طلبی است که در جریان فتنه 88 بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. دستگاه قضا دادگاه این متهم و دو نفر از همفکرانش را برگزار که در نهایت به نقش خود در جریان آشوب‌های فتنه اعتراف کرد.

جالب این که این متهم فتنه 88 سال گذشته طی گفتگویی اعلام کرد که آنچه در جریان انتخابات 1388 در ایران رخ داده نه تقلب نه نه تخلف بلکه «تدلیس سیستماتیک» بوده است و حال آنکه در جریان فته 88 تاکید بر تقلب انتخاباتی داشت!

این متهم فتنه 88 طی روزهای اخیر در گفتگو با مجله ادیشه پویا از افکار خود مبنی بر طراحی فتنه‌ای دیگر پرده برداشته و اعلام کرده است: اگر روحانی بتواند فضایی را فراهم کند که جوانانی که از ایران خارج شدند (آشوب‌گران فراری) به داخل ایران برگردند خیلی مهم است.

خارج نشینان معاند حامیان جریان فتنه جدید

اما طرح این مساله از سوی این تئورسین اصلاح طلب در حالی صورت گرفته که گویا خود وی نیز از حمایت خارج نشینان معاند نظام از این حرف‌ها بی خبر نیست و بر اساس آنچه در انتهای سال گذشته از سوی "ابراهیم نبوی" فراری ضد انقلاب مطرح شده جرقه فتنه جدید را کلید زده است.



"ابراهیم نبوی" که چند وقتی است در رسانه‌های ضد انقلاب سخن از بازگشت به وطن می‌راند در یک برنامه تلویزیونی خطاب به همقطارانش در جنبش زرد شده سبز که در حال حاضر خواهان بازگشت به کشور هستند، گفت: "از شما می‌خواهم که تا دو ماه دیگر برای بازگشت صبر کنید طبق اطلاعاتی که من دارم دو ماه دیگر بهترین زمان برای بازگشت به ایران است و زمینه مهیاست!"

دستگاه قضا بن بست فراریان فتنه88

سعید حجاریان که گویا همچنان می‌خواهد از آبشخور فتنه 88 تغذیه کرده و با سوء استفاده از فضای جدید سیاسی کشور راه را بر فراریان فتنه 88 که پس از به پا کردن آن آشوب به کشورهای خارجی گریختند، باز کند؛ غافل از این که تمامی این فراری‌های خائن با درایت قوه قضاییه به صورت غیابی محکوم شده‌اند.




در همین زمینه حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" سخنگوی دستگاه قضا در شصت و دومین نشست خبری با بیان اینکه 4 مورد از کسانی که در طول سالیانی تحت تعقیب و متواری بودند به کشور مسترد شدند، تصریح کرد: این خبر از جهتی خبر خوشایندی است و جای تشکر از کسانی دارد که در این زمینه تلاش کردند اما بنده سفارش می‌کنم که خود این متهمین اگر برگردند به نفع آن‌ها خواهد بود، البته این بدان معنا نیست که محاکمه نمی‌شوند، بلکه اگر خودشان به کشور بازگردند با اینکه دستگیر شوند، متفاوت است.  

 
وی اضافه کرد: افرادی که در جریان فتنه 88 مرتکب جرم شدند، چند نفر به صورت غیابی محکوم شدند و 13 نفر دیگر در مسیر حکم غیابی هستند.  
 
وی افزود: اینکه این متهمین در مسیر حکم غیابی هستند، یعنی به آن‌ها از طریق جراید اعلام خواهد شد که به دادگاه بیایند تا به صورت حضوری محاکمه شوند، اما چنانچه بازنگردند در مسیر حکم غیابی قرار خواهند گرفت.  
 
دادستان کل کشور اظهار داشت: چند نفر که به کشور بازگشتند تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر در زندان و دو نفر با قرار وثیقه آزادند.  
 
(مشروح شصت و دومین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در همین زمینه را اینجا بخوانید)

از آنجایی که شاید سعید حجاریان و افرادی امثال وی مطمئن نشده اند که دستگاه قضا با متهمان فراری فتنه 88 برخورد جدی خواهد داشت و حتی رسیدگی به پرونده آنها را غیابی دنبال می‌کند، باز هم توجه این افراد فتنه انگیز را به سخنان سخنگوی دستگاه قضا در شصت و سومین نشست خبری جلب می‌نماییم.

**صدور کیفرخواست برای 27 نفر از متهمین فتنه 88

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حدود 27 نفر از کسانی که در جریان فتنه 88  و صدور کیفرخواست  آنها خبرداد.

وی تصریح کرد: برخی که تحت تعقیب بودند برایشان کیفرخواست صادر شد و از این 27 نفر 14 نفر کسانی هستند که حکم به صورت غیابی برای آنها صادر شده است.

وی افزود: حکم این افراد از طریق رسانه‌ها و روزنامه رسمی اعلام شده و آنها حق اعتراض دارند.


(مشروح شصت و دومین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در همین زمینه را اینجا بخوانید)





تعقیب کیفری متهمین فراری فتنه 88 از سوی دستگاه قضا ادامه دارد


در همین زمینه "غلامحسین اسماعیلی" رئیس کل دادگستری استان تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: مطابق قانون متهمان متواری فتنه 88 تعقیب کیفری هستند و دستگاه قضا به صورت غیابی به پرونده آنها رسیدگی می‌کند.(متن کامل این خبر اینجا)

دستگاه قضا با فراریان فتنه برخوردی قاطع دارد

بر اساس این گزارش؛ تنها یک نتیجه برای این ادعاهای سعید حجاریان باقی است که وی گویا همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد و در جریان اخبار روز داخلی نیست که حداقل بداند قوه قضاییه با متهمان متواری فتنه 88 برخوردی قاطعانه دارد و قرار نیست افرادی که با آشوب طلبی و لشکرکشی‌های خیابانی به نام (اعتراض)! به همنوایی با معاندان خارج نشین پیوستند و کشور را درگیر چالش‌ها و حوادث مختلف کردند؛ از تیررس قانون مصون بمانند و به خیال وی به راحتی به ایران بازگردند تا به همراهی این به اصطلاح تئورسین سیاسی هیزم بر آتش فتنه‌ای دیگر بریزند؛ که اگر این خیال خام همچنان ادامه دارد تاکید می‌شود به احکام متهمان متواری فتنه 88 توجه کنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: فتنه گران

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه