سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
ما هراسی نداریم
جمعه 93/1/15 ساعت 5:34 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

قطعنامه اتحادیه اروپا از سوی ناقضان حقوق بشر صادر شده است/ ما از این قطعنامه‌ها هراسی نداریم

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما دخالت اتحادیه اروپا را در مسائل داخلی ایران محکوم می‌کنیم چرا که قطعنامه مذکور از سوی ناقضان حقوق بشر و عاملان جنایات ضد انسانی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» معاون اول قوه قضاییه به عنوان سخنران نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه به اقدام اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: براساس آمارهای بدست آمده مردم آفریقا و حتی بسیاری از سربازان آمریکایی مورد آزمایش‌های دارویی قرار می‌گیرند و هیچ کدام از آنها حق اعتراض نسبت به این اقدام را ندارند و آنها در هیچ شرایطی به مردم و سربازان خود هم رحم نمی‌کنند.  

وی افزود: انجام این گونه اقدامات را باید ریشه در انسان مداری دانست که ریشه در بروز جنگ‌های جهانی شد و موجب شد تا مغرب زمین با سیاست بدون دیانت گرفتار بسیاری از مسائل شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به ادعای غرب در حفظ حقوق انسان اشاره و افزود: ادعا از سوی کشورهای غربی نسبت به ملتی که خود مدعی رعایت حقوق بشر است در مقابل کشورهایی که در جایگاه متهمان قرار دارند و بهتر است آنها به بررسی زندان‌های ابوغریب و زندان‌های تحت نظام سلطه در سایر کشورها بپردازند. 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به آمار قاچاق انسان از سوی غرب گفت: قاچاق نسبت به زنان بین سنین 12 تا 22 سال از سوی کشورهای غربی به خصوص آمریکا بسیار تکان دهنده است.

وی ادامه داد: اگر بتوان نقض حقوق بشر از سوی آمریکا را در یک دادگاه عادل بین‌المللی مورد پیگیری قرار داد می‌توان به این مسئله پی برد که آیا اتحادیه اروپا حق دارد سخن از حقوق بشر و انسان نسبت به ملتی که خود قربانی نظام سلطه تروریست‌ها و آمریکایی‌ها است بگوید.  
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی خاطر نشان کرد: نام‌گذاری شعارهای سال براساس سنجش نیاز کشور و ملت ایران است و مسئولان باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهند. 

وی با اشاره به تأکید معظم‌له مبنی بر ماهیت فرهنگی سیاسی انقلاب اسلامی گفت: تحول فرهنگی موجب پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و استقرار نظام و شکوفایی آن است که ریشه تمامی این موفقیت‌ها را باید در فرهنگ دینی جستجو کرد که اکنون مورد تهدید و هجوم دشمنان قرار گرفته است. 

معاون اول قوه قضاییه به وظیفه مرزبانان فرهنگی و اقتصادی کشور در شکوفایی هرچه بهتر این عرصه‌ها در کشور اشاره و تصریح کرد: مرزبانان ما در عرصه‌های فرهنگی باید از ارزش‌های انقلاب اسلامی محافظت کنند و اجازه تهدید و آسیب رساندن به ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی را به دشمنان ندهند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ما نمی‌توانیم مجوز هرگونه محصولات فرهنگی را بدهیم چرا که مردم سره را از ناسره تشخیص می‌دهند لذا بخش‌های دولتی و خصوصی به عنوان مرزبانان فرهنگی که وظیفه اعطای مجوز را در محصولات فرهنگی را دارند باید با حساسیت مورد پیگیری قرار داد.
 
وی به نقش حساس دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اعطای مجوز به محصولات فرهنگی اشاره و افزود: این که امر فرهنگ را به مسئولان فرهنگی سپرد امر درستی‌ست اما کار را نباید به مرحله‌ای کشاند که موجب بروز جرم شود. 

معاون اول قوه قضاییه به تخلفات موجود در عرصه اقتصادی و نقش مرزبانان این عرصه اشاره و افزود: مرزبانان اقتصادی باید به گونه‌ای عمل کنند که اقتصاد مقاومتی محقق شود و در نظام پولی و بانکی باید سیاست‌گذاری دقیقی صورت بگیرد تا زمینه‌های فساد بسته شود.

وی گفت: آیا درست است که در یک خیابان کوچک ده‌ها موسسه و بانک وجود داشته باشد؟ مسئولان باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهند، مسئله حمایت از تولید ملی از سوی مسئولان قوای سه گانه نیازمند حمایت است.
 
و برای تولیدکنندگان باید امکان افزایش بهره‌وری و برای مصرف کنندگان امکان استفاده از تولید ملی را بدهند که این امر نیازمند سیاست‌گذاری پولی بانکی صحیح است. 

وی به نقش قوه قضاییه در صورت بروز جرم اقتصادی اشاره و تصریح کرد: درصورت بروز وقوع جرم قطعا قوه قضاییه وظیفه برخورد با جرم را برعهده دارد و این که رونق اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی و این امنیت در گرو برخورد عبرت آموز با مفسدان اقتصادی خواهد بود و این دستگاه مصمم است که با عزم جدی در برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران عرصه فرهنگی و اقتصادی عمل کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اصول مورد نیاز برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال 93 را اینگونه عنوان و افزود: داشتن انگیزه، برنامه‌ریزی، صراحت و دقت و رصد کردن اقدامات دشمنان از جمله اصول اساسی هستند که می‌توان در تحقق شعار فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی به آن توجه داشت.
 
معاون اول قوه قضاییه به مواضع دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در برابر ظرفیت‌ها و موفقیت‌های کشورمان اشاره و خاطر نشان کرد: باید با اخلاص عمل و رصد کردن مواضع دشمنان گام‌های اساسی برداشت و دستگاه اجرایی در خط مقدم مدیریت جهادی و دستگاه قضایی به شکلی قانونمند در حوزه نظارتی و قضاوت از سرمایه‌گذاری قانون‌مند حمایت کند و با متخلفین قانون برخورد قانون‌مندی خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه هر عرصه‌ای که نقطه‌ی قوت کشور باشد مورد حمله دشمنان قرار می‌گیرد گفت: در قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا باید به این مسئله توجه داشت که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چقدر به حقوق انسان توجه دارند و این بسیار پرویی‌ست که آنها به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر دم از حقوق انسان می‌زنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: ما دخالت اتحادیه اروپا را در مسائل داخلی ایران محکوم می‌کنیم چرا که قطعنامه مذکور از سوی ناقضان حقوق بشر و عاملان جنایات ضد انسانی صادر شده است.

وی افزود: قطعنامه ناقضان حقوق بشر وجاهت قانونی ندارد و ما از این قطعنامه‌ها هراسی نداریم.
 
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فشارهایی که به ملت ایران از سوی کشورهای غربی وارد می‌شود با هدف عقب‌نشینی مردم از نظام و ارزش‌های انقلابی‌شان است اما آنها بدانند که ما دستشان را خوانده‌ایم و با اتکا به نفس و آموخته‌های امام و تأکیدات مقام معظم رهبری دشمنان را در این عرصه ناامید خواهیم کرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران و غرب

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه