سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
خطری راهبردی
پنج شنبه 92/11/17 ساعت 11:36 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سردار نقدی:

تحدید نسل خطری راهبردی برای امنیت‌ملی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: افزایش جمعیت را باید جبران کنیم چرا که تحدید نسل خطر استراتژیکی و راهبردی برای امنیت ملی در پی دارد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ‏هفتمین مجمع عمومی بسیج جامعه پزشکی، با گرامیداشت ایام دهه‌فجر، گفت: اگر ما پیشرفتی کرده‌ایم نباید گذشته را فراموش کنیم، چرا که ما با تفکرات آرمان‌خواه، آزادی‌خواه و مجاهدت‌پیشه، پیشرفت کرده‌ایم.

وی با توجه به پیشرفت چشمگیر در عرصه‌های علمی در کشور، این مهم را یک معجزه دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های چشمگیر ما با وجود همه مانع تراشی‌ها و کینه‌ورزی‌های همه قدرت‌های بزرگ دنیا معجزه است و این امداد الهی و معجزه به سبب این بوده که ملت ما از خود، مایه گذاشته و نسبت به سرنوشت بشریت بی‌تفاوت نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اهمیت مجمع بسیج، هدف این مجمع را تولید گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه سلامت عنوان و تاکید کرد: باید همه مجموعه بسیجیان در عرصه سلامت پیشتاز شوند و به صورت هم‌گرا و یکپارچه تلاش کنند تا یک برآورد مشترک از ظرفیت سلامت کشور ارائه و بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: باید فرصت‌ها، موانع و امکانات ارزیابی شود و اولویت‌ها، سیاست‌های اساسی و راه‌کارهای عملیاتی برای عبور از موانع و بهترین بهره‌گیری از فرصت‌ها برای رسیدن به هدف پیدا شود.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه باید الگوی اسلامی و ایرانی را در حوزه سلامت ترویج دهیم، گفت: قشر پزشکی، در عرصه ‏سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم، تلاش بسیاری انجام داده، به طوری که در حال حاضر 70 هزار نفر از پزشکان ‏برای ارائه خدمت به مردم در بسیج جامعه پزشکی اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر این کار انجام شود یقینا بقیه پزشکان هم به این طرح خواهند پیوست.‏

وی ملاک اصلی بحث سلامت را میزان امید به زندگی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه سلامت به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم، به طوری که متوسط عمر از سن 57 سال در اوایل انقلاب به 74 سال در حال حاضر رسیده و باید ملاک اصلی بحث سلامت، میزان امید به زندگی باشد نه خدمات درمانی و پیشگیری و بهداشت را بایستی در اولویت قرار دهیم در صورتی که متاسفانه بیشتر به خدمات درمانی پرداخته شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: افزایش جمعیت را باید جبران کنیم، چرا که تحدید نسل خطر استراتژیکی و راهبردی برای امنیت‌ملی را در پی دارد که امیدواریم شاهد فعالیت جدی از سوی بسیج جامعه پزشکی باشیم.

باشگاه خبرنگاران



 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه