سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری
شنبه 92/9/2 ساعت 3:20 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

مهدوی کنی

بیانیه آیت الله مهدوی کنی به مناسبت هفته بسیج

بسیجیان، اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری و جنگاوری‌اند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج آورده است: بسیجیان در روزهای دشوار نبرد، دوست و دشمن را در پیشگاه این حقیقت نهادند که در پاسداشت ایران و اسلام، اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری و جنگاوری‌اند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج آورده است: جمله « بسیج لشکر مخلص خدا است» بر این واقعیت تاکید دارد که بسیج بیش از آن که برخوردار از سازمان رزمی مشخصی باشد، صاحب فرهنگ و تفکر است که شالوده آن را همین فرهنگ و تفکر بر می‌سازد.

"بسیجیان در روزهای دشوار نبرد، دوست و دشمن را در پیشگاه این حقیقت نهادند که در پاسداشت ایران و اسلام، اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری و جنگاوری‌اند".

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: بسیج در عمل، نشان داده است که شجاعت، ولایت پذیری، آگاهی و شناخت، برنامه ریزی، تقوا، دشمن شناسی، آینده شناسی، حُریت و درایت، شاخص‌های این فرهنگ و تفکر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه با بیان اینکه بسیج همزاد انقلاب و برخاسته از متن ملت است، تاکیدکرد: بسیج نماد امت است، دانشگاهی، حوزوی، کارمند و کارگر، زن و مرد، پیر و جوان و همه اصناف ایرانی، امت بسیجی را ساختند و انقلاب، عالی ترین ثمره وجود این امت بود.

آیت الله مهدوی کنی با توجه به رشادت‌های بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس،آورده است: امروز بسیجیان دستاوردهای گران و خونبار انقلاب اسلامی را با همان مرام و منش و تعهد، اما به شیوه ای دیگر پاس می دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسیجی هوشمند ما امروز به این می‌اندیشد که صحنه نبرد از میدان نظامی به قلمرو فرهنگ انتقال یافته است بنابراین رسالت زمانه او کسب آگاهی و دستیابی به درک عمیق از موقعیت خطیر فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه در تفکر بسیجی، فعالیت فرهنگی، همپایه رشد فرهنگی است، آورده: این هر دو به معنای شناخت بهتر اسلام و پاسداری از ارزش‌های گرانسنگ دینی است. در طریقت بسیجی، جان سپاری و آمادگی برای ادای تکلیف در همه امور مربوط به جامعه اسلامی است.

"پیشرفت های ایران اسلامی در دانش و فناوری و توسعه عمرانی و فرهنگی را وامدار اندیشه حماسه آفرین بسیج دانست و اظهارداشت: ترور بزرگان علمی ما نیز، هم نشان زبونی دشمن بدخواه و هم علامت تاثیر این اندیشه در ایران و جهان است".

در بخش دیگری از بیانیه رییس مجلس خبرگان رهبری،آمده است : بسیج شکوهمند ما، اگر می شکفد، می‌بالد، حماسه می‌آفریند، پیش می‌رود و اگر هنوز زنده و رزمنده است، از این روست که دل در گرو محرم، عاشورا و کربلا دارد.

آیت الله مهدوی‌کنی در  بیانیه خود اسلام خواهی و ایران دوستی بسیجی را در سایه سار ولایت معنادار و بارور دانست و تاکیدکرد: بسیجی، کربلایی است و ولایتمدار. او جان و اندیشه خود را در چشمه ساز عاشورا شستشو داده و دفاع مومنانه از ولایت را نیز در مدرسه کربلا آموخته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی، امروز رو به چشم اندازهای نو دارد، آورده است: در این مرحله سرنوشت ساز، ضروری است مجلس شورای اسلامی، دولت، مسئولان و مدیران، حوزه های علمیه و دانشگاه ها تمام تلاش و توان خود را برای برنامه ریزی صحیح و طولانی مدت، به انگیزه فرهنگ سازی و توجه دادن نسل جدید به میراث فکری و فرهنگی بسیج بکار گیرند.

پیدایش این نهاد مقدس در پیکره ای نظامی، هرگز به معنای محصور بودن فرهنگ بسیجی در دایره تنگ نظامی گری نیست.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان بیانیه خود به نمایندگی از مجلس خبرگان هفته بسیج را گرامی داشت و با بیان اینکه هفته گرامی بسیج مستضعفان را به همه بسیجیان دریادل و مقام معظم رهبری تهنیت می‌گویم، آورده است: از بارگاه خداوند سبحان برای ایشان، در پاسداری از اسلام و انقلاب توفیق روز افزون می طلبم.

منبع: تسنیم



برچسب‌ها: بسیج

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه