سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
دستاوردهای سپاه
سه شنبه 92/6/19 ساعت 2:39 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

نمایش دستاوردهای سپاه در هفته دفاع مقدس

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده است از توسعه دامنه خشونت جنگ و ناامنی و بحران که در نهایت فاصله آن فقر، عقب‌ماندگی و آوارگی کشورها و ملت‌های مسلمان است، جلوگیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سردار حسین سلامی" درباره امنیت پایدار در منطقه و نقش ایران اظهار داشت: ایران عامل امنیت پایدار برای کل منطقه است و تلاش جمهوری اسلامی همواره بر این بوده که از توسعه دامنه خشونت جنگ و ناامنی و بحران که در نهایت فاصله آن فقر، عقب‌ماندگی و آوارگی کشورها و ملت‌های مسلمان است جلوگیری کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های فراوانی در سطوح مختلف دیپلماتیک و سیاسی انجام داده  است، نیروهایی که در تلاش برای برهم زدن امنیت در منطقه هستند عموما نیروهای فرامنطقه‌ای هستند که با فعال کردن انرژی‌های نیابتی در منطقه بحران را در مناطق مختلف سرزمین‌های اسلامی دامن می‌زنند.   
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اجازه نمی‌دهند که سیاست امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر اعتماد متقابل بین همه کشورهای مسلمان است شکل بگیرد، آنها با توسعه دامنه ایران هراسی سعی می‌کنند که یک قطب‌بندی امنیتی و سیاسی در منطقه انجام بدهند.   
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و دولت‌هایی که به نوعی با جمهوری اسلامی ایران دوست و متحد هستند را در یک سو و کشورهای متحد، مرتجع و دست‌نشانده آمریکا را در سویی دیگر قرار بدهند تا از این پدیده ایران‌هراسی، یک شکاف سیاسی و امنیتی ایجاد کنند و اجازه ندهند که تعادل و ثبات سیاسی بر اساس تعامل و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز کشورها شکل بگیرد.   
 
سردار سلامی اظهار کرد: آنها تلاش می‌کنند درگیری‌های طایفه‌ای و فرقه‌ای به خصوص احساسات شیعه و سنی را نسبت به هم تحریک کنند که این نیازمند هوشیاری علما و مسئولان و دست‌اندرکاران کشورهای اسلامی است که اسیر چنین توطئه‌هایی نشوند.   
 
وی گفت: ایران برای محیط امنیت داخلی خود یک امنیت پایدار را تعریف کرد، این امنیت پایدار متک‍ی بر ترکیب مشارکت مردمی در امنیت، ابعاد اطلاعاتی، انتظامی، امنیتی و همین‌طور نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است، به شکلی که ما امنیت را یک مفهوم توضیع شده و ساختارها و زیر ساختارها و ساز و کارهای امنیت را در درون پیکره اجتماعی توضیح کردیم.
 
وی افزود: مردم را با استفاده از بسیج با امنیت گره زدیم، مرزها را کاملا از طریق حفاظت‌های الکترونیکی، فیزیکی و هم از طریق استقرار و گسترش نیروها و هم از طریق مسلح کردن مردمانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند، مستعد کردیم. در عمق هم با استفاده از اشراف اطلاعاتی و ایجاد ساز و کارهایی برای پاسخ‌های زمانی بسیار کوتاه و مناسب توانستیم به هر پدیده‌ای این ساز و کار را بر اساس تجربیاتی که از سال‌های گذشته به دست آوردیم ایجاد کنیم.   
 
جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که بعضی از کشورهای عربی و غربی به دنبال این هستند که بیداری اسلامی را در منطقه سرکوب کنند یا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند؟ گفت: استرات‍ژی غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها از ابتدا حقیقت یک پیش‌دستی در تغییر چهره سیاسی منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و جهان اسلام بوده است، قبل از آنکه سیستم‌های بهار عربی فرا برسد و تحولات سیاسی از طریق آگاهی توده‌های اجتماعی اتفاق بیافتد، امریکایی‌ها قصد داشتند تا این تحولات را از راس حکومت‌ها انجام بدهند ولی چون حکومت‌ها نمی‌توانستند پذیرای چنین وضعی باشند، در واقع چشم هایشان را بر روی محیط بسته بودند و در نهایت دچار یک غافلگیری شدند.

سردار سلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال معکوس‌سازی روند بیداری اسلامی هستند، به دنبال این هستند تا در نقاطی که بیداری اسلامی در جریان است مدیریت مهار اعمال کنند و در جایی که این اتفاق افتاده بتوانند روندها را معکوس کنند مانند مصر، لیبی و تونس.

وی افزود: در نقاط دیگری هم تلاش می‌کنند که پاتک‌های خودشان را نسبت به بیداری اسلامی در محیط‌های دیگری مثل سوریه اجرا کنند و این‌ها افق‌های حرکت آن‌ها در منطقه را نشان می‌دهد ولی در عین حال نیروهای آگاه و جریانات آگاه بیداری اسلامی هم‌چنان به مبارزاتشان برای دستیابی به هدف نهایی ادامه می‌دهند و این درگیری‌ها سیمای امروز منطقه جهان اسلام و غرب آسیا را شکل می‌دهد.   
 
سردار سلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که هفته دفاع مقدس نزدیک است سپاه چه دستاورد و اقداماتی را انجام داده است، گفت: در هفته دفاع مقدس بخشی از توانمندی‌های دفاعی، توانمندی‌هایی که قبلا داشتیم و توانمندی‌هایی نوین را به محضر ملت شریف ایران نمایش خواهیم داد و از نزدیک با دستاوردهای نوین دفاعی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول 1 سال گذشته به آن رسیده است، آشنل خواهیم شد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: سپاه پاسداران

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه