سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
جدایی دین از سیاست
پنج شنبه 92/4/13 ساعت 2:9 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
آیت‌الله ‌خاتمی در جمع مردم زنجان:
‌روشنفکرانی که بر طبل جدایی دین از سیاست می‎زنند ‌یا کج‌فهمند یا بیمار

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روشنفکرانی که بر طبل جدایی دین از سیاست می‎زنند‌ یا بیمارند یا کج فهم، گفت: باید نسبت به ترویج و گسترش معارف الهی در جامعه تلاش شود.

خبرگزاری فارس: ‌روشنفکرانی که بر طبل جدایی دین از سیاست می‎زنند ‌یا کج‌فهمند یا بیمار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‎الله سیداحمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم زنجان، اظهار داشت: عزاداری مردم زنجان در ایام محرم دارای نظم بسیار بالایی است.

وی به حضور گسترده مردم زنجان در عزاداری‎ها اشاره کرد و افزود: نظم و حضور گسترده مردم زنجان در عزاداری سرور و سالار شهیدان موجب خلق الگوی جدیدی در کشور شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعد از عزاداری مردم زنجان سایر استان‎ها نیز از این سبک الگوگیری کردند، یادآور شد: مردم زنجان تبدیل به یک الگوی مناسب در عزاداری‎های کشور شده‌اند.

وی جرقه‎های اولیه انقلاب اسلامی در کشور را یادآور شد و تاکید کرد: نخستین حرکت‎های مردم ایران ‌علیه رژیم طاغوت با الگوگیری از عزاداری امام حسین(ع) بود است.

‌خاتمی توجه مردم و مسئولان زنجان به معارف الهی را ستودنی عنوان کرد و اظهار داشت: توجه مردم و مسئولان زنجانی به معارف و عزاداری‎های ماه مبارک رمضان قابل توجه است.

امام جمعه موقت تهران به نقش هیئت مذهبی در عزاداری‎ها اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در سطح کشور برای توسعه معارف اسلامی نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند.

وی هیئت مذهبی را دارای چهار رکن مهم برشمرد و تاکید کرد: مردم، مدیران هیئت، خطیب و گوینده و همچنین مادحین چهار رکن مهم و اساسی در هیئت مذهبی محسوب می‎شوند.

‌خاتمی به نقش مردم در هیئت مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: مردم نقش کلیدی و مهمی در هیئت مذهبی برعهده دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به حضور جوانان در هیئت مذهبی توجه بیشتری صورت گیرد، افزود: همه خدمات هیات مذهبی برای مردم و به ویژه جوانان به کارگیری شود.

وی نقش مدیران هیئت مذهبی را مهم دانست و گفت: مدیران هیئت مذهبی باید امور فرهنگی برای مردم و به ویژه جوانان را به شکل شایسته‎ای ساماندهی کنند.

‌خاتمی با تاکید بر نگاه فرهنگی بر فعالیت‌ هیئت مذهبی، خاطر نشان کرد: مدیران هیئت مذهبی باید دارای بینش فرهنگی باشند.

امام جمعه موقت تهران شایستگی اخلاقی و شخصیتی اعضای هیئت امناء را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعضای هیئت امناء باید نگاه معنوی و بدون پاسداشت مادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت امنا نباید به دنبال کاسبی در مجالس عزاداری باشند، تاکید کرد: هیات مذهبی برای سالار شهیدان است و باید حرمت این نام حفظ شود.

‌خاتمی فعالیت همه اعضای هیئت امناء را برای امام حسین(ع) عنوان کرد و یادآور شد: باید از رقابت‎های آلوده در هیئت‌ها مذهبی جلوگیری کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطیب و گوینده را یکی از مهم‌ترین رکن‎های هیئت‌های مذهبی دانست و ادامه داد: خطیب و گوینده باید خطبه‎های دینی و ارزشی برای مردم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به دین و معارف الهی حساس باشند، گفت: علاوه بر خطیب در هیئت‌های مذهبی عموم مردم نیز باید نسبت به ترویج و گسترش معارف الهی در جامعه تلاش کنند.

‌خاتمی به نظریه‎های برخی روشنفکران در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: روشنفکرانی که بر طبل جدایی دین از سیاست می‎زنند به دو گروه تقسیم می‎شوند.

خطیب جمعه تهران به گروه اول روشنفکران اشاره کرد و یادآور شد: این گروه، روشنفکران بیمار هستند که نگران گسترش معارف دینی در جامعه هستند.

وی گروه دوم را روشنفکرانی عنوان کرد که کج فهم هستند و ادامه داد: این دو گروه همانند دو لبه قیچی هستند که دین خدا را مورد هدف قرار می‎دهند.

‌خاتمی مداحان را یکی از مهم‎ترین رکن‎های هیئت‌های مذهبی برشمرد و تاکید کرد: امروز مادحین تجلی هنر دینی هستند.

خطیب جمعه تهران احساس مسئولیت مادحین در زمینه اخلاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: مادحین باید نسبت به ترویج اخلاق در بین عزاداران و مردم تلاش کنند.

وی ارائه نوآوری در عزاداری‎ها را قابل قبول دانست و گفت: در این نوآوری‎ها نباید سبک‎های مبتنی بر انحراف و لهو استفاده شود.

‌خاتمی با بیان اینکه در سال‎های اخیر شاهد تحولی مناسب در سبک مداحی‎ها هستیم، خاطر نشان کرد: این سبک‎ها مناسب است اما باید به سبک‎های غیر مناسب در این زمینه حساس بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سبک‎های قدیمی در بخش مداحی‎ها را یادآور شد و اظهار داشت: استقبال از سبک‎های قدیمی در میان مردم بسیار قابل توجه است.

فارس نیوز



برچسب‌ها: سیاست

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه