سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
نوه امام و همصدائی با ...
دوشنبه 91/11/9 ساعت 9:6 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
با نزدیک شدن به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، سوء استفاده از منسوبان به بزرگان دینی و انقلابی وارد فاز جدیدی شده است که در این راستا تحرکات برخی از منسوبان به حضرت امام (ره) بیش از دیگران قابل تامل و تذکر می باشد.
با نزدیک شدن به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، سوء استفاده از منسوبان به بزرگان دینی و انقلابی وارد فاز جدیدی شده است که در این راستا تحرکات برخی از منسوبان به حضرت امام (ره) بیش از دیگران قابل تامل و تذکر می باشد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک ، نعیمه اشراقی سومین فرزند آیت الله اشراقی و هفتمین نوه ی حضرت امام خمینی (ره) می باشد که متاسفانه علی رغم جایگاه خانوادگی که در آن قرار دارد گویی دچار یک نوع پارادوکس رفتاری شده است که این روزها نظرات و رفتارهای وی پلی برای بهره جستن جریانات سیاسی معاند داخلی و اپوزیسیون خارج از کشور گردیده است

نعمیه اشراقی بعنوان خواهر زن محمدرضا خاتمی امروزه به جای مراجع عظام تقلید نشسته و نظرات فقهی صادر می کند و بعضا راهکارهایی عجیب برای رفع مشکلات اجتماعی پیشنهاد می دهد.



گفته ها و رفتارهایی که در طی این مدت از این نوه حضرت امام (ره) سرزده است حسابی جنجال به پا کرده و ناراحتی مردم و دلسوزان نظام را به همراه داشته است.

بنابر گزارش رسانه ها خانم اشراقی قبلا در سخنانی عجیب در مورد صلح امام حسن و معاویه و ارتباط با آمریکا گفته بود: "مردم صلح را انتخاب کردند و بدین ترتیب امام حسن (ره) با کناره گیری از خلافت و پرهیز از خونریزی ، صلح با معاویه را تحت شرایط مورد قبول معاویه پذیرفت و این تنها راه بقای اساس دین بود. آیا امروز در خصوص مسائل مورد اختلاف ایران با دنیای غرب لازم نیست نظر مردم را جویا شویم؟!"



وی همچنین در مورد حجاب بی پروایی را به حد اعلا رساند و علی رغم تاکیدات حضرت امام (ره) و مراجع عظام مبنی بر حفظ حجاب اسلامی می گوید: " به نظر من، بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم، اما دقیقا برعکس ش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم. وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان ها به درون خانه ها رفت. کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته های خود نمی رسند، در خانه ها، از مواد مخدر، مشروب و … استفاده می کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم. من چون در دو شهر لندن و تورنتو مدتی زندگی کرده ام، تفاوتهای این دو شهر را با شهری مانند تهران دیده ام و می دانم. مشکلات دختر جوانی که در تهران، از منزل خارج می شود و مسیری را طی می کند تا به مقصد برسد، خیلی بیشتر از مشکلات دختر جوانی در شهری مانند تورنتو است. در آنجا، یک دختر جوان با یک خانم مسن و یا یک آقا فرقی ندارد و هیچ کس به او تعرضی نمی کند و امنیت بالا است!"


نعمیه اشراقی بدون چادر در کنار اسکله در دبی

وی در قسمتی دیگر از صحبت هایش بدون هیچ اشاره ای به فتاوا و توصیه های صریح حضرت امام (ره) پیرامون حجاب و حتی برتر بودن چادر، اینگونه نظرات آن پیر سفر کرده را تبیین می کند: "در رابطه با اجباری بودن حجاب، در میان صحبت های امام (ره)، من تنها در یک جا مشاهده کردم که از امام سئوال شده بود که در شمال، خانم ها با لباس شنا، به داخل شهر هم می روند؛ در این باره ما باید چکار کنیم؟ امام هم گفته بودند که خود مردم متدین مازندران اجازه نمی دهند که زنان لخت وارد شهرشان شوند. (جلد 8 – صفحه 339) اما هیچ جا به روشنی دیده نشده که ایشان می خواستند یا نمی خواستند که حجاب اجباری شود یا نه. من هم به یاد نمی آورم که امام برای اجباری شدن حجاب نظر خاصی داشته باشند. اما می دانم که با خشونت مخالف بودند. زمانی چند دانشجوی بسیجی نزد امام آمدند و از قاطعیت در مقابل بدحجابی از ایشان سئوال کردند. امام (ره) در جواب فرمودند که منظور شما از قاطعیت چیست؟ اگر منظورتان برخورد فیزیکی ست، این اصلا درست نیست. باید با مدارا و محبت راجع به بدحجابی برخورد کرد و با خشونت نباید کاری کرد."

و اخیر آنچه که بیش از همه صدای مردم و مسئولین را درآورده و موجب خوشحالی دشمنان شده است این که خانم اشراقی در عکسی که به مناسبت جشن تولدش انداخته و آنرا هم در صفحه فیس بوک خود انتشار داده، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را وارونه جلو خود گذاشته است .



انجام دادن چنین کار هایی از سوی نعیمه اشراقی که موارد قبل گوشه ای از دیده گاهای احساسی و عجیب وی است، آنچنان جای تعجب ندارد ولی چیزی که بیش از همه سئوال برانگیز و قابل است اینکه خانم اشراقی با بیان این دیده گاهای مخالف اندیشه های حضرت امام (ره) چگونه همچنان ادعای پیروی از خط و آرمان های حضرت امام (ره) را دارد؟!

به هر حال جای هیچ شک و شبهه ای نیست که عده ای برای مقابله و ضربه زدن به آرمانهای حضرت امام (ره) سعی در سوء استفاده و فریب منسوبان به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را دارند اما براستی چرا خانواده محترم حضرت امام (ره) و مؤسسه تنظیم و نشر آثار معمار کبیر انقلاب اسلامی در قبال چنین اظهارات و رفتارهایی هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد و منسوبان به آن بزرگوار را از شر زالو صفتان معاند با افکار و اندیشه های آن مرد الهی نجات نمی دهند؟!

به هر حال هر فردی تا جایی انتسابش به بزرگی ارزشمند است که در مسیری حرکت کند که آن بزرگ تبیین کرده است و الا مردم هیچ خطی غیر از مسیر حق الهی را محترم نمی شمارند.

منبع: بی باک نیوز



برچسب‌ها: سیاست

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه